MuscleMeat

Trainingsschema 3 daagse split

1) Persoonlijk verkies ik om de compound-oefeningen (dumbbell press, etc.) voor de isolatie-oefeningen te doen (dumbbell flys), maar dat hoeft niet noodzakelijk.

2) Ik neem aan dat je met set-ups, sit-ups bedoelt? Misschien moet je ook eens rondzoeken achter andere buikspieroefeningen, en altijd 20 herhalingen voor je buik is ook niet zo effectief, gebruik ook minder herhalingen bv. 8-10 maar dan met een weerstand/gewicht of doe ze trager.

3) Ik zou bij triceps een oefening laten vallen en in de plaats een compound-oefeningen doen, zoals dips, close grip bench press, ...

4) Deadlift ontbreekt zeker nog in je schema, Barbell row is ook een goede rug-oefening of dumbbell row.

5) Dumbbell shrugs zou ik bij rug zetten, en schouders eventueel bij borst en triceps. In ieder geval zou ik ook presses doen voor schouders in plaats van enkel raises.

6) Squats zetten bij benen, en ook je kuiten trainen bij benen, want die staan er nergens bij.

7) Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik zou niet steeds voor 4 x 10 herhalingen kiezen, maar dit kies je zelf, echter variatie in aantal herhalingen en sets doet wonderen!

• Topic Starter Topic Starter
Thx, nu heb 'k een mooi schema en kan 'k weer verder, bedankt ;)

graag gedaan :)

Maandag: borst,rug,voorarm,abs nonstop
Dinsdag: Biceps,triceps,shouders
Woensdag: borst,rug,voorarm, abs nonstop
Donderdag: biceps,triceps,schouders
Zaterdag: Biceps,triceps,schouders

is deze schema goed die ik gebruik?
of wat kan ik er aan veranderen

• Topic Starter Topic Starter
Train je niet een beetje te veel je biceps en triceps? Alhoewel het te zien is hoeveel sets en reps je doet.

Maandag: borst,rug,voorarm,abs nonstop
Dinsdag: Biceps,triceps,shouders
Woensdag: borst,rug,voorarm, abs nonstop
Donderdag: biceps,triceps,schouders
Zaterdag: Biceps,triceps,schouders

is deze schema goed die ik gebruik?
of wat kan ik er aan veranderen

Nee, schema is niet goed.
3 x per week biceps, triceps en schouders? En de grotere spiergroepen maar 2 x per week en je benen helemaal niet? Nope, niet goed.

Als je elke spiergroep meerdere keren per week wil doen, doe dan fullbody zo'n 3 dagen per week.

Terug
Naar boven