Fitness Seller

Trainingsschema beginner

Weyo

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
62kg
Beste,

Ik ga vanaf volgende week beginnen met 5x in de week trainen. Momenteel kon ik maar 2x in de week en deed ik full body. Echter ben ik volgende week klaar met school en wil ik 5 keer in de week trainen. Ik zat te denken over het volgende trainingsschema en was benieuwd wat jullie daar van vinden. Ik wil graag alle spiergroepen 2x pakken.

Maandag: - Borst + Triceps
- Bench Press
- DB benchpress incline
- DB benchpress decline
- Flyes
- Cables
- Triceps pushdown
- (Dips)

Dinsdag: - Rug + Biceps
- Pull up
- Dumbbell rows
- Pulldown behind neck
- Seated cable rows
- Dumbbell curl
- Concentration curl

Woensdag: - Benen + Schouders

- Squat
- Deadlift
- Leg press
- Leg extensions
- Standing calf raises
- Dumbbell shoulder press
- Side lateral raise
- Front raise
- Dumbbell shrug

Donderdag: - Rustdag

Vrijdag: - Upper body
- 2 oefeningen borst, 2 rug, 2 schouder, 1 bicep, 1 tricep

Zaterdag: - Lower body
- Squat, deadlift, leg press, leg extensions, standing calf raises

Zondag: - Rustdag

Wat vinden jullie hiervan? Ik ben nog een beginner en ben net pas begonnen met veel eten, want dat deed ik niet. Kan dus nog genoeg gains maken. Schouders zou ik misschien ook op kunnen delen in de borst en rug dag? Alle hulp is welkom!

squat en deadlift op dezelfde dag? en ook een beetje veel borst oefeningen, aangezien je twee x per week borst wil pakken zou ik wat oefeningen eraf halen.

Ik vind het helemaal nergens op lijken. Dinsdag doe je bijvoorbeeld bovenrug en dan ga je de volgende dag squatten en deadliften. Ik raad je een ub/lb split aan of starting strenght.

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik had deadlift eerst op de dinsdag staan bij de rug, maar omdat die vooral onderrug en hamstrings traint werd mij aangeraden om dit op de benen dag te doen.

Maar compleet waardeloos dit dus?

Ja ik had deadlift eerst op de dinsdag staan bij de rug, maar omdat die vooral onderrug en hamstrings traint werd mij aangeraden om dit op de benen dag te doen.

Maar compleet waardeloos dit dus?

Compleet is overdreven, maar het is verre weg van goed. Deadlift kan prima bij benen maar zet dan 1/2 dagen tussen been en rug.

• Topic Starter Topic Starter
En als ik het nu als volgt ga doen:
Week1:
Training A: Borst + Triceps
Training B: Rug + Biceps (hier deadlift)
Training C: Benen + Schouders
Training B: Rug + Biceps

Week 2:
Training B: Rug + Biceps

enz enz.

En als ik dan 4 dagen in de week een keertje train schuif ik het gewoon anders op:
Week 1: A B C A
Week 2: B C A B
Week 3: C A B C

Je zei zelf ook al dat je met deadlift onderrug en hams gebruikt, en dan ga je volgende dag benen weer trainen? Zelfde verhaal met borst en schouders. Denk zelf ook even na.

Terug
Naar boven