MuscleMeat

Tribalwars DBB stam (nieuwe wereld.)

Zit je dicht bij mij? Anders heeft t niet zoveel zin :p dacht dat t tijd kostte om over te brengen..

Zit je dicht bij mij? Anders heeft t niet zoveel zin :p dacht dat t tijd kostte om over te brengen..

Even kijken, ben nl nog niet geaccept voor d.bb. Mijn naam is iig Dikkepapzak

Edit: nahhh denk het niet, had je net gemarkeerd met een kleurtje maar kan je tot dusver nog niet op mijn kaart zien :P

ik verveel me nu al

Doe mij ook ff. Locatie is 251|503 continent 52

Die quest kan ik niet vinden... :(

wat is de meest logische manier op om te bouwen ? ik doe nu maar wat

ja die quests leveren ook best veel grondstoffen op

Ok tnx, en zon bonusdorp... moeite waard om over te nemen?

Edelmannen, hetgeen wat je nodig hebt om dorpen te veroveren, zijn erg duur. Je kan dan beter je edelmannen gebruiken om een dorp van een andere speler over te nemen. Als je telkens kleine dorpjes verovert, zelfs al zijn het bonusdorpen, ga je enorm veel tijd en grondstoffen moeten spenderen aan het uitbouwen van die dorpjes tot grote dorpen.

Een voorbeeldje:

Speler A:
Dorp 1: 5000 punten
dorpen 2-5: elk een 200-tal punten.

Speler B:
Dorp 1: 5000 punten
Dorp 2: 4000 punten (overgenomen van een andere speler).

=> Speler A gaat al enorm veel grondstoffen verspild hebben aan edelmannen te maken (om dorpen te veroveren), maar heeft veel minder punten. Hij gaat dan ook nog eens enorm veel grondstoffen moeten spenderen aan het uitbouwen van de dorpen. Voor speler B, die 2 fatsoenlijke dorpen heeft, gaat het makkelijk zijn om Dorp 1 van speler A te veroveren, omdat speler A geen andere voldoende uitgebouwde dorpen heeft om zijn dorp 1 te kunnen verdedigen.

Het ideale is dat andere mensen die bonusdorpen veroveren, en jij die later van hen overneemt ;). Maar als je bijvoorbeeld al 20 dorpen hebt, kan je bijvoorbeeld wel wat tussenliggende dorpen veroveren om een meer aaneengesloten geheel te krijgen.

Op lange termijn zijn vooral de bonusdorpen die sneller eenheden produceren, en de bonusdorpen die meer bevolking hebben erg belangrijk. Want in latere fases van het spel maakt de snelheid waarmee je grondstoffen krijgt niet zo veel uit. Een extra snel opgebouwd leger daarentegen is heel handig, want je gaat in latere fase in al je dorpen constant troepen in aanmaak hebben. Dat is nu nog moeilijk voor te stellen (aangezien je nooit genoeg grondstoffen hebt om ineens 1000 man te maken), maar geloof me, later zal enkel de wachttijd voor troepen een vertragende factor zijn in het spel.

Barbarendorp aangevallen, krijg helemaal niks. :o

En die bitches ziin ook gewoon 3 uur onderweg voor de heenreis, wotthefok

Laatst bewerkt:
Ergonomisch-ontworpen heb me al aangemeld voor dbb stam. moet alleen wel een uur wachten voordat ik weer iets kan doen :(

ik heb me ook aangemeld voor dbb maar die peanut slaapt denk ik

Tnx fabula, klinkt ook logisch dat je beter spelers aan kunt vallen. Dan hou ik het nu nog op raiden en als mn army wat groter is ga ik wel spelers overnemen.

wat is het verschil tussen een dorp overnemen en veroveren dan?
hoe neem je een dorp over?

en wat is een barbarendorp

wat houden die gereduceerde kosten in

volgens mij betaal je minder als je premium bent. de gereduceerde kosten zijn premium kosten denk ik.

Terug
Naar boven