Beer1989
Cool Novice
- Waardering
- 3
- Lengte
- 1m77
- Massa
- 82kg
- Vetpercentage
- 16%
Hallo!,
Ik zal me eventjes voorstellen. Ben net nieuw hier maar mijn naam is Jeroen. Ik fitness momenteel al zo'n 2 maandjes 3-4 dagen in de week. Is maar net hoe het uitkomt. Ik ben 1,77m en weeg 68 kilo %BF weet ik niet. Anyway, ik ben aan de slag gegaan met een schema op te stellen deze is volgens mij nu af. Voorheen deed ik de oefeningen die ik leuk vond en op willekeurige volgorde maar ik wou wat meer structuur. Ik train niet voor massa. Meer combinatie van droog/kracht.
Ik train momenteel op Ma, woe, vrij/za het ligt er maar net aan.
Mijn schema:
Cardio (loopband).
30 min +/- 10km/u
Borst:
Bank drukken
Dumbbell Press (bankje + halter)
Bovenrug:
Op de Chinning Machine (je eigen gewicht oomhoog trekken en borst naar plafond)
Dumbbell Rowing (bankje+halter)
Schouders:
Lateral Raise (staand)
Front Raise (staand)
Biceps:
Dumbbell Curl (2 armen tegelijk)
Triceps:
Triceps pull down (met touw)
Buik:
Crunch
Side Crunch
Cardio:
5 - 10 min uitlopen.
Dit herhaal ik elke keer als ik train. Voor 4-6 weken waarna ik een ander schema maak met andere oefeningen waardoor mijn spieren "niet gewend" raken aan de oefening. Wat vinden jullie van dit schema?
Nu het volgende, ik ben laatst met een begeleider gaan praten van Fitland (waar ik train). En die kwam met het volgende:
Als je ongeveer 4-6 weken traint dan heb je een voortgang mits je voeding etc allemaal goed is van 15%. Deze voortang zoals hij het zei heb je alleen ALS je setjes doet. Maar zei de begeleider wanneer je geen setjes doet maar voor 1 oefening 8-12 reps (dus 1 set) en hier het maximale eruit haalt heb je een voortang van 14% ook weer als je voeding etc goed is. Hij zei dat die ene % voor bodybuilders en revaliderende mensen heel belangrijk is. Maar voor ons (ik en een maat) zou dat niet heel belangrijk zijn. Dus wij besparen als het waren tijd.
Ik vond het een beetje vaag verhaal wat vinden jullie van dit?
Is het verstandig om gewoon setjes te doen? Of gewoon 1 set 8-12 reps en dan meteen het maximale eruit te halen, met de laatste 2 reps helemaal vanuit je tenen
Wanneer je 12 reps bereikt volgende keer meer gewicht.
Persoonlijk omdat ik nog beginneling ben vind ik het wel altijd handig om eventjes vooral bij bankdrukken en dumbbell press de oefening/techniek onder de knie te krijgen door wat lichter gewicht te pakken waarna ik hierna volledig voor ga.
Alvast bedankt!
Groetjes
Jeroen
Ik zal me eventjes voorstellen. Ben net nieuw hier maar mijn naam is Jeroen. Ik fitness momenteel al zo'n 2 maandjes 3-4 dagen in de week. Is maar net hoe het uitkomt. Ik ben 1,77m en weeg 68 kilo %BF weet ik niet. Anyway, ik ben aan de slag gegaan met een schema op te stellen deze is volgens mij nu af. Voorheen deed ik de oefeningen die ik leuk vond en op willekeurige volgorde maar ik wou wat meer structuur. Ik train niet voor massa. Meer combinatie van droog/kracht.
Ik train momenteel op Ma, woe, vrij/za het ligt er maar net aan.
Mijn schema:
Cardio (loopband).
30 min +/- 10km/u
Borst:
Bank drukken
Dumbbell Press (bankje + halter)
Bovenrug:
Op de Chinning Machine (je eigen gewicht oomhoog trekken en borst naar plafond)
Dumbbell Rowing (bankje+halter)
Schouders:
Lateral Raise (staand)
Front Raise (staand)
Biceps:
Dumbbell Curl (2 armen tegelijk)
Triceps:
Triceps pull down (met touw)
Buik:
Crunch
Side Crunch
Cardio:
5 - 10 min uitlopen.
Dit herhaal ik elke keer als ik train. Voor 4-6 weken waarna ik een ander schema maak met andere oefeningen waardoor mijn spieren "niet gewend" raken aan de oefening. Wat vinden jullie van dit schema?
Nu het volgende, ik ben laatst met een begeleider gaan praten van Fitland (waar ik train). En die kwam met het volgende:
Als je ongeveer 4-6 weken traint dan heb je een voortgang mits je voeding etc allemaal goed is van 15%. Deze voortang zoals hij het zei heb je alleen ALS je setjes doet. Maar zei de begeleider wanneer je geen setjes doet maar voor 1 oefening 8-12 reps (dus 1 set) en hier het maximale eruit haalt heb je een voortang van 14% ook weer als je voeding etc goed is. Hij zei dat die ene % voor bodybuilders en revaliderende mensen heel belangrijk is. Maar voor ons (ik en een maat) zou dat niet heel belangrijk zijn. Dus wij besparen als het waren tijd.
Ik vond het een beetje vaag verhaal wat vinden jullie van dit?
Is het verstandig om gewoon setjes te doen? Of gewoon 1 set 8-12 reps en dan meteen het maximale eruit te halen, met de laatste 2 reps helemaal vanuit je tenen
Wanneer je 12 reps bereikt volgende keer meer gewicht. Persoonlijk omdat ik nog beginneling ben vind ik het wel altijd handig om eventjes vooral bij bankdrukken en dumbbell press de oefening/techniek onder de knie te krijgen door wat lichter gewicht te pakken waarna ik hierna volledig voor ga.
Alvast bedankt!
Groetjes
Jeroen