MuscleMeat

Trt of cruise

Bezoekers in dit topic

StrongIsTheForce

Cool Novice
Lid geworden
12 aug 2020
Berichten
209
Waardering
153
Lengte
1m73
Massa
77kg
Vetpercentage
15%
Hey guy’s

Ondertussen 2 j geleden dat ik iets poste in
Begin van corona motivatie verloren om te posten,maar wel blijven trainen.
Maar dus de reden voor deze post .
Na een aantal bloed tests is het duidelijk dat mijn test waardes niet zo oke zijn.
Laatste test :
Testosteron 208 ng/dl
Vrije test :4,58 ng/ dl
Dus toch wel wat te laag ,vandaag naar endo geweest die wist me te vertellen dat ik niet genoeg klachten had en miss toch maar eens met creatine moest stoppen nu vroeg ik me af of jullie me wat meer uitleg konden geven om zelf trt/cruise tegaan doen
En of dit zelfs een optie is dat ik kan overwegen .

Als er vragen zijn over andere dingen shoot …

Alvast bedankt
 
Is dit bij meerdere metingen dusdanig laag gemeten?
In totaal 3 test 2019 stond ik op
263 ng/dl
6,53 ng/dl

2020 op
241 ng/dl
5,63 ng/dl

Dus jammer genoeg wel nu wou ik dit graag oplossen met endocrinoloog maar naar mijn gevoel gaat dit niet werken … daarmee dat ik graag wat extra info had als ik dit zelf in handen zou nemen
 
Ik ben zelf ook overgegaan op Cruise waarde testosterone maar als TRT omdat ik 324 ng/dl test had op 23-24 jarige leeftijd. Ongeveer 8 nmol.

Was toen al een jaar volledig nuchter en toegespitst op sporten.

Trt loopt al sinds oktober 2021 goed.
Testosterone cypionate pinde ik 1x per week 150m (1ml)
Die is helaas niet meer verkrijgbaar en pin nu 2x per week 100 mg (0,4 ml) testosterone enanthate

Naast de fout telkens op dezelfde spot in mijn quads te pinnen heb ik nog geen spijt. Beste "investering" ooit. Gemiddeld 12 weken per vial toe. 3 maanden voor een kleine 40€ :D goedkoop.

Bloedwaarden allemaal prima elka maand liet ik nakijken. Nu elke 3 maand.
 
Ik ben zelf ook overgegaan op Cruise waarde testosterone maar als TRT omdat ik 324 ng/dl test had op 23-24 jarige leeftijd. Ongeveer 8 nmol.

Was toen al een jaar volledig nuchter en toegespitst op sporten.

Trt loopt al sinds oktober 2021 goed.
Testosterone cypionate pinde ik 1x per week 150m (1ml)
Die is helaas niet meer verkrijgbaar en pin nu 2x per week 100 mg (0,4 ml) testosterone enanthate

Naast de fout telkens op dezelfde spot in mijn quads te pinnen heb ik nog geen spijt. Beste "investering" ooit. Gemiddeld 12 weken per vial toe. 3 maanden voor een kleine 40€ :D goedkoop.

Bloedwaarden allemaal prima elka maand liet ik nakijken. Nu elke 3 maand.

Hoi ! Thanx voor je reactie ben ik echt wat mee ben nog wat aan het zoeken hoe en wat en of dit echt de goede optie Maar ben ondertusse 4 j echt extreem bezig met me eten en trainen en door dat ik zo laag in test zit heb in het gevoel dat ik heel wat spier aanmaak mis ook al kan dit tusse me oren zitten
 
Hoi ! Thanx voor je reactie ben ik echt wat mee ben nog wat aan het zoeken hoe en wat en of dit echt de goede optie Maar ben ondertusse 4 j echt extreem bezig met me eten en trainen en door dat ik zo laag in test zit heb in het gevoel dat ik heel wat spier aanmaak mis ook al kan dit tusse me oren zitten
Persoonlijk zou ik er zelf niet aan beginnen als je geen low test klachten ervaart. Om nu de keus te maken je hele leven te moeten pinnen voor dat kleine beetje massa extra? Als je klachten ervaart is het natuurlijk anders. Chek anders die video van merijn is op YouTube. die had ook laag testosteron en was begonnen aan trt een half jaar later is die gestopt omdat die het niet waard vond en spijt had.
 
Persoonlijk zou ik er zelf niet aan beginnen als je geen low test klachten ervaart. Om nu de keus te maken je hele leven te moeten pinnen voor dat kleine beetje massa extra? Als je klachten ervaart is het natuurlijk anders. Chek anders die video van merijn is op YouTube. die had ook laag testosteron en was begonnen aan trt een half jaar later is die gestopt omdat die het niet waard vond en spijt had.
Heb ik gezien maar Dat is idd wat ik nu ff volledig wil bekijken de vraag is dan ook weer zolang ik het niet probeer weet ik de positieve aspecten niet buiten de spiermassa …
 
Laatst bewerkt:
Met welke reden kwam creatine ter sprake ?
 
Persoonlijk zou ik er zelf niet aan beginnen als je geen low test klachten ervaart. Om nu de keus te maken je hele leven te moeten pinnen voor dat kleine beetje massa extra? Als je klachten ervaart is het natuurlijk anders. Chek anders die video van merijn is op YouTube. die had ook laag testosteron en was begonnen aan trt een half jaar later is die gestopt omdat die het niet waard vond en spijt had.
Zijn geval was wel iets anders als ik het goed heb. Had die z’n test vlak voor z’n competitie niet gemeten? En dan op basis daar van de beslissing genomen?
 
Met welke reden kwam creatine ter sprake ?
Zijn vraag was pak je suplementen enige dat ik neem is pre en crea …. En dan kwam op een of andere manier de conclusie dat de crea mijn test beinvloed ..
 
Kan je beetje in discussie gaan met je arts? Je zit net onder de ondergrens. Wat is je leeftijd?
 
Kan je beetje in discussie gaan met je arts? Je zit net onder de ondergrens. Wat is je leeftijd?
Niet echt … enige dat ze nu nog gingen doen was bloed trekken ( wat gebeurt is ) en nog een test ivm hypofose ofzoiets als dit negatief was gingen ze me opbellen als deze normaal werkt moet ik het maar met de lage waardes doen daar kwam het op neer en ben 29
 
Zijn geval was wel iets anders als ik het goed heb. Had die z’n test vlak voor z’n competitie niet gemeten? En dan op basis daar van de beslissing genomen?
Zou goed kunnen hoor, meende wel dat hij zei dat zen testosteron laag was doordat hij zo vaak laag in bodyfat zat. Maar goed om op trt te gaan zonder klachten voor een beetje extra massa had ik persoonlijk niet gedaan. Dan was ik wel eerst gaan blasten en cruisen en vervolgens op trt gegaan:p
 
Niet echt … enige dat ze nu nog gingen doen was bloed trekken ( wat gebeurt is ) en nog een test ivm hypofose ofzoiets als dit negatief was gingen ze me opbellen als deze normaal werkt moet ik het maar met de lage waardes doen daar kwam het op neer en ben 29
Ik vermoed dat ze je te jong vinden voor trt. Je waarden zijn net iets lager dan de ondergrens en je gaf aan weinig klachten te hebben.

Ik ben een jaar jonger en m’n waarden zijn de helft lager dan die van jouw :o TRT is nog niet eens ter sprake gekomen.

Met welke reden liet je je testosteron telkens meten?
 
Heb je (of je partner) overigens een kinderwens?
 
Ik vermoed dat ze je te jong vinden voor trt. Je waarden zijn net iets lager dan de ondergrens en je gaf aan weinig klachten te hebben.

Ik ben een jaar jonger en m’n waarden zijn de helft lager dan die van jouw :o TRT is nog niet eens ter sprake gekomen.

Met welke reden liet je je testosteron telkens meten?

Aangezien ik continu vermoeid ben en van prive uit vonden ze dat ik de laatste jaren. Best wat moodswings had libido was toch wel heel wat lager laatste jaren maar daarmee dat ik er verder mee wou gaan is dit persee testosteron gerelateerd? Was vooral me vraag en dat ik extra massa erbij zou krijgen zou natuurlijk mooie extra zijn maar is niet persee het punt …
 
Aangezien ik continu vermoeid ben en van prive uit vonden ze dat ik de laatste jaren. Best wat moodswings had libido was toch wel heel wat lager laatste jaren maar daarmee dat ik er verder mee wou gaan is dit persee testosteron gerelateerd? Was vooral me vraag en dat ik extra massa erbij zou krijgen zou natuurlijk mooie extra zijn maar is niet persee het punt …
Het vermoeid zijn en het lage libido herken ik goed :o

Tja ik ben geen dokter, ik denk dat eenmaal je begint er geen weg terug is. Je kan natuurlijk altijd terug maar die waarden die je hebt zal je nadien niet meer halen.

Heb je het er al met je huisarts over gehad?
 
Back
Naar boven