AndroidHealthClinic

Trainingsschema, 4-day split

michaely

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
75kg
Allereerst de criteria die in de sticky worden gegeven:

• Hoelang je traint
    10 Jaar voetbal en 1 jaar fitness. Het fitnessen was overigens niet heel serieus, maar ben denk ik wel in redelijke vorm.
  • Wat je doel is
    Massa en uithoudinsvermogen vooral.
  • Waar je prioriteiten liggen
    Heb niet echt een deel van m'n lichaam waar ik de prioriteit bij zou willen leggen, het liefst ontwikkel ik m'n hele lichaam goed.
  • Beschikbare apparatuur
    Vrije gewichten en apparaten, in ieder geval voor voldoende voor een heel groot deel van de oefeningen.
  • Beschikbare tijd
    Over het algemeen op de dagen die in m'n schema staan, maandag, woensdag, donderdag en zaterdag.
  • Overige info 19 jaar oud, 1,83m en 75 kilo.
En dan nu over het trainingsschema.
Heb via dit forum deze topic gevonden: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=143006 Kan misschien ook handig zijn voor andere beginners :)

Ik was eigenlijk van plan zelf een heel schema samen te stellen, maar merkte dat ik niet precies wist welke oefeningen ik er in zou moeten verwerken. En deze topic leek wel wat aardige programma's te hebben.

Ik heb de 4 way split voor beginners als begin genomen, en zelf wat oefeningen weggehaald/toegevoegd. Zou iemand mij aub nog wat (constructieve) kritiek willen geven op dit schema? Alvast bedankt.

Maandag - Benen (Quads/hamstrings)

Legpress (3 sets)
Leg extensions (3 sets)
Seated Leg curls (3 sets)
Stiff leg deadlift (2 sets)

Woensdag - Borst/triceps

Bench press (3 sets)
Incline dumbbell press (3 sets)
Pushdowns (3 sets)
Cable bent-over triceps extension (3 sets)

Donderdag - Rug/biceps

Wide grip pulldown (3 sets)
Seated row (3 sets)
Weighted 45-degree extension (3 sets)
Barbell curl (3 sets)
Hammer curls (2 sets)

Zaterdag - Schouders

Seated dumbbell press (3 sets)
Side laterals (3 sets)
Shrugs (3 sets)
Barbell military press (2 sets)

10-12 Reps per oefening.
Abs eventueel 1-2 keer per week.

Voor borst kan er imo nog wel een oefening bij. misschien flys? goeie isolatie oefening. En er kan nog wel een oefening voor je kuiten bij op de maandag ;)

Voor de rest goed schema :thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
Allereerst bedankt voor de feedback :) Kan er op de maandag wel Sled seated calf press bijdoen, en woensdag voor bij de borst nog dumbbell flys. Nog even kijken of er meer mensen zijn met advies, en hoe de eerste sessies gaan volgende week :D

Terug
Naar boven