Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

• Topic Starter Topic Starter

Laatst bewerkt:

Geert Wilder's partij verbieden is in mijn ogen hetzelfde als het PVV standpunt: "Alle moskeeën en islamitische scholen dicht, verbod koran".

Volgens hun eigen definitie van democratische principes en verwijzingen naar grondwets-artikelen, plegen 'ze' zelf dus net zo hard een aanval op onze 'vrijheden' als ze een partij als de PVV willen verbieden.

Ik vind dat ook een precair standpunt, onhaalbaar bovendien. Zelfde geldt overigens voor het gemis aan democratie binnen de structuur van de partij PVV.

Ik vind dat ook een precair standpunt, onhaalbaar bovendien.

Dat vind ik dus ook, helemaal als ik er vanuit mijn eigen geconditioneerde 'democratische bril' naar kijk.

Aan de andere kant kan ik ook mijn ogen niet sluiten voor het feit dat de koran bomvol staat van zaken die -zachtjes gezegd- een aanval zijn op, of op z'n minst conflicterend, met datgene wat wij in Nederland als vrijheid en democratische waarden beschouwen. Moskeeen en islamitische scholen zijn daarbij een doorgeefluik, ook dat kun je niet ontkennen cq. negeren in mijn optiek.

De grote vraag is dan toch weer, hoe beteugel je dat dan nu en voor de toekomst?

Optreden. Wetten wijzigen die het mogelijk maken om geloofshuizen te sluiten op basis van overtredingen of haatdragende uitspraken. Geldstromen onderbreken. Bepaalde imams het land niet binnenlaten, bepaalde mensen het land uitzetten. Handhaven, daar begint het toch echt mee. Sharia keihard aanpakken. Kindhuwelijken, uithuwelijken afschaffen. Geen koran lezingen geven op scholen tussen de middag e.d. Moslim meisjes gewoon in zwembroek laten meezwemmen. Vrouwen met een moslim achtergrond doen het vrij goed in het onderwijs (krijg je als je amper naar buiten mag). Het zijn meestal de jongens die ellende veroorzaken. Veel van die ouders bemoeien zich amper met wat er buitenshuis speelt, binnen zijn ze verantwoordelijk en buiten is het de taak van politie. Dat moet doorbroken worden. Kortom, ik weet het ook niet.

Optreden. Wetten wijzigen die het mogelijk maken om geloofshuizen te sluiten op basis van overtredingen of haatdragende uitspraken. Geldstromen onderbreken. Bepaalde imams het land niet binnenlaten, bepaalde mensen het land uitzetten. Handhaven, daar begint het toch echt mee. Sharia keihard aanpakken. Kindhuwelijken, uithuwelijken afschaffen. Geen koran lezingen geven op scholen tussen de middag e.d. Moslim meisjes gewoon in zwembroek laten meezwemmen. Vrouwen met een moslim achtergrond doen het vrij goed in het onderwijs (krijg je als je amper naar buiten mag). Het zijn meestal de jongens die ellende veroorzaken. Veel van die ouders bemoeien zich amper met wat er buitenshuis speelt, binnen zijn ze verantwoordelijk en buiten is het de taak van politie. Dat moet doorbroken worden. Kortom, ik weet het ook niet.

:D

Vraag voor jou en mij is dus ook, los van de PVV welke andere partij heeft dit soort maatregelen in z'n pakket zitten?

Ik heb geen idee, ik schat in dat VNL/ FvD ook niet zitten te wachten op alle narigheden die immigratie en islam met zich meebrengen. Hebben alleen minder controverse dan Wilders. En zijn lang niet zo ervaren of groot. De SP van de jaren 80 had veel overeenkomsten met Wilders qua standpunten m.b.t. immigratie. Daar zijn ze na o.a. vergelijkingen met 'je weet wel' vanaf gestapt.

Toch verkiezingsdebat van RTL. Zonder Greet ga ik niet kieke

PvdA-prominenten als Wouter Bos, Felix Rottenberg en Rob Oudkerk krijgen de vraag voorgelegd waarom vooral de PvdA verantwoordelijk wordt gehouden voor de problemen van de multiculturele samenleving.
Niet gezien maar het is niet alleen de PvdA, de VVD & CDA zelfs nog meer afgemeten naar aantal jaren regeren afgelopen decennia. Elke partij is mede verantwoordelijk voor het mislukken.

Laatst bewerkt:
Wel programma wat je wel interessant zult vinden om te bekijken.

Terug
Naar boven