Fitness Seller

Twee simpele vraagjes:

Kymbox

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
75kg
Vetpercentage
12%
Hopelijk weten jullie hier de antwoorden op:

ik ga nu beginnen met cutten. Ik sport ong 4 dagen in de week.

Ik hoor dat er twee manieren zijn van cutten:

1. Naar onderhoud eten en max 500kcal eraf sporten d.m.v. cardio.

2. max 500kcal onder je onderhoud gaan eten.

Mijn vragen:

Zit er verschil in deze manieren wat betreft resultaat? (heb gehoord dat als je met cardio doet, dat er zo min mogelijk spier wordt verloren. maarja als ik weinig verschil in zit tussen beide manieren dan eet ik gewoon lekker wat minder hoef ik tenminste niet altijd te gaan rennen etc. )

ALS manier 1 beter zou zijn, hoe moet ik dan eten op de dagen dat ik NIET train?

Ik vind 2. het makkelijkst. Als het dan op een begeven moment moeilijker begint te worden kan je cardio invoeren.

Ik vind 1. het makkelijkste :) Voeding blijf ik liefst zo hoog mogelijk houden

optie 1, op onderhoud en cardio toevoegen, liefst hiit of iets dergelijks.

Ik zou ook voor 2 gaan. Waarom 500 kcal 'te veel eten' om vervolgens een uur cardio te gaan doen?

Cardio is belangrijk voor het lichaam, maar om af te vallen volg je juist het dieet / voedingsschema.

Ik zou ook voor 2 gaan. Waarom 500 kcal 'te veel eten' om vervolgens een uur cardio te gaan doen?

Cardio is belangrijk voor het lichaam, maar om af te vallen volg je juist het dieet / voedingsschema.

++. Daarbij zal je, m.i., niet dagelijks aan een hetzelfde soort cardio komen dus een variabel kcal tekort. Iets dat mij lastig lijkt.

Alsof je dagelijks verbruik sowieso al altijd hetzelfde is...

Toen ik voor optie 2 koos liep dat aardig gelijk (traindagen en rustdagen waren wel verschillend uiteraard). Maar dat hoeft inderdaad niet zo te zijn, wat het soms al lastig kan maken. Als je dan nog een variabele erbij krijgt door voor optie 1 te kiezen kan het nog lastiger worden.

Toen ik voor optie 2 koos liep dat aardig gelijk (traindagen en rustdagen waren wel verschillend uiteraard). Maar dat hoeft inderdaad niet zo te zijn, wat het soms al lastig kan maken. Als je dan nog een variabele erbij krijgt door voor optie 1 te kiezen kan het nog lastiger worden.

Toen ik voor optie 1 koos bleef ik tijdens mijn cut veel 'voller' staan. En had ik een mindere rebound toen mijn
cardio werd gereduceerd. En met een hartslagmeter etc kom ik toch steeds aardig in de buurt van een gelijk
aardig aantal kcal op een gelijk aardige tijd. Natuurlijk als je eens wat harder of trager gaat, scheelt het dan
wel weer :)

Hopelijk weten jullie hier de antwoorden op:

ik ga nu beginnen met cutten. Ik sport ong 4 dagen in de week.

Ik hoor dat er twee manieren zijn van cutten:

1. Naar onderhoud eten en max 500kcal eraf sporten d.m.v. cardio.

2. max 500kcal onder je onderhoud gaan eten.

Mijn vragen:

Zit er verschil in deze manieren wat betreft resultaat? (heb gehoord dat als je met cardio doet, dat er zo min mogelijk spier wordt verloren. maarja als ik weinig verschil in zit tussen beide manieren dan eet ik gewoon lekker wat minder hoef ik tenminste niet altijd te gaan rennen etc. )

ALS manier 1 beter zou zijn, hoe moet ik dan eten op de dagen dat ik NIET train?

Met betrekking tot resultaat is er geen verschil, mits je aantalverhouding macro's wel hetzelfde zijn. (dus niet bij optie 1 heel veel eiwitten en bij optie 2 te weinig eiwitten eten.)

Als je alleen optie 1 kiest, zou je in principe elke dag cardio moeten doen, aangezien je een tekort maakt voor elke dag. Als jij een tekort per dag van 300 kcal wilt, kun je om de dag 600 kcal verbranden met cardio. Het lastige met cardio vs minder eten is, dat het aantal kcal dat je minder eet, makkelijker te berekenen is dan de kcal die je verbrand met cardio (apparaten niet nauwkeurig etc).

Het makkelijkste vind ik optie 2, maar je kunt het ook allebei doen. Bijvoorbeeld elke dag 300 kcal onder onderhoud eten en om de dag cardio doen van 300 kcal.
Je kunt natuurlijk meer cardio doen, zodat je meer kunt eten, maar zo te lezen zie jij cardio niet zo zitten, dus optie 2 lijkt me dan meer geschikt voor jou.

1. cardio is gewoon gezond.

Yep, ikzelf doe een combi van onder onderhoud eten i.c.m. hardlopen/hiit

Ik boven onderhoud en cardio dmv crosstrainer. Als ik tijdje geen cardio doe dan gewoon onderhoud.

Reken men kcal wel niet uit. Pas het aan de hand van mijn vet% aan.

Hoe kom je op dat idee van 500 te veel eten ?
Als je als BB'er op onderhoudsbehoefte eet dan eet je juist al te weinig dus je zal sowieso al extra vet verbranden.

En hiit cardio of hoog intensieve een uur lang? 15 minuten is lang zat.

Hoe kom je op dat idee van 500 te veel eten ?
Als je als BB'er op onderhoudsbehoefte eet dan eet je juist al te weinig dus je zal sowieso al extra vet verbranden.

En hiit cardio of hoog intensieve een uur lang? 15 minuten is lang zat.

Verklaar je nader? Waarom zou je, als bodybuilder, op onderhoudsbehoefte extra vet verbranden? En gelieve niet af te komen met een zelfuitgevonden theorie, maar wel met het onderliggende fysiologische en/of biochemische mechanisme.

Zolang je dit niet kan: "What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence."
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hitchens's_razor

Martinnoppert, we wachten vol ongeduld op de evidentie die je gaat aanbrengen voor je claim (en al je andere onzinnige claims op dit forum). Zolang dit niet gebeurt, hebben we het recht om te zeggen: "Nee, je hebt ongelijk"

Tis gewoon persoonlijk en hangt veel af van wat voor werk je doet enz.

Ik zit de hele dag achter een computer, ben vrij groot met een hoog onderhoud en als ik te weinig eet gaat alles kut.. dus toen ik optie 1 deed was het veel zwaarder (hele dag moe etc.) en ik had het gevoel dat ik meer spier kwijt was.

Optie 2 is toch echt mijn favoriet... Meer cardio, en als dat dan nog niet lukt dan EEN KLEIN BEETJE naar beneden met eten... 500kcal vindt ik al meteen vrij vors.

Optie 3:
500 kcal onder onderhoud+cardio.
Uiteraard geen 3 uur op een loopband staan per keer.

Bij cardio kan je ook denken aan hiit met een gewone oefeningen. Of doe eens 100hh ketlebell swings aan het eind van elke training met de zwaarste kb die ze hebben.. Deed dat elke training tijdens cut.

Vind cardio eigenlijk een beetje loos als je het op de sportschool doet. Besteed dan liever je tijd met trainen.. Ga met lekker weer eens fietsen. Als het zomer is zwem ik meerdere keren in de week en zit ik vaak op de fiets. Liever bewegen tussendoor dan naar telkens naar de sportschool voor een beetje cardio. Het verspreiden van beweging is voor de verbranding ook nogeens beter.

Terug
Naar boven