dat gevoel van disrespect door de omgeving hebben wel meer Turken. Op zich begrijp ik best dat het vervelend is als andere mensen wat op je neer kijken omdat je van Turkse afkomst bent (ik meen dat met name in Duitsland dit behoorlijk veel voorkomt). Toch denk ik dat dat uitzonderingen zijn.
Ik vind je incasseringsvermogen nogal slecht, vatos, no offence. Als jij je normaal gedraagt en behoorlijk integreert zul je respect terugkrijgen, zo simpel werkt het. Tuurlijk zullen er altijd klootzakken zijn die je beoordelen op je afkomst, maar dat is nog altijd een minderheid.
Wat dat betreft zou ik graag een anekdote vertellen waarin ons aller forumlid D. een hoofdrol speelde. D. zat vorig jaar rond deze tijd in Suriname. D. was uitgenodigd op een Ramadanfeest, waar hij zich te goed deed aan alle voorhanden zijnde genotsmiddelen, als daar zijn spijs ende drancken. D. zoop zich, met andere woorden, klem. Nou wil het toeval dat net een aantal dagen terug Theo van Gogh vermoord was, en zodoende D. vol was van opgekropte woede. In combinatie met de alcohol ontaarde het al snel in gebral waarin de moslims verre van gespaard bleven. Maar hoe reageerden die gastvrije mensen aldaar? Precies, lachend! Die mensen vonden het alleen maar prachtig: zo'n schreeuwend wit studentenkind!
En dat is dus mijn hele punt, je moet de boel eens wat proberen te relativeren en minder persoonlijk nemen, vatos. Als een aantal Turkse spelers zich misdraagt dan zijn dat klootzakken die gestraft moeten worden. Dat betekent niet dat de hele Turkse natie niet deugt (sterker nog: het lijkt me een prachtig land en ik vind Turkse meisjes maar wat geil! Heb jij mss nog zusjes, Vastos?). Er zullen natuurlijk altijd types zijn die dit wel willen beweren (ook in deze thread weer) maar laat dan zien dat jij alleen al niet zo bent, en dus zodoende het tegendeel beweert. Verlaag je niet tot het niveau van de onwetende minderheid, Vastos.