Fitness Seller

Trainingsschema

Minus64

Cool Novice
Waardering
0
Hallo,

Hierbij mijn nieuw schema: heb reeds 1 jaar getraind. Dus nog niet veel ervaring.
Mijn eetschema ben ik nog bij bezig maar heb al veel gelezen, zal dit hierna ook posten. wou al even kijken of jullie vinden dat mijn schema op "iets" trekt.

Maandag:

Rug - Biceps - onderarmen

Deadlift: 3x10
chin ups: 3x10
one arm dumbell row: 3x10
weighted hyperextensions: 3x10

preacher curl: 3x10
dumbell curl of barbell curl: 3x10
cable hammer curls met touw: 3x10

wrist curl 3x10

Woensdag:

Borst - triceps

bench press: 3x10
incline dumbell curl: 3x10
incline fly's: 3x10
dumbell pullover: 3x10

skullcrushers: 3x10
Triceps extension: 3x10
bench dips: 3x10

Vrijdag:

benen - schouders - traps

squats: 3x10
leg press: 3x10
lunges: 3x10
seated leg curl: 3x10
standings calf raises: 3x10
leg press met voeten laag voor kuiten: 3x10

barbell shoulder press behind neck: 3x10
Arnold shoulder press: 3x10
dumbell lateral raise: 3x10

dumbell shrug: 3x10
barbell upright row: 3x10

Op dinsdag en donderdag doe ik cardio gecombineerd met buikspieren.
Er is 1 probleem: in mijn gym zijn ze nog aan het overwegen om een squat rack te plaatsen wegens plaatsgebrek. Maar na veel aandringen van mij gaan ze het mss toch doen. Ik kan nu dus enkel squatten op smith machine maar ik hou hier niet echt van omdat ik vroeger al problemen met knie heb gehad.
Ook is het niet mogelijk om de barbell op de bench press te leggen dus er is geen optie voor mij om hier mijn squats te doen. Thuis beschik ik wel over een squatrek, zou ik de squats voorlopig met dumbells doen of ze niet doen ofwel op welke dag kan ik thuis s avonds nog eventueel een paar setjes squats doen?

Alvast bedankt voor de hulp !!

---------- Toegevoegd om 11:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:17 ----------

Ik was vergeten te vermelden dat ik eventueel ook wel naar een 4 dagen schema wil overgaan. Zou ik dan een spiergroep per week 2x nemen of mijn schema verder opsplitsen?

Laatst bewerkt:
Wat zijn je stats?

Imo heb je er meer baat bij om je spiergroepen 2 x p/w aan te pakken, bv met een ub/lb schema

• Topic Starter Topic Starter
1.86 m
85kg

Jij vindt met 2x per week meer vooruitgang te boeken is?

Ben het met hem eens. Je hebt bij je borst gigantisch veel oefeningen en bij je rug dan weer te weinig, en over het algemeen zie ik gewoon te veel overbodige oefeningen.

Heb toch 4 oefeningen voor rug en 4 voor borst?
Ben jij het eens met up/lb schema bedoel je?
WaRom niet kiezen voor een 4 dagen split dan?

4 voor borst is belachelijk. Je rug is 5 keer zo groot, dit is toch geen verhouding? 2 of 3 voor je borst is genoeg hoor.

Verder is UB/LB imo beter ja.

Zonder smit machine gaat het squatten met een probleem knie niet beter hoor. Ik denk dat juist met een knie probleem een smit machine je stabieler houdt dan zonder. Ik zou wel oppassen in ieder geval!

Ik heb met squatten nooit problemen gehad maar nu bertje schrik na wat te lezen over squatten in smith machine!
Een echte probleem knie heb ik niet. Maar gewoon geen zin om mn knieen te verkloten. Wamt ik lees veel verschillende gedachten over squatten in smith machine!

En misschien ga ik dan toch maar switchen naar een ub/lb training. Maar waarom is dit beter dan een 4 dagen split vraag ik me af.. Ervoor had ik eens een schema gezet met iedere spiergroep 2x per week en toen werd gezegd dat dit enkel voor beginners was omdat na een tijd je spieren meer rust nodig hebben en met 1x in de week meer kunnen groeien. Ik had toen wel geen ub/lb verdeling. Waarom is met ub/lb dit dan niet?

Sorry voor de vele vragen :)

Terug
Naar boven