Fitness Seller

Tribalwars DBB stam (nieuwe wereld.)

kost premium punten, betalen om beter te worden dus :mad:

Dat was nog niet zo toen ik speelde... Premium maakte alles wel handiger/overzichtelijker (en je kon tools integreren enzo), maar een puur grondstoffen of tijdsvoordeel had je er niet mee. Wel wat stom vind ik. Vroeger hadden premiumgebruikers het makkelijker, maar nu hebben ze echt een voordeel op anderen :(.

dit is geen spel voor op een vrije zondag :roflol: dan ben je alleen maar aan het wachten

Edelmannen, hetgeen wat je nodig hebt om dorpen te veroveren, zijn erg duur. Je kan dan beter je edelmannen gebruiken om een dorp van een andere speler over te nemen. Als je telkens kleine dorpjes verovert, zelfs al zijn het bonusdorpen, ga je enorm veel tijd en grondstoffen moeten spenderen aan het uitbouwen van die dorpjes tot grote dorpen.

Een voorbeeldje:

Speler A:
Dorp 1: 5000 punten
dorpen 2-5: elk een 200-tal punten.

Speler B:
Dorp 1: 5000 punten
Dorp 2: 4000 punten (overgenomen van een andere speler).

=> Speler A gaat al enorm veel grondstoffen verspild hebben aan edelmannen te maken (om dorpen te veroveren), maar heeft veel minder punten. Hij gaat dan ook nog eens enorm veel grondstoffen moeten spenderen aan het uitbouwen van de dorpen. Voor speler B, die 2 fatsoenlijke dorpen heeft, gaat het makkelijk zijn om Dorp 1 van speler A te veroveren, omdat speler A geen andere voldoende uitgebouwde dorpen heeft om zijn dorp 1 te kunnen verdedigen.

Het ideale is dat andere mensen die bonusdorpen veroveren, en jij die later van hen overneemt ;). Maar als je bijvoorbeeld al 20 dorpen hebt, kan je bijvoorbeeld wel wat tussenliggende dorpen veroveren om een meer aaneengesloten geheel te krijgen.

Op lange termijn zijn vooral de bonusdorpen die sneller eenheden produceren, en de bonusdorpen die meer bevolking hebben erg belangrijk. Want in latere fases van het spel maakt de snelheid waarmee je grondstoffen krijgt niet zo veel uit. Een extra snel opgebouwd leger daarentegen is heel handig, want je gaat in latere fase in al je dorpen constant troepen in aanmaak hebben. Dat is nu nog moeilijk voor te stellen (aangezien je nooit genoeg grondstoffen hebt om ineens 1000 man te maken), maar geloof me, later zal enkel de wachttijd voor troepen een vertragende factor zijn in het spel.

het is zeker slim om grote dorpen over te nemen maar het is ook belangrijk om een goed cluster te bouwen zodat je snel kan ondersteunen indien nodig. bovendien nemen de meeste mensen hun eerste dorp over door 1 edelman 4 of 5x te sturen en niet door een treintje te sturen aangezien het anders nogal lang duurt voordat je kan gaan edelen dus in dat opzicht is het misschien ook slimmer om een barbarendorp of kleine speler over te nemen.

wat is de meest logische manier op om te bouwen ? ik doe nu maar wat

Leemgroeve naar 1
Houthakkers naar 1
Ijzermijn naar 1

Leemgroeve naar 2
Houthakkers naar 2
Leemgroeve naar 3
Houthakkers naar 3
Ijzermijn naar 2
Leemgroeve naar 4
Leemgroeve naar 5
Houthakkers naar 4
Houthakkers naar 5
Houthakkers naar 6
Houthakkers naar 7
Hoofdgebouw naar 2
Hoofdgebouw naar 3
Kazerne naar 1
Rekruteer 15 speervechters
Tijd om te farmen* !
Rekruteer 35 speervechters
Houthakkers naar 8
Opslagplaats naar 2
Marktplaats naar 1 – sla 1k ijzer op zodra je 1200 hebt door het opzetten van een aanbieding met een hoge verhouding
Houthakkers naar 9
Opslagplaats naar 3
Houthakkers naar 10
Leemgroeve naar 6
Marktplaats naar 2 – blijf kijken voor goede aanbiedingen
Leemgroeve naar 7
Ijzermijn naar 3
Hoofdgebouw naar 4
Hoofdgebouw naar 5
Smederij naar1
Smederij naar 2
Onderzoek bijlstrijders
Rekruteer tot 45 speervechters, 9 bijlstrijders – Stuur ze het dorp uit om andere dorpen te farmen in groepen van 15 speervechters & 3 bijlstrijders
Ijzermijn naar 4
Ijzermijn naar 5
Marktplaats naar 3 - Zorg ervoor dat u nog steeds op zoek bent naar goede aanbiedingen.
Ijzermijn naar 6
Ijzermijn naar 7
Boerderij naar 2
Boerderij naar 3
Boerderij naar 4
Opslagplaats naar 4
Kazerne naar 2
Kazerne naar 3
Kazerne naar 4
Kazerne naar 5
Hoofdgebouw naar 6
Hoofdgebouw naar 7
Boerderij naar 5
Opslagplaats naar 5
Smederij naar 3
Hoofdgebouw naar 8
Hoofdgebouw naar 9
Hoofdgebouw naar 10
Smederij naar 4
Boerderij naar 6
Opslagplaats naar 6
Smederij naar 5
Stal naar 1
Rekruteer 5 Verkenners
Stal naar 2
Stal naar 3
Onderzoek LC(Lichte Cavalerie)
Muur naar 1
Begin LC te rekruteren
Farm als ‘n gek!(Aangeraden meer dan 50 LC te hebben voordat je verder gaat met bouwen.)

als je veel barbaren/weinig spelers in de buurt hebt, focussen op troepen

else, gewoon focussen op mijnen, dit gaat denk wel op voor de meeste en zeker in de startfase :p

---------- Post toegevoegd Sun 21 Oct 2012 om 16:28 ----------

Dat was nog niet zo toen ik speelde... Premium maakte alles wel handiger/overzichtelijker (en je kon tools integreren enzo), maar een puur grondstoffen of tijdsvoordeel had je er niet mee. Wel wat stom vind ik. Vroeger hadden premiumgebruikers het makkelijker, maar nu hebben ze echt een voordeel op anderen :(.

idd de kracht van tw wás dat je door middel van geld geen enkel voordeel kon krijgen tot niet betalende spelers, dat is nu wel anders. zeker met die vlaggen (die je uit andere werelden kunt halen )waardoor het voor nieuwe spelers onmogelijk word om nog mee te kunnen komen. vroeger won degende met de meeste skills/tijd, nu hoort daar ook betalen bij en das zonde.

Hehe heb dit ook nog een tijdje gespeeld :p. Nu wss wel te laat om nog bij de DBB stam te zitten zeker? :o

het is zeker slim om grote dorpen over te nemen maar het is ook belangrijk om een goed cluster te bouwen zodat je snel kan ondersteunen indien nodig. bovendien nemen de meeste mensen hun eerste dorp over door 1 edelman 4 of 5x te sturen en niet door een treintje te sturen aangezien het anders nogal lang duurt voordat je kan gaan edelen dus in dat opzicht is het misschien ook slimmer om een barbarendorp of kleine speler over te nemen.

Zelfs zonder treintje kan je de meeste spelers hun eerste dorpje afhandig maken hoor. Je moet ook niet per se een dorp veroveren dat evenveel punten heeft, maar als je zelf 3k punten hebt, is een dorpje van 1500 meestal niet al te moeilijk, en dan heb je toch al het voordeel dat je nieuwe dorp al deels opgebouwd is.

idd de kracht van tw wás dat je door middel van geld geen enkel voordeel kon krijgen tot niet betalende spelers, dat is nu wel anders. zeker met die vlaggen (die je uit andere werelden kunt halen )waardoor het voor nieuwe spelers onmogelijk word om nog mee te kunnen komen. vroeger won degende met de meeste skills/tijd, nu hoort daar ook betalen bij en das zonde.

Vlaggen uit andere werelden :O? Damn, dat is echt wel belachelijk...
Betalen voor een standaard premium ben ik sowieso wel van plan in de toekomst. Tientallen dorpen beheren gaat nu eenmaal heel wat vlotter op die manier. Maar al die andere extra's zoals meer GS, kortere bouwtijden,... Pff, daar ga ik echt mijn geld niet aan spenderen want dan kan je eeuwig blijven betalen.

Hehe heb dit ook nog een tijdje gespeeld :p. Nu wss wel te laat om nog bij de DBB stam te zitten zeker? :o

Gaat nog perfect hoor. Er komen maar heel traag nieuwe spelers bij, dus de meeste DBB leden zitten nog heel dicht tegen de rand van de cirkel.

Laatst bewerkt:
beter kom ik snel bij de stam, van krijg ik weer quest complete :roflol:

say what

Naam Rang Punten Globale rang Dorpen
MightyTurk 1 159 12.064 1
Sir crimekillah 2 159 12.066 1

say what

Naam Rang Punten Globale rang Dorpen
MightyTurk 1 159 12.064 1
Sir crimekillah 2 159 12.066 1

Ik sta zo boven je. elke moment is upgrade klaar.

EDIT:
Lezzoe 1 5.202 1.944 1
MightyTurk 2 159 12.064 1
Sir crimekillah 3 159 12.066 1

Not even close

**** it, die houthakker van me moet dringend aan de aas, kerel schiet niet op met ze hout :p.

Hoe kan je meer grondstoffen hosselen dan?
houthakkers schieten niet op man

Terug
Naar boven