XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Wist je dat ie 2.28 heeft gelopen op de marathon . Beetje off-topic, maar aangezien er hier wat lopers zitten.
Dus een even grote topper op de marathon als op het podium. (dit is sarcasme)

De snelheid en grapdichtheid compenseert wel een beetje.

Volgens mij deed Sigourney Weaver het wel echt, itt Esther.

Wel retesnel die Dolf. Qua grappigheid is hij al even over zijn houdbaarheid heen. Pfff.

Ik vind Eerdmans trouwens wel oké. Sowieso vind ik Ja21 een aardig alternatief voor Gekke Thierry of Radicale Geert.

Wel retesnel die Dolf. Qua grappigheid is hij al even over zijn houdbaarheid heen. Pfff.

Ik vind Eerdmans trouwens wel oké. Sowieso vind ik Ja21 een aardig alternatief voor Gekke Thierry of Radicale Geert.
Doe mij maar gekke Thierry

Op gekke Ella kan niet meer

Dat de actieve leden in dit topic niet een goede afspiegeling van de Nederlandse maatschappij vormen wist ik inmiddels wel, maar dat (huidige stand) meer dan 70% FvD of PVV stemt is wel extreem. t*ring.

Weet men trouwens dat FvD wilt dan Nederland uit de EU treedt? Ik ben geen econoom en heb vrij weinig verstand van internationale betrekkingen, maar ik kan mij niet voorstellen dat dat voor Nederland in ieder geval economisch gunstig uit gaat pakken.

Daarnaast wilt FvD een bindend referendum. Aangezien 80% van de Nederlanders (minstens) over de meeste onderwerpen veel te weinig kennis/expertise heeft en zich weinig verdiept, lijkt mij niet wenselijk. Net als toen met dat Oekraine-referendum. Ik denk dat nog geen 10% van de Nederlanders genoeg afwist van de situatie om daar een gedegen onderbouwde stem over te kunnen uitbrengen. Wel of niet de Euro behouden of binnen de EU blijven. Dit is slechts mijn bescheiden mening en ik zie ook nog steeds liever FvD in het kabinet dan vrijwel alle linkse partijen (helaas willen te weinig partijen regeren met FvD en/of PVV).

Verder heeft FvD best veel goede punten in het partijprogramma, maar dan vind ik JA21 toch wat genuanceerder. Slechts mijn bescheiden mening. Ben er ook nog steeds niet uit.

Ik ben wel benieuwd trouwens hoe de FvD-stemmers hier tegen bovengenoemde punten aankijken (uit de EU treden en een bindend referendum). Gewoon uit interesse.
Uit de EU lijkt mij niet een heel goed idee, maar het is een klein offer wat ik wel wil doen. Er is tenslotte niet 1 partij die perfect bij iemand past.

Ik zeg een coalitie met die 3. En vooruit, doe dan VVD of CDA er maar bij, we moeten immers aan een meerderheid komen.

99% van de nederlanders die op FvD gaat stemmen doen dat omdat het FvD het hardste roept op dit moment over alles omtrent corona. Voor het gemak wordt de rest even vergeten en over twee jaar hebben we het(bij wijze van) niet eens meer over corona.
Waardoor werden ze een jaar geleden de grootste in de eerste kamer? Jij denkt toch niet werkelijk dat die uitvoerders in de 2e kamer Forum als grootste uit deze gemaakte crisis zou laten komen.

Waardoor werden ze een jaar geleden de grootste in de eerste kamer? Jij denkt toch niet werkelijk dat die uitvoerders in de 2e kamer Forum als grootste uit deze gemaakte crisis zou laten komen.
Omdat o.a. ik toen op FvD heb gestemd en niemand anders dan Thierry zelf zorgde er heel snel voor dat ik daar spijt van kreeg.

Omdat Thierry Baudet toen heel zinnige en verstandige dingen zei, na of vanaf die speech ging het snel bergaf.

Omdat Thierry Baudet toen heel zinnige en verstandige dingen zei, na of vanaf die speech ging het snel bergaf.
De peilingen gingen van 24 naar 27 zetels een week na de verkiezingen dus het lag zeker niet aan die speech. Ik vraag me ook wel af of men serieus hun keuze maakt adhv een speech.
Volgens mij ging het om antisemitische aantijgingen en de penningmeester Henk Otten destijds waardoor FvD veel in opspraak kwam en zakte.

De peilingen gingen van 24 naar 27 zetels een week na de verkiezingen dus het lag zeker niet aan die speech. Ik vraag me ook wel af of men serieus hun keuze maakt adhv een speech.
Volgens mij ging het om antisemitische aantijgingen en de penningmeester Henk Otten destijds waardoor FvD veel in opspraak kwam en zakte.
Ik neem die speech als peildatum, misschien was het ook wel iets later. Ik beweer niet dat het door die speech komt.

In zo'n peiling kan ook een vertraging zitten.

Die incidenten zullen ook niet geholpen hebben, maar de grootste sloper van FvD is mi TB zelf geweest.

Lijkt me duidelijk, CDA is de constante factor, gewoon Omtzigt stemmen!
Dus gewoon blind die vragenlijsten volgen? Ik twijfel of ik weer op een kleine jonge partij wil stemmen of toch gewoon een grote partij die waarschijnlijk weer zal gaan regeren.

Terug
Naar boven