Dat de actieve leden in dit topic niet een goede afspiegeling van de Nederlandse maatschappij vormen wist ik inmiddels wel, maar dat (huidige stand) meer dan 70% FvD of PVV stemt is wel extreem. t*ring.
Weet men trouwens dat FvD wilt dan Nederland uit de EU treedt? Ik ben geen econoom en heb vrij weinig verstand van internationale betrekkingen, maar ik kan mij niet voorstellen dat dat voor Nederland in ieder geval economisch gunstig uit gaat pakken.
Daarnaast wilt FvD een bindend referendum. Aangezien 80% van de Nederlanders (minstens) over de meeste onderwerpen veel te weinig kennis/expertise heeft en zich weinig verdiept, lijkt mij niet wenselijk. Net als toen met dat Oekraine-referendum. Ik denk dat nog geen 10% van de Nederlanders genoeg afwist van de situatie om daar een gedegen onderbouwde stem over te kunnen uitbrengen. Wel of niet de Euro behouden of binnen de EU blijven. Dit is slechts mijn bescheiden mening en ik zie ook nog steeds liever FvD in het kabinet dan vrijwel alle linkse partijen (helaas willen te weinig partijen regeren met FvD en/of PVV).
Verder heeft FvD best veel goede punten in het partijprogramma, maar dan vind ik JA21 toch wat genuanceerder. Slechts mijn bescheiden mening. Ben er ook nog steeds niet uit.
Ik ben wel benieuwd trouwens hoe de FvD-stemmers hier tegen bovengenoemde punten aankijken (uit de EU treden en een bindend referendum). Gewoon uit interesse.