MuscleMeat

Trainings schema.

budderd

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
80kg
Beste DBB'ers,

Hoelang: Ik ben al zo ongeveer 6 maanden bezig met fitnessen en ik wil wat meer serieus aan de slag gaan.
Doel : Spiermassa
Prioriteiten: Big 3
Apparatuur: 90%
Tijd: 3/4 dagen

Hier mijn schema:

Ma : Borst - Biceps

Benchpress: 3 x 8/12
Incline benchpress: 3 x 8/12
Lowcable crossover: 3 x 8/12
Cable crossover: 3 x 8/12

Ez-Bar curl: 3 x 8/12
Hammer curl: 3 x 8/12
Incline hammer curl: 3 x 8/12

Di : Schouders - Benen

Dumbbell shoulder press: 3 x 8/12
Front dumbbell raise: 3 x 8/12
Militairy press: 3 x 8/12

Squads: 3 x 8/12
calf raises: 3 x 8/12
Legg curls: 3 x 8/12
Legg extensions: 3 x 8/12

Wo : Rust

Do: Rug - triceps

T-Bar Row: 3 x 8/12
Deadlift: 3 x 8/12
Pullups : 3 x 8/12
Pulldown : 3 x 8/12

dips: 3 x 8/12
Ez-bar skullcrusher: 3 x 8/12
Tricep pushdown (rope): 3 x 8/12
Tricep pushdown (V-bar): 3 x 8/12

Persoonlijk vind ik 3 oefeningen voor borst genoeg, maar als je er toch vier wil doen zou ik geen twee crossovers pakken. Doe er dan een fly bij.

Twee presses voor je schouders is onnodig, een press + lateral raises is genoeg. Voorste schouderkop pak je ook al met de bench presses.

Kuiten staand en zittend trainen, dan pak je ze vollediger aan.

Wat je triceps betreft, ik zou een van de pushdowns vervangen voor close-grip bench press.

"Apparatuur: 90%"

Wat bedoel je hier mee?

OT: Je schema is verkeerd. Je wilt borst met triceps combineren en rug met biceps.

Dit omdat je bij bijna elke borst oefening je triceps al gebruikt: bench press bijvoorbeeld. Flyes. Met rug oefeningen als lat pull en optrekken gebruik je al je biceps. Dus. Wissel die twee om.

Daarnaast kan je beter als je drie dagen per week wilt krachttrainen kan je beter dit doen:

MA: Benen, schouders
DI: rust
WO: Borst, triceps
DO: rust
VR: Rug, biceps

Meer gains met rust dagje er tussen.

• Topic Starter Topic Starter
Persoonlijk vind ik 3 oefeningen voor borst genoeg, maar als je er toch vier wil doen zou ik geen twee crossovers pakken. Doe er dan een fly bij.

Twee presses voor je schouders is onnodig, een press + lateral raises is genoeg. Voorste schouderkop pak je ook al met de bench presses.

Kuiten staand en zittend trainen, dan pak je ze vollediger aan.

Wat je triceps betreft, ik zou een van de pushdowns vervangen voor close-grip bench press.

Oke bedankt ik verander de crossover naar fly.

en inderdaad ik was de close-grip bench press vergeten.

---------- Post toegevoegd 22 August 2013 om 13:49 ----------

"Apparatuur: 90%"

Wat bedoel je hier mee?

OT: Je schema is verkeerd. Je wilt borst met triceps combineren en rug met biceps.

Dit omdat je bij bijna elke borst oefening je triceps al gebruikt: bench press bijvoorbeeld. Flyes. Met rug oefeningen als lat pull en optrekken gebruik je al je biceps. Dus. Wissel die twee om.

Daarnaast kan je beter als je drie dagen per week wilt krachttrainen kan je beter dit doen:

MA: Benen, schouders
DI: rust
WO: Borst, triceps
DO: rust
VR: Rug, biceps

Meer gains met rust dagje er tussen.

Ik bedoelde met 90% dat er ongeveer bijna alles aanwezig is.
En ik heb juist voor borst/biceps en rug/triceps gekozen zodat ik op de dagen dat ik dan bicep/tricep doe dat ik dan 100% voluit kan gaan. Omdat ze anders al vermoeid zijn van de oefeningen ervoor en dat de prestaties dan slechter zijn. En betreft de rust weet ik maak ik kan op woensdag niet dus vandaar dat ik het zo doe.

toch bedankt !

Terug
Naar boven