AndroidHealthClinic

Triceps (vrouw)

Bezoekers in dit topic

pendext

Cool Novice
Lid geworden
14 mei 2012
Berichten
110
Waardering
7
Lengte
1m60
Massa
68kg
Heeft iemand tip voor het sneller strakker krijgen van triceps? Ik train ze nu 3x per week tijdens de krachttraining etc. maar ik merk dat het heel langzaam gaat en nog steeds kipfilets heb :(
 
Minder eten is de enige manier als er nog teveel vel op zit. Je kan trainen wat je wil, maar als je teveel eet gaat het niet lukken.
 
Minder eten is de enige manier als er nog teveel vel op zit. Je kan trainen wat je wil, maar als je teveel eet gaat het niet lukken.
Ik eet al minder. Ik ben ook 10 kg afgevallen en zit al eigenlijk in mijn gezonde gewicht en BMI. Het gaat niet alleen om eten
 
Ben je van ver gekomen en is het los hangend vel? En sinds wanneer doe je aan krachttraining? Fitness is geduld.
 
Ik doe al 1,5 jaar krachttraining. Daarvoor was vooral cardio, pilates, yoga, boks etc. Ik had 15 kg te veel en zit nu eigenlijk om goed gewicht etc. Ik train nog steeds veel, maar kracht doe ik nu 2 x per week. Het is niet echt hangend vel, maar meer dik. In vergelijking met veel vrouwen om me heen mag ik niet klagen, maar ik wil toch geen kipfilet.
 
Op 1.5 jaar krachttraining zal er wel wat spierontwikkeling zijn op je triceps. Derhalve kan ik niet anders concluderen dan dat je verder zou moeten cutten om van de 'kipfilets' af te moeten komen en het strakker te kunnen krijgen. Zorg voor een goed gebalanceerd voedingsschema en een goed trainschema. Driemaal per week triceps trainen is misschien wat overkill als je daarnaast ook nog borst/schouders traint.
 
Voeding is nu wel goed en kan het niet nog meer cutten i.v.m. te actieve sportschema. Anders werkt het niet (heb het geprobeerd). Ik zit nu op een goede schema en wil het voorlopig nog zo houden.
 
Even goede vrienden. Goede oefeningen voor triceps zijn o.a. dippen en skull crushers.
 
Dippen doe ik inderdaad veel. Bedankt voor je tips. Ik ga gewoon door tot ze strak zijn :)
 
Lagere reps, veel gewicht, daar groeien triceps het beste op. Dippen, Close Grip Bench Press, Skullcrushers, Triangle push ups
 
Welke oefeningen doe je nu met hoeveel sets en reps?

Ik heb ook relatief veel vet op m'n triceps (vrouwenkwaaltje) en reageer juist goed op veel reps met wat lager gewicht. Dips, cable push downs en overhead rope extensions doe ik nu met 15(+) herhalingen. En goed op je techniek letten.

Je vet% is denk ik ook nog wat aan de hoge kant met 68kg op 1.60 dus ook nog even lekker door cutten.
 
Als je als vrouw bodyweight dips aankunt met voldoende diepte, moet je wel sterke triceps hebben. Ik zou de oplossing dan vooral in voeding zoeken. Waarschijnlijk zit er gewoon te veel vet.
 
Welke oefeningen doe je nu met hoeveel sets en reps?

Ik heb ook relatief veel vet op m'n triceps (vrouwenkwaaltje) en reageer juist goed op veel reps met wat lager gewicht. Dips, cable push downs en overhead rope extensions doe ik nu met 15(+) herhalingen. En goed op je techniek letten.

Je vet% is denk ik ook nog wat aan de hoge kant met 68kg op 1.60 dus ook nog even lekker door cutten.

Weeg ondertussen onder de 60 kg. 68 was toen ik startte :) Ik doe dips, cable, bank (10-12 kg per arm) staand met 6-8 kg per arm en daarnaast doe ik ook nog staand andere soort oefeningen. Meestal 3x10-15 herhalingen per oefening. Soms doe ik thuis op de bank ook nog wat oefeningen (rondjes, walnutt crush etc.)
 
Als je als vrouw bodyweight dips aankunt met voldoende diepte, moet je wel sterke triceps hebben. Ik zou de oplossing dan vooral in voeding zoeken. Waarschijnlijk zit er gewoon te veel vet.

Ligt eraan. Soms kan ik echt met rechte benen en helemaal tot de grond en dat maal 3x 10-15 herhalingen en andere keer net iets minder laag.
 
Als je als vrouw bodyweight dips aankunt met voldoende diepte, moet je wel sterke triceps hebben. Ik zou de oplossing dan vooral in voeding zoeken. Waarschijnlijk zit er gewoon te veel vet.
Of een dip stellage met contragewicht.
 
Dank voor jullie tips
 
Weeg ondertussen onder de 60 kg. 68 was toen ik startte :) Ik doe dips, cable, bank (10-12 kg per arm) staand met 6-8 kg per arm en daarnaast doe ik ook nog staand andere soort oefeningen. Meestal 3x10-15 herhalingen per oefening. Soms doe ik thuis op de bank ook nog wat oefeningen (rondjes, walnutt crush etc.)

Technische uitvoering van je oefeningen ook correct?

Heb je anders iemand die eens je vet% kan opmeten met een tang? Dan kun je ook zien of je plaatselijk veel vet hebt zitten op je triceps. Ik ben denk ik redelijk vergelijkbaar met 68 kg op 1,70 en ca. 25% vet maar daarvan zit dus relatief veel op m'n triceps dus heb daar nog geen definitie.

Later als ik groot ben wil ik de triceps van HillR :D.
 
Back
Naar boven