MuscleMeat

Tribalwars DBB stam (nieuwe wereld.)

Powerliftingdbb ben ik

hoe kan je een verlaten dorp overnemen dan?
hoeveel eenheden stuur je er op af?

Heb ik hout/leem nodig krijg ik maar 80/80 van zo'n dorpje :(

Wel 422 ijzer maar daar had ik al genoeg van -_-

Maakt de afstand uit voor de tijd dat het kost om aan te vallen?

Heb ik hout/leem nodig krijg ik maar 80/80 van zo'n dorpje :(

Wel 422 ijzer maar daar had ik al genoeg van -_-

Maakt de afstand uit voor de tijd dat het kost om aan te vallen?

jaaa elke eenheid heeft een eigen snelheid, en de langzaamste eenheid in je aanval bepaald hoe traag/snel je leger een velt oversteekd

---------- Post toegevoegd Sun 21 Oct 2012 om 12:00 ----------

hoe kan je een verlaten dorp overnemen dan?
hoeveel eenheden stuur je er op af?

overnemen duurt nog even, meestal rond de 2 a 3000 punten heb je een adelshoeve waarin je een edelman maakt

gewoon zorgen dat je minimaal 10 speer 10 zwaard of 20 speer op een barbaar afstuurt, 5-10 speer heeft te weinig kracht.

Aha, dus eigenlijk moet je gewoon veel paardjes maken en daarmee raiden?

Klopt van dat raiden.

Tip voor wanneer je edelmannen hebt om dorpen te veroveren (duurt nog wel lang): val een dorp aan van een andere speler. Je edelmannen zijn te duur om te verspillen aan barbarendorpzn die je dan helemaal moet uitbouwen. Zorg dat je voldoende leger hebt en de verdediging van een nabijgelegen dorp volledig wegveegt. Barbarendorpzn veroveren is niet slim, dan ga je veel te traag groeien en zullen andere spelers jou domineren.

Misschien moeten we op het stamforum een subforum vragen met beginnersvragen en bzginnersuitlzg.

Maar nu is t wel goed toch om die barbaren te 'overvallen'? :P Bedoel, t geeft best veel grondstoffen.

Hoe neem je trouwens bonusdorpen over? Gewoon lui ter onderstuening sturen ofzo?

Maar nu is t wel goed toch om die barbaren te 'overvallen'? :P Bedoel, t geeft best veel grondstoffen.

Hoe neem je trouwens bonusdorpen over? Gewoon lui ter onderstuening sturen ofzo?

ik zei toch overnemen doe je met edelmannen ???

en barbaren overvallen is wat anders dan overnemen, overvallen is altijd goed omdat je grondstoffen binnenhaalt :)

Overvallen moet je volop doen. Je mijnen geven veel te traag grondstoffen, dus je moet dat aanvullen met rooftochten om snel te groeien.

Om een dorp over te nemen moet je edelmannen maken. Per keer dat je een edelman stuurt gaat er 20-35 "toestemming" af. Een dorp heeft standaard 100 toestemming, dus je gaat in het begin wat edelmannen heen en weer moeten sturen. Als je verder in het spel bent, is het de bedoeling dat je 4 edelmannen tegelijk stuurt (1 per troep, 4 edelmannen in 1 troep doen er maar 1 keer 20-35 toestemming af). Maar dat is pas voor een veel latere fase. Je moet hier namelijk een adelshoeve voor maken, en dat kan je nog lang niet ;).

Je meestal rond de 2000-3000 punten vooraleer je andere dorpen gaat innemen. Maar vertrouw me, het is veel voordeliger om dorpen van andere spelers over te nemen in het begin, dan bonusdorpen. Die bonusdorpen kan je later nog overnemen om je dorpen wat meer "aaneengesloten" te maken (de ruimte tussen je dorpen op te vullen).

Ik ga vandaag of morgen een tutorial schrijven, zodat de beginners weten wat ze moeten doen :).

ik zei toch overnemen doe je met edelmannen ???

en barbaren overvallen is wat anders dan overnemen, overvallen is altijd goed omdat je grondstoffen binnenhaalt :)

Oh, dus mijn speermannen die ik ter ondersteuning naar bonusdorp stuurde gaan zo dood? :roflol:

Had er maar 5 gestuurd ofzo :o

Oh, dus mijn speermannen die ik ter ondersteuning naar bonusdorp stuurde gaan zo dood? :roflol:

Had er maar 5 gestuurd ofzo :o

Dat bonusdorp zal waarschijnlijk ook door andere spelers "gefarmd" (farmen = dorpen aanvallen puur voor grondstoffen) worden, dus je troepen zullen hoogstwaarschijnlijk worden aangevallen. Snel terugtrekken wanneer ze aangekomen zijn :). Je kan wanneer je je troepen net hebt gezonden ze ook nog terugtrekken, maar na een bepaalde tijd gaat dit niet meer en moet je wachten tot de troepen gearriveerd zijn vooraleer je ze kan terugtrekken.

In naam is Killy

idd met dorpen van nabijgelegen spelers sla je 2 vliegen in 1 klap, je hebt direct een redelijk groot uitgebouwd dorp, plus er is een extra bedreiging weg in je buurt

check btw mijn cluster (geel = mij, blauw = stam)

1=ff0000&ti2=2334&tc2=ff0000&pi0=2016131&pc0=bbff00&zoom=400&centrex=675&centrey=575&fill=000000.png

Oh I see :p

Hoe weet je trouwens hoeveel manschappen je naar een dorp moet sturen wil je winnen? Had net gewoon alles naar die barbaren gestuurd maar zal toch wel een optimaal aantal zijn?

Panzer: wel lastig om uit te breiden he :p. Er liggen bij mij ook iets te veel stamgenoten in de buurt, dat wordt nog lastig binnen een paar weken :(.

Lol ziek panzer :roflol:

4 lui van DBB zitten wel vlak bij mij..

Oh I see :p

Hoe weet je trouwens hoeveel manschappen je naar een dorp moet sturen wil je winnen? Had net gewoon alles naar die barbaren gestuurd maar zal toch wel een optimaal aantal zijn?

Ga naar verzamelplaats, en klik op "simulator". Daar kan je wat invullen om te zien hoeveel troepen je gaat verliezen.

Als je voor de meest veilige optie wil gaan, dan moet je "geluk" op -25% zetten. Dat is het "worst case scenario", dus als je bij dat aantal troepen geen troepen verliest, weet je dat je er nooit zult verliezen (zolang er geen troepen in dat dorp worden bijgeplaatst)

Panzer: wel lastig om uit te breiden he :p. Er liggen bij mij ook iets te veel stamgenoten in de buurt, dat wordt nog lastig binnen een paar weken :(.

nah er zijn veel stoppende spelers in de buurt dus ik kan lekker internen, en er zijn nog zat barbarendorpen en in combinatie met account manager kan ik ze zonder al te veel moeite uitbouwen :D

nah er zijn veel stoppende spelers in de buurt dus ik kan lekker internen, en er zijn nog zat barbarendorpen en in combinatie met account manager kan ik ze zonder al te veel moeite uitbouwen :D

Internen... Ik was die term al vergeten :D. Damn, het is lang geleden dat ik nog tw heb gespeeld.

Terug
Naar boven