- Waardering
- 46.985
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 117kg
- Vetpercentage
- 12%
Inderdaad wel goeie punten, waar ik mij grotendeels in kan vinden:Dat weet ik, maar dat gaat toch nooit erdoor komen in de Tweede Kamer. Daar is namelijk geen meerderheid voor. Maar er is eigenlijk geen enkele partij waarmee ik volledig overeenkom in standpunten.
We lezen in een democratie. Dan zou elke wet door burgers tegengehouden moeten kunnen worden d.m.v. een bindend referendum. Als je zo denkt, zou er ook een minimaal IQ moeten zijn om überhaupt te mogen stemmen in de Tweede Kamer.
Ik ga om de volgende redenen stemmen op FvD:
- Willen eindelijk een einde maken aan die idiote lockdowns en andere onzinnige maatregelen zodat mondkapjes.
- Er wordt toch altijd een coalitie gevormd en ook al heeft VVD al aangegeven niet te willen regeren met FvD. Uiteindelijk zie ik liever een coalitie over rechts dan over links zoals de laatste jaren in gebeurd.
- In alle stemwijzers komt FvD bij mij eruit als partij met de meeste overeenkomst met mijn eigen standpunten.
- Ik mag inderdaad ook blij zijn als ik voor >70% overeenkom qua standpunten met een bepaalde partij, dus dat niet alles overeenkomt moet je inderdaad op de koop toe nemen;
- Daarnaast zal het inderdaad zo'n vaart niet lopen. Er zal toch niet voldoende draagvlak komen voor een uittreding tot de EU of bindend referendum (dan vind ik een goed geinformeerde en door experts bijgestane afvaardiging burgers die meedenkt en stemt een beter idee, waar ook meerdere partijen voor zijn).
- Ik zie inderdaad ook liever een coalitie op rechts dan links en de meeste traditionele rechtse partijen zijn flink naar rechts opgeschoven.
- Een stemwijzer is wel erg kort door de bocht, maar zal in grote lijnen wel aangeven met welke partij je visie het best overeenkomt. Aangezien jij werkzaam bent in het basisonderwijs, zou ik de onderwijsplannen van FvD ook eens raadplegen. Dit vind ik best goed, voor het basisonderwijs gaat dat meer richting het Finse model en betere salariëring en hoger opgeleide docenten.
Ondanks dat ik zelf geen FvD stem, kan ik mij er prima in vidnen als FvD wat groter wordt. Alles wat het spectrum een beetje meer naar rechts trekt is positief.
Stiekem denk ik dat Forum wel iets meer stemmen gaat halen dan de peilingen weergeven, aangezien ze van de coronamaatregelen (opheffen van de lockdown) hun hoofdstanpunt hebben gemaakt en het draagvlak voor de lockdown afneemt onder de bevolking.
Ik denk als Thierry zich iets anders had opgesteld en z'n houding wat gematigder zou zijn (en minder naief en narcistisch) hij minder draagvlak zou hebben verloren, zonder een ander beleid en standpunten te voeren.