Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

1615393226699.jpg
@Steks met dit geld het zorgsysteem maar opschalen?

Volgens Rutte (vandaag tijdens het coronadebat in de 2e kamer) zou de avondklok nu echt bovenaan het lijstje staan bij de eerstvolgende versoepelingen. Hoe geloofwaardig klinkt dat? :roflol:

pinocchio GIF

De giga f**k up met de vertrekregeling bij de belastingdienst zegt genoeg over hoe incapabel Wiebes is.

De vorig jaar ingestelde vertrekregeling rond de reorganisatie van de Belastingdienst is zowel voor Wiebes als de dienst een wachtende strop. De continuïteit van de belastinginning zou volgens de rapporteurs in gevaar zijn.

Het plan leek zo goed. Voor 2020 zouden ongeveer 5.106 van de in totaal bijna 30.000 werknemers moeten zijn vertrokken en vervangen met 1.500 nieuwe medewerkers. Alleen ging er iets mis. In plaats van een regeling voor de lager opgeleide medewerkers, waar de regeling voor diende, konden alle medewerkers van de Belastingdienst, douane en FIOD zich aanmelden.

De circa 5.000 werknemers, vrijwel allemaal ouder dan 60 jaar, die gebruikmaken van de regeling krijgen elk 75 duizend euro mee of een jaarsalaris bij een loon van boven de 75 duizend euro. Een strop, waardoor de reorganisatie 66 miljoen euro meer heeft gekost dan de begrote 714 miljoen euro.
Veel zijn er met behoud van regeling extern teruggehuurd.

Kampmedewerkers in de gulag hebben ook allemaal nooit een straf gekregen voor hun wandaden slash misdaden :o

De giga f**k up met de vertrekregeling bij de belastingdienst zegt genoeg over hoe incapabel Wiebes is.

De vorig jaar ingestelde vertrekregeling rond de reorganisatie van de Belastingdienst is zowel voor Wiebes als de dienst een wachtende strop. De continuïteit van de belastinginning zou volgens de rapporteurs in gevaar zijn.

Het plan leek zo goed. Voor 2020 zouden ongeveer 5.106 van de in totaal bijna 30.000 werknemers moeten zijn vertrokken en vervangen met 1.500 nieuwe medewerkers. Alleen ging er iets mis. In plaats van een regeling voor de lager opgeleide medewerkers, waar de regeling voor diende, konden alle medewerkers van de Belastingdienst, douane en FIOD zich aanmelden.

De circa 5.000 werknemers, vrijwel allemaal ouder dan 60 jaar, die gebruikmaken van de regeling krijgen elk 75 duizend euro mee of een jaarsalaris bij een loon van boven de 75 duizend euro. Een strop, waardoor de reorganisatie 66 miljoen euro meer heeft gekost dan de begrote 714 miljoen euro.
Eigenlijk is werken in de regering toch perfect, je kan het keer op keer verkloten maar je baan raak je niet kwijt.

bij de overheid bedoel je

Al die ambtenarengrappen zullen wel voor 99 procent waar zijn ook al zijn die zo oud als Metusalem.

Veel zijn er met behoud van regeling extern teruggehuurd.
In de zakenwereld zou je bij een fractie van zo'n f**k up op staande voet ontslagen worden. In de politiek krijg je gewoon een ander ministerie (of wordt je burgermeester van een middelgrote stad). In zijn geval minister van economische zaken :roflol:.

Ik kan die hoekstra echt niet uitstaan.
Gelul in algemeenheden, voorgekauwde praatjes.
Hij wordt helemaal afgeslacht bij nieuwsuur

Laatst bewerkt:
Wouter de Winther is lekker op dreef bij Jinek.

Rutte speelt nog even een oefenwedstrijd tegen Kaag. Het is wel een redelijk inhoudelijk, dat zal morgen wellicht anders zijn, heb ik wel zin in: Rutte vs Wilders olv Jeroen Pauw.

Wat onsympathiek hoe die Kaag reageert op De Mos

Als Klaver het zegt, dan moet het wel waar zijn en gaat mijn stem toch maar weer naar de VVD.

Ik stem eigenlijk nooit op de lijsttrekker, dit keer zal het denk ik op iemand uit de regio met een wetenschappelijke achtergrond.

Wilders is mooi op dreef tegen Rutte 😊
Ik vind ze alledrie erg sterk vanavond, het is bij vlagen ook veel inhoudelijker dan ik had verwacht.

Jeroen Pauw is toch wel de Björn Kuipers van dit soort debatten hoor! Of misschien de Bas Nijhuis, laat veel toe, grijpt alleen in waar nodig.

Iemand Baudet en Azarkan meegekregen bij Jinek, mening?
Jinek en Azarkan is een combi die bijna gegarandeerd vuurwerk oplevert.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven