XXL Nutrition

Trainingschema beginner

Stevieboy

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
74kg
Hallo iedereen,

Ik heb van iemand een “beginnerschema” gekregen. En ik ben nieuwsgierig naar de opinie van anderen.

Hoelang train ik al? Laten we inderdaad stellen beginner (Ooit al gedaan, maar dat is al een aantal jaren geleden + zonder enig overzicht. En ik deed maar wat. :rolleyes:)
Doel? Massa
Prioriteiten? Wel, ik heb al een aantal topics doornomen. En ik denk dat ik omgekeerd gebouwd ben dan de meeste beginners hier. ;) Aangezien ik bijna een uur per dag loop (13 à 15 kilometer naargelang het vormpeil) zijn mijn benen het meeste gespierd. … Maar hoe "hoger" we gaan, hoe smaller ik word. Buikspieren zijn nog redelijk, borst iets minder, armen en schouders, … euh, geen commentaar. :D Dus m.a.w. nadruk vooral op armen en schouders.
Apparatuur? Zowel losse elementen als toestellen. Maar de persoon waarvan ik een schema heb gekregen heeft (zoals ik hier ook al heb gelezen) een voorkeur voor losse gewichten.

Enfin, genoeg geluld. :D Het schema;

Maandag;
Borst:
Pullover
Bench press
Dumbbell bench press
Peck deck

Triceps;
Barbell close grip bench press
Kick back
Arm extention
Cable pushdown

Dinsdag;
Rug:
Cable pulldown
Dumbbell bent-over row
Deadlift
Barbell bent-over row

Biceps:
Barbell curl
Dumbbell curl
Dumbbell incline curl
Machine curl

Woensdag;
Buikspieren
Crunch
Reverse crunch
Fietsoefening

Donderdag:
Schouders:
Dumbbell upright row
Dumbbell lateral raise
Dumbbell shoulder press
Dumbbell front raises

Onderarmen:
Reserve wrist curl
Wrist curl
Reverse curl
Hammer curl

Vrijdag:
Rustdag

Zaterdag:
Biceps:
Barbell curl
Dumbbell curl
Dumbbell incline curl
Machine curl

Triceps;
Barbell close grip bench press
Kick back
Arm extention
Cable pushdown

Zondag:
Buikspieren
Crunch
Reverse crunch
Fietsoefening

Elke set zou ik moeten afleggen volgens het 12-10-8-6 principe. Alleen moet ik telkens één oefening uitkiezen die volgens 12-10-8-fail moet gaan. Deze oefening moet ik dan “roteren”.

Waar zijn mijn benen gebleven? :D Wel, zoals ik al verteld heb ben ik een redelijk fervent loper. Dus leek het de persoon in kwestie niet nodig om daar nog extra trainingen voor te voorzien. … Maar, ik heb hier een aantal sites gevonden waarbij doorgedreven cardio samen met massatraining wordt afgeraden. En volgens anderen mogen deze wel naast elkaar bestaan. Hoe zit dat nu? Heeft een uur cardio per dag echt zulke negatieve gevolgen? ??? Stel dat hier de algemene overtuiging is dat ik toch best beenoefingen kan doen? Welke raden jullie mij dan aan? (Die zou ik dan op woensdag plaatsen)

Dus suggesties, aanpassingen, … altijd welkom. :p

Dat uur cardio heeft in zoverre invloed dat je daarin veel kCal verbrand. Door die hogere verbranding moet je meer eten per dag om aan te komen. Ik zie trouwens sowieso niks over je voeding? Zonder dat onderdeel maakt het niet zoveel uit welke oefening enz je doet :P

Verder zal ik et beoordelen van je schema maar aan de ervanere mensen overlaten.. maar denk dat je iets over overtraining te horen gaat krijgen ;)

Mijn opmerkingen na uw schema even snel te bekijken:

1. Voor biceps en triceps zijn drie oefeningen genoeg.

2. Voor borst zie ik geen incline-oefening staan.

3. Voor de schouders staat er geen oefening bij voor de achterkant (rear lateral raises bv.)

Misschien als beginner wat minder trainen, 3 dagen?

Terug
Naar boven