MuscleMeat

Trainingsschema afwisselen of niet ?

vermeulen89

Novice
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
76kg
Ik train nu als best lang met een vast ritme.
Maandag: borst
Dinsdag: rug
Donderdag: schouders
Vrijdag: armen
Zaterdag: buik en benen

Nou hoor ik dat je af en toe moet afwisselen van spiergroepen maar is mijn vraag of dit ook echt werkt om meer massa te krijgen ?
En natuurlijk graag commentaar en tips over mijn trainingsschema van nu ;-)

Alvast bedankt !!

Ik ben persoonlijk voorstander van het trainen in blokken... 8 weken schema x, 8 weken schema y etc. In elk blok leg je de focus op één specifiek doel: massa, kracht, explosiviteit, vetverbranding of het focussen op het trainen van een bepaalde spiergroep (natuurlijk niet enkel en alleen die spiergroep trainen, ik schrijf focussen op...).

Wat betreft jouw trainingsschema kan ik niets zinnigs zeggen... Je post namelijk jouw weekindeling, niet een schema. Welke oefeningen doe jij per trainingsdag?

• Topic Starter Topic Starter
Hoe train je dan ? Toch ook wel bepaalde spiergroepen per dag of heb je daar geen vast ritme in ? Ik doe altijd 4 of 5 oefeningen per spiergroep maar wissel het eigenlijk iedere 2 weken af weet niet of dat wat is maar doe meestal 2 weken kijken hoever ik kan gaan en dan 2 weken alles heel rustig aan en vooral op een goede uitvoering letten.

Hoe train je dan ? Toch ook wel bepaalde spiergroepen per dag of heb je daar geen vast ritme in ? Ik doe altijd 4 of 5 oefeningen per spiergroep maar wissel het eigenlijk iedere 2 weken af weet niet of dat wat is maar doe meestal 2 weken kijken hoever ik kan gaan en dan 2 weken alles heel rustig aan en vooral op een goede uitvoering letten.

Hoe ik (ga) train(en) kan per blok heel verschillend zijn... In blok x doe ik bijvoorbeeld 3x per week fullbody, in blok y een 3 - daagse split etc. Het is maar net waar ik op dat moment, in dat blok de focus op wil leggen...

• Topic Starter Topic Starter
Oké ja kijk ik heb in principe iedere dag tussen 5 en 7 tijd om te trainen en ben eigenlijk pas een hal jaar bezig en wil ook echt op mijn voeding gaan letten enzo er is al iemand bezig om een schema voor me op te stellen maja ik wil natuurlijk wel vooruitgang gaan zien en ben daarom ook benieuwd hoe andere mensen daarvoor zorgen ;-)

Terug
Naar boven