XXL Nutrition

Trainingsschema

Geraldinus

Novice
Waardering
0
Hallo,

Ik ben sinds 2 maanden serieus aan het trainen en heb sinds 1 maand een Split-Schema. Deze heeft de instructeur van mijn sportschool gemaakt en ik vraag mij nu af of hij überhaupt wel goed is. Ik doe meer voor mijn rug, omdat mijn borst voor begon te lopen op mijn rug, waardoor mijn schouders naar voren gingen staan. Hij zei dat dit waarschijnlijk in een maand weer recht zal staan.

De ene week train ik mijn borst, triceps, buik en benen 3x de andere week train ik mijn rug, schouders en biceps 3x.

Mijn trainingsschema is te vinden in de bijlage. Opmerkingen zijn zeer welkom!

Alvast bedankt,
Geraldinus

P.S. Wat informatie over mij:
Leeftijd: 17
Lengte: 191 cm
Gewicht: 76 KG
Vetpercentage: 11%

Bijlagen

5 keer per week vind ik persoonlijk teveel. 4 keer lijkt mij de max.
Als je een 5e keer wil gaan, doe die dag dan cardio.

Als je 4 dagen per week gaat, pas je split schema hier dan ook aan aan.
Nu doe je een 2dagen splitschema terwijl je 5 dagen gaat.

Ook doe je maar 1 oefening voor je benen. Kan het belang van benen trainen niet hard genoeg uitdrukken! Quadriceps en hamstrings zijn je grootste spiergroepen. Train ze dan ook naar verhouding. Je doet nu 1 oefening, daar ga je geen verschil mee merken.
Ook zorgt het trainen van benen voor een grotere progressie bij borst, schouders, rug, ...

Wat ik voorstel:

maandag: borst/triceps
dinsdag: rug/buik
woensdag: cardio
donderdag: benen/kuiten/buik
vrijdag: schouders/biceps

• Topic Starter Topic Starter
Ik trainde eerst altijd 4x, maar ik dacht laat ik eens proberen of 5x per week wat is. Nou toen ben ik dat gaan doen en dat vind ik eigenlijk lekkerder dan 4x in de week. Ik heb geen last van blessures, oververmoeidheid of iets dergelijks en sporten vind ik gewoon een goed moment om even aan niets te denken.

Als ik het verder opsplits dan trian ik de spiergroepen dus minder vaak per week, wat is her verschil hiervan?

Dat je ze beter kan trainen en na de training langer rust kunt geven -> meer groei

Je moet zelf weten wat je doet, maar algemeen wordt aangeraden niet vaker dan 4 keer per week krachttraining te doen.
Maar het is jou keuze
en zou ook wel heel erg zijn als je na 2 maanden al een blessure had

Terug
Naar boven