XXL Nutrition

Trainen met homegym zonder SQ, DL & BP, kan dit?

Besie

Cool Novice
Waardering
0
Ik train met een homegym en heb geen barbell tot mijn beschikking: dus geen squat benchpress en deadlift. De 3 belangrijkste compounds kunnen dus niet. Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb ook legpress erbij. Ik dacht gewoon aan om benchpress te vervangen door chestpress, deadlift vervangen door back extensions en squat door legpress. Ik weer dat het allemaal wat minder effectief is, maar is niet anders. Wat vinden jullie ervan? Hoe moet ik dit aanpakken?
Groeten,

Hoe je dit moet aanpakken? Een barbell kopen en een shitload aan schijven...

kan, maar afwisseling is altijd beter.

ga gewoon naar een gym daar kan je alles en maak je ook mattieb0yz

Nee, kan niet. Oplossing: ga naar een gym of investeer in een rack.

Besie mss dat je dit ff kan doen maar met tijd zou ik je aanraden .
een barbell aan te schaffen of naar de gym.
nuja is ook te zien wat je doel is als je gewoon fit wil blijven dan doet dit het ook wel denk ik ;)

• Topic Starter Topic Starter
Nee, kan niet. Oplossing: ga naar een gym of investeer in een rack.
Kijk even naar mijn homegym: http://bodysolid.nl/multigyms/body-solid/body-solidg5smultigym. Welke oefeningen kan ik doen die lijken op SQ, DL, BP? Maar zijn die oefeningen zooo belangrijk dan? Zonder die oefeningen kan je niet trainen? Dat lijkt me tog ook niet het geval? Moet je altijd compounds in je training hebben?
Groeten,

---------- Post toegevoegd Sun 20 May 2012 om 10:09 ----------

Besie mss dat je dit ff kan doen maar met tijd zou ik je aanraden .
een barbell aan te schaffen of naar de gym.
nuja is ook te zien wat je doel is als je gewoon fit wil blijven dan doet dit het ook wel denk ik ;)

Ik train op massa. Kan je even kijken naar bericht die ik ook naar jou voorganger heb gestuurd?
Thanks.

Afhankelijk van je doelen zijn de grote 3 over het algemeen wel van belang. Je kan op dat apparaat geen simulatie oef. doen als vervanging van deze oefeningen voor zover ik dat kan zien.
Hoop niet dat je dit ding nieuw hebt gekocht.. voor dat geld had je een prima powerrack, multibench, halterset en bv een latpully kunnen kopen..

Goh man, dat is wel een erg duur toestel voor hetgeen je ermee kan doen. Je had je geld beter op een andere manier geïnvesteerd. Had je dit al langer staan of heb je dit gekregen ofzo? Anders vind ik het niet slim van je dat je niet even bent gaan kijken in het homegym gedeelte van dit forum...
In het begin kan je misschien wel wat spieren bijkomen, maar dat is bij iedereen die begint. Ik vrees ook dat het wat saai gaat worden wanneer je steeds 'vast' zit aan zo'n toestel. De SQ, DL en BP zijn zo belangrijk omdat ze vele spieren in je lichaam laten meewerken aan de beweging. Aan jouw toestel heb je heel wat isolatieoefeningen, hetgeen net het tegenovergestelde is van compoundoefeningen (zoals SQ, DL, BP).

Zoals je zelf al aangeeft zijn jouw oefeningen minder effectief dan Squat, Bench Press en Deadlift, maar dat wil niet zeggen dat je daarmee geen massa kunt opbouwen. Zeker in het begin zul je snel vooruit gaan in kracht en massa mits ook je voeding in orde is. Op 'n gegeven moment zul je echter wel tegen de beperkende factor van zo'n homegym aanlopen.
Maak eens een trainingsschema geconcentreerd rondom de compounds die je met je homegym kunt doen. Chest Press, Row, Lat Pulldown, Leg Press.

Kijk even naar mijn homegym: http://bodysolid.nl/multigyms/body-solid/body-solidg5smultigym. Welke oefeningen kan ik doen die lijken op SQ, DL, BP? Maar zijn die oefeningen zooo belangrijk dan? Zonder die oefeningen kan je niet trainen? Dat lijkt me tog ook niet het geval? Moet je altijd compounds in je training hebben?
Groeten,

---------- Post toegevoegd Sun 20 May 2012 om 10:09 ----------

Ik train op massa. Kan je even kijken naar bericht die ik ook naar jou voorganger heb gestuurd?
Thanks.

hoi besie ik denk met dit toestel dat je wel ff gaat kunnen opbouwn maar je mist echt wel basis oefeningen . een huis bouw je ook niet zonder funderingen...
je kan er wel het een en het ander mee met dit toestel maar niet voldoende. eveneens denk ik dat je deze op een jaartje tijd niet meer kan gebruikn om massa bij tekomen ik denk dat het wat te licht gaat worden

groeten

Zonde om dat je zo'n apparaat hebt gekocht. Voor een derde van het geld had je een rack/bench/barbell kunnen kopen. Maar dat is mijn mening. Je kan hier wel een start mee maken, ook als je nog een paar dumbbells erbij neemt. Ik zou overwegen om uit te breiden en een barbell, rack etc. te kopen. als ik jou was.

Ik heb ook zo'n apparaat gehad maar dan van bodycraft.
Leuk voor als je een beetje fit wil blijven maar massa ga je er echt niet van krijgen.
Heb hem met winst verkocht omdat ik hem goedkoop 2de hands had en meteen een powerrack met bankje en gewichten gekocht(en nog geld over houden ook)
Merk nu naar 4 weken al meer resultaat als 3 maanden trainen met multistation.

gooi dat toestel op ebay, koop een simpel squatrek, bankje, barbell en schijven
en ga stronglifts doen

Ik heb er maar 290 euro voor betaald, hele goede koop dus. Ik ga het toestel niet zo 123 verkopen. Maar ik zal dus moeten overwegen om een barbell aan te schaffen. Thanks voor advies.

Duur apparaat nieuw, 95 kg met dubbele katrol, daar blijft niet zo heel veel gewicht van over.

Je pakt al met gemak de hele stapel zeker ?

Duur apparaat nieuw, 95 kg met dubbele katrol, daar blijft niet zo heel veel gewicht van over.

Je pakt al met gemak de hele stapel zeker ?

Nee hoor, zo werkt dat niet. Gewicht genoeg!

---------- Post toegevoegd Mon 21 May 2012 om 14:42 ----------

Zonde om dat je zo'n apparaat hebt gekocht. Voor een derde van het geld had je een rack/bench/barbell kunnen kopen. Maar dat is mijn mening. Je kan hier wel een start mee maken, ook als je nog een paar dumbbells erbij neemt. Ik zou overwegen om uit te breiden en een barbell, rack etc. te kopen. als ik jou was.

Denk je dat als ik hier 4 maanden ofzo mee ga trainen, half jaar ofzo, dat ik gewoon massa en kracht pak? Dan kan ik daarna gewoon kijken voor een squatrekje met barbell ofzo. Maar voor borst maak ik me niet zorgen. Benchpress is hetzelfde als chestpress. Squat en legpress lijkt ook op elkaar. Alleen deadlift mis ik. Pak ik massa en kracht?

---------- Post toegevoegd Mon 21 May 2012 om 14:44 ----------

hoi besie ik denk met dit toestel dat je wel ff gaat kunnen opbouwn maar je mist echt wel basis oefeningen . een huis bouw je ook niet zonder funderingen...
je kan er wel het een en het ander mee met dit toestel maar niet voldoende. eveneens denk ik dat je deze op een jaartje tijd niet meer kan gebruikn om massa bij tekomen ik denk dat het wat te licht gaat worden

groeten

Denk je dat als ik hier 4 maanden ofzo mee ga trainen, half jaar ofzo, dat ik gewoon massa en kracht pak? Dan kan ik daarna gewoon kijken voor een squatrekje met barbell ofzo. Maar voor borst maak ik me niet zorgen. Benchpress is hetzelfde als chestpress. Squat en legpress lijkt ook op elkaar. Alleen deadlift mis ik. Pak ik massa en kracht?

---------- Post toegevoegd Mon 21 May 2012 om 14:45 ----------

Zoals je zelf al aangeeft zijn jouw oefeningen minder effectief dan Squat, Bench Press en Deadlift, maar dat wil niet zeggen dat je daarmee geen massa kunt opbouwen. Zeker in het begin zul je snel vooruit gaan in kracht en massa mits ook je voeding in orde is. Op 'n gegeven moment zul je echter wel tegen de beperkende factor van zo'n homegym aanlopen.
Maak eens een trainingsschema geconcentreerd rondom de compounds die je met je homegym kunt doen. Chest Press, Row, Lat Pulldown, Leg Press.

Denk je dat als ik hier 4 maanden ofzo mee ga trainen, half jaar ofzo, dat ik gewoon massa en kracht pak? Dan kan ik daarna gewoon kijken voor een squatrekje met barbell ofzo. Maar voor borst maak ik me niet zorgen. Benchpress is hetzelfde als chestpress. Squat en legpress lijkt ook op elkaar. Alleen deadlift mis ik. Pak ik massa en kracht 6 maanden lang?

Maar welke spieren pak je nog meer mee dan met BP behalve borst? Het is een compound. Chestpress pak je ook schouders en triceps mee hoor.

het feit dat een chestpress je in een gedwongen, vaak minder optimale, beweging gooit maakt het al minder goed. tel daarbij op dat je ook de stabilisatoren niet traint maakt het allemaal een behoorlijk stuk minder efficient.

Welk doel heb je voor ogen?

Met je lichaamsgewicht zijn er genoeg oefeningen te doen, maar de grote 3 laat je liggen. Je zal lang niet zoveel progressie boeken en als je progressie boekt is het maar de vraag naar welk fysiek je opbouwt (of afzakt, als je hiervoor al langer trainde) en wat de mogelijkheden zijn om in een nog betere shape te komen.

Kijk, als je doel is, fit zijn en ogen als 95% van alle mannen die eenmaal per week naar de gym gaat om een beetje krachttraining en wat cardio te doen, dan zeg ik dat je met een gerust hart thuis zo kan trainen.
Als je andere doelen hebt, is het niet aan te raden.

Terug
Naar boven