Fitness Seller

Trainingschema met kickboks

JordiV

Advanced Bodybuilder
Waardering
25
Lengte
1m80
De interesse naar het kickboksen is steeds minder geworden waardoor ik waarschijnlijk nog maar enkel 1x in de week ga en heel misschien een keer 2x. Ik heb iets langer als een jaar geleden wel getraint met 4 daags schema en dan 2 spiergroepen per dag.

Tot nu toe was het voor mij 2-3x kickboksen, meestal 3x fullbody training. Maar omdat dit nu teveel omdat ik me meer wil richten op het krachtrainen dan het kickboksen hier even mijn schema wat ik in gedachte had:

Ma: Rug / Biceps
Di : Kickboks
Woe: Borst / Triceps
Do : Schouders / Benen
Vrij : Rug / Biceps? Dus weer op nieuw starten of wordt dit teveel? Of evt. naar zaterdag?
Za : Rust
Zo : Rust

De reden dat ik de week start met rug / biceps is omdat push-ups in de kickboks training nogal veel voorkomen waardoor ik me borst training naar de dag erna hebt geplaats?

Meer mensen hier met de ervaring van kickboksen + krachtraining, ja ik heb al verschillende schema's bekeken maar vraag me wel een beetje af of dit nu niet teveel wordt zonder rust? Of kan ik die kickboks ook als redelijk rust noemen?

• Topic Starter Topic Starter
De belangrijkste vraag er vergeten bij te zetten.

Hoeveel oefeningen moet ik per spiergroep doen? 3? en ieder 8 x 4?

Voor zover ik weet is het voor Thaibox beter om high-reps te doen.

Je doel is namelijk geen echte massa. Het is voor thaiboxers belangrijk om snel te kunnen bewegen en conditioneel sterk te zijn. Daarom kan je beter high-reps trainingen doen.

• Topic Starter Topic Starter
Nou ik moet zeggen dat ik toch meer op massa wil gaan trainen.

Maar hoeveel borst oefeningen bijvoorbeeld moet ik nu in een training doen? 3 ? 4?

Terug
Naar boven