XXL Nutrition

Trainen op junkdag slecht voor groei/herstel?

Lucass

Cool Novice
Waardering
1
Broeders,

Op zaterdagmiddag rond 14uur train ik altijd mijn benen en schouders.

Wat ik wil weten is of het problemen oplevert als nou net op deze dag mijn
junkdag ingepland is?

En onder junk versta ik (ontbijt/lunch blijft clean op junkdag):

Chips
Extra pindakaas met hagelslag
Chocolademelk
Pizza
Cola
Tijgernootjes (hmmm:rolleyes:)
2 of 3 biertjes later op de avond
3 of 4 uur naar bed(meestal stappen of chillen met matties)

Hebben bovenstaande dingen effect op het herstel en de groei van mijn benen en schouders?

nee ik denk niet dat dat echt een probleem is. Zelf train ik niet op mn junkdag, omdatk dan moet werken. Wat wel belangrijk is (zal je zelf ook wel doorhebben), is dat je op je junkdag wel op je eiwitinname/eettijden blijft letten, + evt zelfs op je kcal. Merk zelf namelijk vaak dat ik op mn junkdag (dan eet ik gewoon niet volgens mn voedingsschema maar meer waar ik zin in heb, meestal niet heel veel junk) snel te weinig kcals en proteine binnenkrijg. Vooral als je ook op je junkdag traint is het wel van belang dat je dit op orde hebt.

Ik plan nooit een junkdag maar een cheatmeal, dan hou je je aan je schema maar sla je wel rap es een pintje en een bakkie friet binnen.
Pers. train ik ook mijn benen bij de "junkdag" je verbrand nog steeds het meest aantal kcal's met de beentjes, dus doe maar lekker zou ik zeggen

Zolang je maar aan je eiwitbehoefte komt is er niets aan de hand lijkt me.

Mijn ervaring is dat ik alcohol wel zo lang mogelijk moet uitstellen na trainen maar zoals je schrijft tussen 14.00 en later op de avond pas lijkt mij geen probleem.

Het enige wat natuurlijk wel effect heeft is het aantal uur slaap, na benendag wil ik altijd goed dwz echt 8 uur slapen.

ik junk het hele jaar door elke dag!en toch groei en herstel ik over het algemeen redelijk!

Ik zie het probleem niet:p

• Topic Starter Topic Starter
Mijn ervaring is dat ik alcohol wel zo lang mogelijk moet uitstellen na trainen maar zoals je schrijft tussen 14.00 en later op de avond pas lijkt mij geen probleem.

Het enige wat natuurlijk wel effect heeft is het aantal uur slaap, na benendag wil ik altijd goed dwz echt 8 uur slapen.

En als ik die dag van 04 uur tot 11 of 12 uur slaap? Kom ik toch aan die 7 of 8 uurtjes. Of heeft het tijdstip dat je naar bed gaat ook invloed op herstel en groei?

Broeders,

Op zaterdagmiddag rond 14uur train ik altijd mijn benen en schouders.

Wat ik wil weten is of het problemen oplevert als nou net op deze dag mijn
junkdag ingepland is?

En onder junk versta ik (ontbijt/lunch blijft clean op junkdag):

Chips
Extra pindakaas met hagelslag
Chocolademelk
Pizza
Cola
Tijgernootjes (hmmm:rolleyes:)
2 of 3 biertjes later op de avond
3 of 4 uur naar bed(meestal stappen of chillen met matties)

Hebben bovenstaande dingen effect op het herstel en de groei van mijn benen en schouders?

De junkfood mag geen probleem zijn denk ik. Stappen tot 4 uur voor een jonge gast ook niet, als ik het nu doe op mijn leeftijd duurt het echter 2 dagen voor ik terug normaal kan trainen.

Zolang je hoog in je eiwitten blijft zitten is er imo weinig aan de hand.

8 uur is 8 uur volgens mij. Anders zouden mensen die in 5 ploegen werken toch een probleem hebben denk ik.

• Topic Starter Topic Starter
Ik hoef me dus geen zorgen te maken, maar wel rekening houden met de
eiwitbehoefte.

Zal ik doen!

Iedereen bedankt voor de reacties:thumb:

Is niet slecht lijt mij.
Alleen het traind niet lekker na een junk maaltijd.
Al is het niet veel, Lijkt net of ik dan luier ben ofzo.

Terug
Naar boven