MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.601
Verrassing, Annabel Nanninga zit vanavond niet bij M.
Wat een aanfluiting die boerentrien. Kan geen debat aan met Halsema, met dat gestuntel. Nanninga moet lekker stukjes schrijven maar zich niet inbeelden dat wat ze doet ook maar iets weg heeft van een politicus.

Wat een aanfluiting die boerentrien. Kan geen debat aan met Halsema, met dat gestuntel. Nanninga moet lekker stukjes schrijven maar zich niet inbeelden dat wat ze doet ook maar iets weg heeft van een politicus.
Heb hun woordenwisseling niet gezien, zit wel een verschil aan ervaring tussen. Veelal vind ik haar erg sterk in debatten.

En anders zijn we het weer eens een keer oneens.

• #6.603
Voor een deel had ze haar huiswerk niet gedaan of ze snapt niet hoe het werkt. Voor iemand die een partijkartel op zich is, zit in de gemeenteraad en in de Staten én in de Eerste Kamer, mag je meer verwachten dan symboolpolitiek.

Het blijft FvD hè.

• #6.605
Nanninga is normaal gesproken verbaal wel oké dus had sterker verwacht, al is het vaak een paar goede quotes mixen met een saus van humor en cynisme. Nu was het slecht, zaken moesten uitgelegd worden en wat ik echt hilarisch vond is dat ze Halsema verweet dat andere demonstraties wel waren verboden. Halsema vroeg welke dan (geen enkele)? Ja die kennis had Nanninga niet paraat en vroeg later om een lijst aan Halsema. Demo's worden niet georganiseerd door de gemeente, het is een grondrecht. Het was echt slecht, janken om een of andere button. In 2020. Boomsma deed het een stuk beter.

Laatst bewerkt:
Ik heb er niets van gezien, Nanninga vind ik over het algemeen wel goed zolang de discussie voorspelbaar is en gaat zo als ze verwacht. Dan kan ze het allemaal goed voorbereiden, neemt de discussie een andere wending dan heeft ze daar doorgaan veel moeite mee.

• #6.607
Ik heb er niets van gezien, Nanninga vind ik over het algemeen wel goed zolang de discussie voorspelbaar is en gaat zo als ze verwacht. Dan kan ze het allemaal goed voorbereiden, neemt de discussie een andere wending dan heeft ze daar doorgaan veel moeite mee.
Correct. Een grote waffel op social media is een ander métier dan politicus zijn.

• #6.609
Wat hebben wij het toch makkelijk hè. :D
Ja heeeerlijk. Geen bestuurlijke verantwoordelijkheid, lekker vanaf de zijlijn.

Oh wacht..
giphy.gif

• #6.611
Ach, Halsema zou toch niet gaan aftreden in die zin was de motie bs. En wat Nanninga betreft, die zal wel beter terugkomen.
Ze heeft 3 volksvertegenwoordigingen om te oefenen en kan nog steeds de eerste vrouwelijke premier worden.

BLM-gebeuren, beeldenstorm en racisme verwijten zullen electorale gevolgen hebben, verkiezingscampagne van FvD en PVV worden voor ze gevoerd. Als FvD Yernaz lekker hoog op de lijst zetten voldoen ze aan de eis van Sylvana. Bijna jammer dat het een libertariër is.

Over zwarte TKers gesproken, ik vind Yvette Lont niet zo'n succes.

Over zwarte TKers gesproken, ik vind Yvette Lont niet zo'n succes.
Hoeveel hebben we er hier überhaupt van gehad? Surinamers, bijvoorbeeld, zijn al decennia hier in Nederland. Lopen tegen problemen aan en zien kansen. Vrij grote groep dus stemvee heb je genoeg. Hoe komt het dat er nauwelijks zwarte volksvertegenwoordigers zijn? Is het racisme? Is het misschien een gebrek aan interesse?

Hoeveel hebben we er hier überhaupt van gehad? Surinamers, bijvoorbeeld, zijn al decennia hier in Nederland. Lopen tegen problemen aan en zien kansen. Vrij grote groep dus stemvee heb je genoeg. Hoe komt het dat er nauwelijks zwarte volksvertegenwoordigers zijn? Is het racisme? Is het misschien een gebrek aan interesse?
Geen interesse lijkt me wel iets te makkelijk.

We hebben wel een Surinaamse vrouw als staatssecretaris gehad, duurde een paar uurtjes, hebben we wel 2,5 jaar reparations voor betaald.

Mensen worden ook op een lijst geplaatst om stemmen te trekken, als dat niet nodig is dan hoeven ze ook niet op de lijst. Het kan dan ook voorkomen dat er mensen op de lijst komen mede vanwege hun afkomst. Dat hoeft niet noodzakelijk iets slechts te zijn.

Anderzijds zie je dat mensen met een andere afkomst dan ook op die afkomst worden afgerekend, dat is wat DENK doet, zie een post van mij hierboven waar een Omtzigt woedend wordt als Azarkan daar met een Akwasi-tje onderuit probeert te komen.

Thomas Sowell heeft het erover dat er groepen zijn in de samenleving die pas de politiek ingaan nadat ze zich hebben opgewerkt, dus dat het geen vereiste is.

Het punt is wel dat als je zeker bent van de stem van een bepaalde groep dan hoef je daar voor de verkiezingen niet al teveel moeite voor te doen. Denk aan de vraag van Charlemagne aan Biden: wat ga je voor mijn mensen doen.

• #6.619
Als FvD Yernaz lekker hoog op de lijst zetten
Dan zal hij zeer waarschijnlijk in een ander relletje belanden. Geen onaardige jongen voor een biertje in de kroeg en weet denk wellicht een en ander van bepaalde zaken maar hij kan zich niet verkopen en zit te hoog in de emotie (zoals Akwasi). Een ervaren politicus zal hem daarmee altijd in de val kunnen laten lopen.

en kan nog steeds de eerste vrouwelijke premier worden.
Is een goede, die grap ga ik eens gebruiken op een verjaardag. Thanks. :D

Terug
Naar boven