AndroidHealthClinic

Trainingsschema goed voor massa?

rahs

Novice
Waardering
0
Beste Leden,

Ik zit met een 'probleempje' waar ik graag jullie mening over wilt hebben.

Ik train al aardig wat jaartjes ik ben 1.98 en weeg 104 kg.
Mijn training routine van de afgelopen jaren is als volgt ;

4 daags training
dag 1 : rug , biceps , schouders
dag 2 : borst , triceps , benen.
dag 3 : zie dag 1
dag 4 : zie dag 2

Op deze manier train ik in de week alle spiergroepen 2 x en train ik voor de grotere spiergroepen een oefening of 4-5 en de kleinere rond de 3 dit met een variantie van oefeningen ,herhalingen en sets.

Mijn idee hierbij is dat ik de spiergroepen 2 x in de week moet trainen voor een goede groei.

Een andere variatie van mij is een soort doorschuif systeem waarbij ik 2 spiergroepen op een training pak;

dag 1 : borst , triceps
dag 2 : rug , biceps
dag 3 : benen , schouders
dag 4 : zelfde als dag 1 .. etc..

Nadeel hierbij voor mij is dat ik niet alle spiergroepen 2 maal wekelijks train in mijn 4 daagse trainingsweek.

Mijn vraag is , wat is jullie idee hierover?

mvg,

Robbert

maak er dan een 6daagse trainings week van

1ste gedachte, hée ik noem ook zo,
2de gedachte dit schema is slecht:rolleyes:zit vol fouten. Je bedoeling is wel goed maar je houd geen rekening met je secundaire spieren;), die moet je ook altijd laten meerusten en bij je rug training en borst training pak je automatisch schouders mee + je biceps of triceps, bij benen neem je rug mee en je hebt je secundaire spieren nooit laten rusten.
Indien je dit niet begrijpt klein voorbeeldje:p
je traint maandag je rug, dinsdag ga je voor je benen, maar bij je benentraining pak je je rug ook mee en dus geef je je rug niet genoeg tijd om te recupereren.

• Topic Starter Topic Starter
@Robby7

Tijd te kort ..
ik zit met max 4 maal trainen

ja maar je kan geen 2 dagen na 1 trainen met dat schema want je gaat je spieren niet genoeg rust gunnen

• Topic Starter Topic Starter
@metalfreack

Ik snap opzich je gedachte goed daarom doe ik bijv rug en biceps combineren waardoor ik in principe diezelfde spiergroep daarna weer doena 72 uur rust ( m.u.v. secundaire spiergroepen dan)

Ik waardeer je mening ,maar zijn er misschien andere mensen die hier een bepaald idee over hebben?

Dank!

dat heb ik gemerkt maar je doet het niet met alle secundaire spieren;) vandaar:rolleyes:

Ik trainde eerst zoals je nu doet, maar 2x per week per spiergroep vond ik net iets te veel, maar dit is een beetje persoonlijk denk ik.

Train nu op de 2e manier, maar zou biceps en triceps omzetten. Schouders een dag voor borst is niet ideaal, maar niet zo heel erg vind ik. het voordeel van een dergelijk schema is dat als je een keer 5 keer gaat, je nog steeds voldoende rust hebt.

Terug
Naar boven