AndroidHealthClinic

Trainingschema voor beginneling

SpectreX

Novice
Waardering
0
Hey, heb altijd al lekker gespierd willen zijn :p en het word ook maar eens tijd dat ik eraan begon.

Even wat info over mij:
Leeftijd: 19 jaar
Lengte: 169 cm ( ben maar klein :mad:)
gewicht: 55 kg
BF: 12,13% (berekend met Tripax's bodyfat calculator :p)
Doel: Mooi gespierd worden, veel respect voor meesten hier :) maar wil niet overdreven breed worden (voorlopig toch niet :p tegen de tijd dat resultaat komt misschien wel :p )

Ben momenteel ingeschreven bij Healtcity, krijgen daar grote korting door school. Ik studeer informatica en zit dus veel stil. In het weekend werk ik dan in een restaurant als ober (de enige trouwens dus ik loop wel wat af op een avond :p )
Bij Healtcity gaven ze me volgend schema:

[Link niet meer beschikbaar]
2x15 - 15kg

Chest press selection: stoten

2x15 - 17,5kg

2x15 - 27,5kg

Arm curl selection: buigingen
2x15 - 7,5kg

2x15 - 12,5kg

Shoulder press selection: stoten

2x15 - 7,5kg

2x15 - 40kg

De gewichten waren wat geschat zei ze, dus die mocht ik iets verhogen/verlagen. Maar dit lijkt me toch goed niet? Train zowat alles van mijn lichaam.

PS: ze vroeg of ik nog ging groeien (alsof ik da kan rieken :s :p), dus mss heeft ze daar ook rekening mee gehouden?
PSS: Ik heb de 19de april een afspraak om mijn schema nog eens te overlopen. Dus kan ik eventueel punten/tips van jullie gebruiken om beter schema op te stellen :)

Jezus wat een ontiegelijk k*tschema. Als nieuweling kan je je beter verdiepen in rippetoe of bill starr. Staat zat over hier op het forum. Ik doe nu een 5x5 programma en ik vind het echt heerlijk :). Krachtgains komen snel, en word ook zwaarder :)

echt, alleen maar k*tmachines. Lees alsjeblieft de stickies en fl**ker er een hoop compounds in. Denk aan benchpress, mp, squat, deadlift, bor ed. Hierop ga je niet groeien.

En wat is je voedingsschema?

• Topic Starter Topic Starter
Wss ga ik schema verandere naar Rippetoe versie, dat lijkt me beter.
Voedingschema vind je hier (maar is nog niet op punt :p )

Goed idee dat je overstapt op rippetoe! Veel succes ermee bro

goede keuze die overstap naar rippetoe.
al gaat squaten moeilijk worden mits hc meestal geen squatracks hebben

veel succes

goede keuze die overstap naar rippetoe.
al gaat squaten moeilijk worden mits hc meestal geen squatracks hebben

veel succes

Zij hebben een smith toestel :) had er de laatste keer dat ik daar was eens naar uitgekeke :)
Aangezien da vaak bezet is ga ik proberen in de voormiddag te traine of ergens vroeg in de namiddag. Dan is het meestal goe rustig :cool:

Anyway, pak dus de basis rippetoe en na een paar weken voeg ik die Dips en Chins toe :)

Hoe zit het dan met de opwarming ervoor? want dat begrijp ik niet echt.

Anyway, pak dus de basis rippetoe en na een paar weken voeg ik die Dips en Chins toe :)

Hoe zit het dan met de opwarming ervoor? want dat begrijp ik niet echt.

Goed plan man, Rippetoe ownt!

Maar, hier is hoe ik het met de opwarming doe:

Squat: 5x10kg, 5x28kg, 5x48kg, 3x5x68kg
Bench: 5x10kg, 5x25kg, 3x5x50kg
enz..

Bij squat doe ik dus 3 setjes van 5 opwarming, en ik probeer naar mijn working set te 'rampen', dus elke keer er een beetje meer bij.
Bij bench doe ik al 1 set minder opwarming, want spreekt een kleinere spier aan als squat, en ben al half warm van squat.
Bij de overige oefeningen ook 2 setjes van 5 opwarmen.

Mijn eerste setje van 5 is altijd ENKEL de bar (die dus 10kg weegt!).

Khoop dat dit wat heeft duidelijk gemaat :)

Succes!

Thx Steiner, met een vb kom ik altijd ver :d
Dan ga ik het ook zo doen :)

maar tussen die opwarmsetjes neem je weinig tot geen rust ertussen?

Terug
Naar boven