XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Dat weet ik, maar dat gaat toch nooit erdoor komen in de Tweede Kamer. Daar is namelijk geen meerderheid voor. Maar er is eigenlijk geen enkele partij waarmee ik volledig overeenkom in standpunten.

We lezen in een democratie. Dan zou elke wet door burgers tegengehouden moeten kunnen worden d.m.v. een bindend referendum. Als je zo denkt, zou er ook een minimaal IQ moeten zijn om überhaupt te mogen stemmen in de Tweede Kamer.

Ik ga om de volgende redenen stemmen op FvD:
- Willen eindelijk een einde maken aan die idiote lockdowns en andere onzinnige maatregelen zodat mondkapjes.
- Er wordt toch altijd een coalitie gevormd en ook al heeft VVD al aangegeven niet te willen regeren met FvD. Uiteindelijk zie ik liever een coalitie over rechts dan over links zoals de laatste jaren in gebeurd.
- In alle stemwijzers komt FvD bij mij eruit als partij met de meeste overeenkomst met mijn eigen standpunten.
Inderdaad wel goeie punten, waar ik mij grotendeels in kan vinden:
  • Ik mag inderdaad ook blij zijn als ik voor >70% overeenkom qua standpunten met een bepaalde partij, dus dat niet alles overeenkomt moet je inderdaad op de koop toe nemen;
  • Daarnaast zal het inderdaad zo'n vaart niet lopen. Er zal toch niet voldoende draagvlak komen voor een uittreding tot de EU of bindend referendum (dan vind ik een goed geinformeerde en door experts bijgestane afvaardiging burgers die meedenkt en stemt een beter idee, waar ook meerdere partijen voor zijn).
  • Ik zie inderdaad ook liever een coalitie op rechts dan links en de meeste traditionele rechtse partijen zijn flink naar rechts opgeschoven.
  • Een stemwijzer is wel erg kort door de bocht, maar zal in grote lijnen wel aangeven met welke partij je visie het best overeenkomt. Aangezien jij werkzaam bent in het basisonderwijs, zou ik de onderwijsplannen van FvD ook eens raadplegen. Dit vind ik best goed, voor het basisonderwijs gaat dat meer richting het Finse model en betere salariëring en hoger opgeleide docenten.

Ondanks dat ik zelf geen FvD stem, kan ik mij er prima in vidnen als FvD wat groter wordt. Alles wat het spectrum een beetje meer naar rechts trekt is positief.

Stiekem denk ik dat Forum wel iets meer stemmen gaat halen dan de peilingen weergeven, aangezien ze van de coronamaatregelen (opheffen van de lockdown) hun hoofdstanpunt hebben gemaakt en het draagvlak voor de lockdown afneemt onder de bevolking.

Ik denk als Thierry zich iets anders had opgesteld en z'n houding wat gematigder zou zijn (en minder naief en narcistisch) hij minder draagvlak zou hebben verloren, zonder een ander beleid en standpunten te voeren.

Je beschrijft daarmee de politiek in zijn algemeenheid imo. Alles draait toch om populisme. Als de VVD niet aan het roer stond hadden ze net zo goed dat soort shit geroepen om maar stemmen te ronselen.

Naar mijn mening is heel de politiek gewoon een grote kleuterklas. In elk debat proberen ze elkaar onderuit te halen met shit als; nee want jij hebt toen dat gezegd en die en die partijlid had toen dit gezegd. I.p.v te focussen op de daadwerkelijke problemen, gaat het voornamelijk alleen om iemand die een appje iemand had gestuurd of weet ik wat voor irrelevante onzin waar niemand wat aan heeft.
Inderdaad. Beetje jammer dat het bij Jinek nog steeds de helft van de tijd om die NS-Marokkanentweet ging en wat iemand via Whatsapp in een besloten groep ooit heeft geroepen zou niet eens in de media moeten komen.

De debatten bij Pauw waren inhoudelijk best oké.

Mooi hoe sommigen hier op het forum cijfers uit hun duim kunnen zuigen.

Nederlanders schrijf je trouwens met een hoofdletter.
O en "doen" moet 'doet' zijn aangezien je "gaat" ook in enkelvoud schrijft. Of allebei in meervoud.

:trollface:
Ga maar weer de keuken in homo
Dan nog stem ik liever op een oppositiepartij dat ie voor ‘mijn standpunten’ opkomt dan dat ik maar op een andere partij stem die wel wat voor elkaar krijgt maar waar ik niet helemaal achter sta.
Ik stem niet op die partij want die gaat toch niks veranderen vind ik altijd wat gek.
Ik snap je wel hoor en je hebt ook deels gelijk. Het valt mij alleen wel op dat het gros(dus zeker niet iedereen) van de FvD stemmers een bepaald type mens is(ja dat is bij elke partij zo). In mijn ogen is de gemiddelde FvD stemmer toch wat simpeler met een lager IQ.

Stemwijzer ingevuld. Onderaan de ranking bungelen PVV, Denk en FvD. :trollface:

Welke voordelen zie jij in de EU?
De kritiek van Baudet op de EU en Euro, zoals hij dat in zijn boek Oikofobie goed weet te onderbouwen, is m.i. ook zeer terecht. Minder macht voor Brussel zou ik zo voor tekenen. Ik ben ook geen voorstander van de EU, die had er m.i. nooit moeten komen (een Neuro had ik nog wel voor geweest), maar uittreden gaat nu voor een im-/exportland als Nederland denk ik te veel pijn doen.

Je ziet nu al dat kort na de Brexit Amsterdam Londen in heeft gehaald als grootste aandelenbeurs.
De vraag is uiteindelijk -bij beiden- of je wil dat de macht dichter bij of verder van de burger ligt. Ik geloof persoonlijk in een democratische staat die samenwerkt met andere landen.

Eens. De handelsverdagen zoals deze er vreoger waren waren we denk ik beter mee af.

Dat was een wilde gok, maar mijn punt is duidelijk (ik denk trouwens dat het in werkelijkheid nog hoger ligt). De meerderheid van de mensen zal echt niet de consequenties kunnen overzien dergelijke belissingen. Jij bent beter ingelezen over de meeste onderwerpen dan 98% van de Nederlanders. Je hebt geen idee wat de gemiddelde Nederlander afweet van politiek en economie als je die 80% te hoog geschat vindt. Ik denk eerder dat het nog veel hoger ligt. Het ligt er natuurlijk wel een beetje aan het onderwerp. Zo'n Oekraine-case zou ik nooit aan een referendum voor de gehele bevolking overlaten, maar zoiets als een boerkaverbod kan denk ik best, moet ik toegeven.
Daarom stemmen we nu natuurlijk op volksvertegenwoordigers. Zij maken wel goed overwogen en verstandige beslissingen die in het belang van zowel de staat als de burgerbevolking zijn. Beslissingen die gebaseerd zijn op wetenschappelijke studies en advies van experts uit het vakgebied.

Zoals bijvoorbeeld het bouwen van tientallen biomassacentrales omdat dat goed is voor het millieu en klimaat. Of het bouwen van hogesnelheidstreinen uit te besteden aan het Italiaanse AnsaldoBreda.

Het is maar beter dat de bevolking hier geen direct zeggenschap in heeft. Straks worden er nog domme beslissingen gemaakt en geld verspilt.
Ik ben het met je eens dat meer zeggenschap voor de burgers wenselijk is, maar een directe democratie waarin iedere willekeurige Henk en Ingrid kan stemmen over dergelijke onderwerpen lijkt mij niet echt wenselijk.

Ik zou dan eerder voor een burgerberaad gaan zoals hier voorgesteld:

Laatst bewerkt:
Over bindende referenda gesproken, zoals Baudet dat conform Zwitsers model wil invoeren. Misschien toch niet zo'n slecht idee:

Je beschrijft daarmee de politiek in zijn algemeenheid imo. Alles draait toch om populisme. Als de VVD niet aan het roer stond hadden ze net zo goed dat soort shit geroepen om maar stemmen te ronselen.

Naar mijn mening is heel de politiek gewoon een grote kleuterklas. In elk debat proberen ze elkaar onderuit te halen met shit als; nee want jij hebt toen dat gezegd en die en die partijlid had toen dit gezegd. I.p.v te focussen op de daadwerkelijke problemen, gaat het voornamelijk alleen om iemand die een appje iemand had gestuurd of weet ik wat voor irrelevante onzin waar niemand wat aan heeft.
Dit. Ze roepen wel dat ze het beste voor het land willen, maar meestal zijn ze vooral bezig met hun eigen plekje, partijpolitiek en het behouden van macht.

Daarnaast vind ik de inhoudelijke kwaliteit van de tweede kamer en bestuurders ook om te huilen. De meeste van deze gasten zouden bij ons in het bedrijf het middenmanagement niet halen. Gewoon omdat ze leuk lullen en het spel spelen maar resultaten halen is er niet bij. En ambtenaren....vooral bij het rijk, die hebben in veel gevallen nauwelijks een idee van wat er buiten hun papieren wereld speelt.

Helaas is er niemand in wie ik voldoende inhoudelijke kwaliteit zie behalve Pieter Omtzicht. En dat is CDA en het christelijke moralistische stukje van jet CDA vind ik echt verschrikkelijk.

Echt geen idee op wie te stemmen. De piratenpartij doet niet mee dit jaar geloof ik.

Dit. Ze roepen wel dat ze het beste voor het land willen, maar meestal zijn ze vooral bezig met hun eigen plekje, partijpolitiek en het behouden van macht.

Daarnaast vind ik de inhoudelijke kwaliteit van de tweede kamer en bestuurders ook om te huilen. De meeste van deze gasten zouden bij ons in het bedrijf het middenmanagement niet halen. Gewoon omdat ze leuk lullen en het spel spelen maar resultaten halen is er niet bij. En ambtenaren....vooral bij het rijk, die hebben in veel gevallen nauwelijks een idee van wat er buiten hun papieren wereld speelt.

Helaas is er niemand in wie ik voldoende inhoudelijke kwaliteit zie behalve Pieter Omtzicht. En dat is CDA en het christelijke moralistische stukje van jet CDA vind ik echt verschrikkelijk.

Echt geen idee op wie te stemmen. De piratenpartij doet niet mee dit jaar geloof ik.
Wilders voldoet m.i. wel aan de punten die je noemt. Hij offert zijn eigen vrijheid al 17 jaar lang op voor de vrijheid van Nederlanders.

Hij is altijd goed voorbereid en heeft zijn dossiers op orde.

Omtzigt heeft zijn kunnen inderdaad wel bewezen in de Malta-kwestie, maar is toch wel wat linkser dan een Hoekstra, dus ik vind het zo wel prima.

Zoals ik er nu in sta, heeft mijn voorkeur (kan nog wat verschuiven, ik ga de programma's nog doorspitten):
1. JA21
2. PVV
3. CDA

Met name punten als klimaat, onderwijs, defensie, immigratie, infra (verkeer/vervoer en huizenmarkt), veiligheid, democratie en in mindere mate coronabeleid vind ik wel belangrijk. Daarnaast een beetje conservatief-liberaal karakter.

Stemwijzer ingevuld. Onderaan de ranking bungelen PVV, Denk en FvD. :trollface:
Dan heb je vast wat foutjes gemaakt, want bij mij kwam dit eruit :trollface:
1615572249354.png

Maarre, hoe kunnen nou én PVV & FvD én Denk onderaan staan. Ben je dan zowel voor als tegen vrijheid en nog meer immigranten?
Geen idee hoe dat kan. Ik weet niet hoe het algoritme werkt. Dat de V voor Vrijheid staat bij de PVV vind ik dan wel weer grappig als je er over nadenkt. Selectieve vrijheid?

Wilders voldoet m.i. wel aan de punten die je noemt. Hij offert zijn eigen vrijheid al 17 jaar lang op voor de vrijheid van Nederlanders.

Hij is altijd goed voorbereid en heeft zijn dossiers op orde.

Omtzigt heeft zijn kunnen inderdaad wel bewezen in de Malta-kwestie, maar is toch wel wat linkser dan een Hoekstra, dus ik vind het zo wel prima.

Zoals ik er nu in sta, heeft mijn voorkeur (kan nog wat verschuiven, ik ga de programma's nog doorspitten):
1. JA21
2. PVV
3. CDA

Met name punten als klimaat, onderwijs, defensie, immigratie, infra (verkeer/vervoer en huizenmarkt), veiligheid, democratie en in mindere mate coronabeleid vind ik wel belangrijk. Daarnaast een beetje conservatief-liberaal karakter.
Ik vind Wilders economisch te links (wat hij zegt, hij stemt vaak toch wel aardig rechts geloof ik in de kamer) en sociaal net wat te rechts.

Ik denk dat nog geen 10% van de Nederlanders genoeg afwist van de situatie om daar een gedegen onderbouwde stem over te kunnen uitbrengen.
Reactie van Pechtold (die nog ff heen en weer vloog naar Kiev) was dat hij het AV natuurlijk niet gelezen had. Dat zijn dan de professionele politici aan wie we het hebben uitbesteed.

Relevante stukken en artikelen stonden oa op GS.

De EU en zeker de Euro is voor heel veel Nederlanders een verarming. Ik weet niet of uit de EU een oplossing is, maar de Euro is onhoudbaar.

Je hebt geen idee wat de gemiddelde Nederlander afweet van politiek en economie als je die 80% te hoog geschat vindt. Ik denk eerder dat het nog veel hoger ligt.
Dit klopt, het is bedroevend.

Doe een spelletje 'who's the man' met een groep mbo4 t/m uni master en de meesten hebben geen idee welke namen horen bij fractievoorzitters.

• Like
Waarderingen: BB_
Moeten we dan allemaal weer onze eigen valuta krijgen?
Geen idee, maar met de verschillen tussen Noord en Zuid komt het niet goed met de euro.

Italië moet devalueren, ze hadden voor corona een betere begroting dan Nederland maar ze kunnen de staatsschuld niet financieren.

Vanaf 21u live onze Nationale Omtzigt-man

De goede man heeft ook een eigen YT-kanaal (kom ik net pas achter)!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven