Fitness Seller

Trainingsschema + vraag armen

Stroemf

Novice
Waardering
0
Lengte
1m66
Massa
58kg
Hoi,

Graag had ik een beetje feedback gekregen op volgend 4split - trainingsschema:

Dag 1: Borst & Schouders
- Bench press
- Incline dumbbel press
- Pull over machine
- Incline Flyers

- Dumbbell press
- Bent over cable cross
- Lateral raise
- Upright rowing

Dag 2: Rug en Onderarmen
- cable rowing, one arm
- Lat pulley
- rowing torso macihne
- duall seated row

- barbell curl one back
- wrist curl barbell palm.

Dag 3: Benen
- incline leg press
- single leg squat
- standing leg curl
- deadlift
- dumbbell single leg
- two legs calves raise

Dag 4: Armen (Triceps en Biceps)
- Triceps extension ez bar
- Triceps pull forward
- Dipping

- Incline dumbbell curl
- reverse curl - Ez Bar
- concentrated curl, seated.

** Elke trainingsdag doe ik ook 2 oefeningen voor buik.

Daarnaast wou ik ook jullie mening weten over de armen. Vandaag babbel gehad in de gym met iemand. Deze zei dat het beter is niet 1 dag armen te nemen maar dag 1 biceps / dag 2 triceps / dag 3 opnieuw biceps / enz.

Groeten,
Stroemf

Naar mijn idee kun je de biceps/triceps prima samen nemen. Maar wat is je doel? Wil massa aankomen (bulken) of wil je vet verliezen (cutten)

Daarnaast vallen me nog de volgende puntjes op:
*Ik zou beginnen met een normale squat i.p.v een one leg squat om de techniek van het squatten onder goed onder de knie te krijgen
* Je zou ook wat specifieke oefeningen kunnen pakken om je core te verstevigen (planken, side planks enzovoorts), maar dat is een keuze, want als je de grote compounds goed uitvoert, wordt je core ook meegepakt.

En daarnaast wil ik ook wel zien hoeveel sets/reps je doet. En pak even de namen van de oefeningen van exrx, dan kunnen we beter zien welke oefeningen je precies doet, want bijvoorbeeld een triceps extension ez bar kun je op verschillende manier uitvoeren ;)

Hoi,
Daarnaast wou ik ook jullie mening weten over de armen. Vandaag babbel gehad in de gym met iemand. Deze zei dat het beter is niet 1 dag armen te nemen maar dag 1 biceps / dag 2 triceps / dag 3 opnieuw biceps / enz.

Groeten,
Stroemf

Ik zou dat niet doen, want je spieren hebben 72 uur nodig maximaal om te herstellen.Wat voor een schema hij je aanraad vind ik lastig te herleiden, maar ik vermoed dat het een Full Body achtige variant is. Dat is dus een ander soort schema en andere manier van trainen dan een split. Bij een split pak je iedere dag dat je traint een andere spiergroep. Zelf doe ik het zo (heb ook een split). Train 5 dagen in de week:

Maandag:Rug
Dinsdag: Borst
Woensdag:Rust
Donderdag: Benen&Kuiten
Vrijdag: Biceps/Triceps
Zaterdag: Schouder& Core(Met name buikspieren)

Dit is wellicht ook handig bij het maken van een goede 4 daagse split:
http://www.bodybuilding.com/fun/four_day_training_split.htm

Laatst bewerkt:
beide armen op 1 dag kan prima je komt alleen een beetje in de knoop met je spiergroepen denk ik, wat ik zou doen is een 3 split ervan maken met biceps-triceps-schouders, borst-rug en benen

Terug
Naar boven