XXL Nutrition

Trainingschema Sterkste Man

Jeffre

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m95
Massa
90kg
Beste krachtsporters! :D

Ik train nu inmiddels 2 jaar en weeg nu 100 kilo op 1.96 m. Ik wil graag goed worden in Sterkste Man. Af en toe train ik al mee met een aantal gasten wat dit ook doet. Ik merk alleen dat ik nog wel wat kracht tekort kom. Een steen van 100 kilo krijg ik tot mijn buik omhoog, maar het overnemen en dan ergens opleggen lukt niet. Hetzelfde is het geval bij de Log. Deadliften doe ik nu een maand of 4, en squaten ben ik een maand of 2 mee begonnen.

Mijn stats zijn :

Deadliften : 1x160
Bankdrukken : 1x110
Squaten : nog nooit getopt, meestal doe ik 8x 50

Dat om even een kort inzichtje te geven hoe en wat ongeveer. Nu wil ik heel graag een goed trainingschema waar ik heel veel aan heb voor Sterkste Man. Want aan een Peck Deck en een Leg Extension etc, zijn wel leuke oefeningen voor massa met bodybuilding, maar bij Sterkste Man heb je er vrij weinig aan merk ik.
Heeft iemand een leuk schema, met oefeningen die ik prima in de sportschool kan uitvoeren? Liefst zou ik 3 dagen trainen in de sportschool en dan 1 dag voor sterkste man. Maar ik ben zoekende naar een goed schema, want het schema dat ik nu heb is meer gericht op Bodybuilding.

Zou zeggen, mark rippetoe starting strength schema, maar er zijn er volgens mij nog wel betere, allesinds veel succes gewenst!

Sowieso fullbody gaan of ub/lb. Kijk even bij rippetoe of bill star ed.

Een schema waarbij je structueel progressie boekt op de grote oefeningen: Squat, Bank, Deadlift en Press. Gebaseerd op % is waarschijnlijk het beste. Van reps word je sterk. Daarnaast ligt het eraan of je toegang hebt tot de "onderdelen"? Het meest optimaal is om je gym werk te combineren met een aantal onderdelen. Kan dit niet dan kan je bv voor een onderdelen dag in het weekend kiezen.

VB

Week1

Squat
Stenen
Boom
Buik

Press
Schouder werk
Rug
Triceps

Deadlift
Yoke