Als het volk dat wil dan zal het zo zijn. Wie zijn wij om de normen en waarden te bepalen voor het Hongaarse volk? De bevolking van een ander land jouw ideologie opdringen.. klinkt als fascisme.
Waar gebeurt dat precies? En dan weer zo'n term als 'de bevolking'. Die bestaat niet. Ik heb een andere mening dan jij, ik ben anders opgevoed, ik hang andere ideeën aan en zo zijn er in Hongarije ook zovelen met een andere mening. Dat mag, dat kan en dat is hoe het ook zou moeten. Dat een meerderheid een parlement heeft gekozen betekent niet dat minderheden daar onder moeten lijden. Dat is hoe democratie werkt. Wanneer de blanke heteroseksuele mannelijke minderheid onderdrukt wordt komt heel dbb in opstand, maar dat mag niet voor andere minderheden gelden.
Ik vind het opvallend dat diegenen die de grootste uitdrager van de vrijheid van meningsuiting menen te zijn er vaak enorme moeite mee lijken te hebben als een ander een mening verkondigt die niet in hun straatje past. Volgens mij mag Rutte zeggen en vinden wat hij wil. Dat mag Orbán ook. Helaas mag de lhbti gemeenschap in Hongarije dat op het moment niet onder deze wetgeving. Ik geloof dat de bedoeling is dat de boel naar het Europese Hof gebracht wordt. Die zal dan oordelen over de situatie. Als die rechter oordeelt dat deze wetgeving in strijd is met bepaalde (Europese) mensenrechten en vrijheden dan zijn daar mogelijk sancties aan verbonden. Het lijkt mij een hele logische, terechte, fatsoenlijke gang van zaken. Inb4 D66-rechters.
Een land waarin homo's dagelijks in elkaar geslagen worden in de grote steden zou het goed doen om eerst eens haar eigen problemen op te lossen. Ga als homo eens 5 minuten hand in hand lopen in Geuzeveld. Maar dat boeit ze geen fl**ker (pun intended), want dat geweld komt van moslims en die zijn lekker divers.
Volgens mij boeit 'ze' dat wel degelijk een fl**ker, ik geloof dat er altijd veel maatschappelijk oproer is als er zoiets gebeurt. En terecht. Verder is het een drogredenering van heb ik jou daar. Ja nee je mag niet ageren tegen mensenrechtenschendingen elders want hier wordt ook wel eens iemand in elkaar geslagen. Natuurlijk zijn er problemen met bepaalde groepen kansenparels die het ook allemaal niet zo nauw nemen met de homo-emancipatie maar in elk geval is er hier in Nederland een wettelijke basis die homo's - net als elke andere Nederlander - beschermt tegen discriminatie en dus kunnen homo's op basis daarvan naar een rechter toe stappen als zij menen dat zij wel gediscrimineerd worden. In Hongarije kan dat straks helemaal niet meer. Elke bagatellisering in de trant van 'maar hier worden ook homo's in elkaar geslagen!' valt daarmee weg.
Wat betreft pedofilie en homofilie op 1 hoop gooien. Het is wel duidelijk dat die LHBTI AT/MZ +- movement het wel op heeft met het seksualiseren van jonge kinderen. Begrijp mij niet verkeerd. Ik zeg hier dus niet dat homo's voorstander zijn van pedofilie.
Homo's zijn geen voorstander van pedofilie maar ze zorgen wel voor het seksualiseren van jonge kinderen. Dat ís toch pedofilie?
Lhbti'ers doen kinderen dus op een bepaalde manier geweld aan in hun seksuele opvoeding. Kinderen moet geleerd worden dat homo's vies zijn, dat het niet normaal is, dat seks überhaupt vies is of liever nog: het moet allemaal maar gewoon helemaal doodgezwegen worden. Ze bestaan niet, ze zijn er niet en wat jij, kind, daar allemaal bij denkt en voelt dat stop je maar lekker ergens waar de zon niet schijnt. Want dan beschermen we de kinderen tegen die vieze, smerige homo's met hun indoctrinatie en creëren we stabiele jongvolwassenen.
Ik zeg dat de movement die je tegenwoordig ziet is doorgeslagen. Veel homo's zijn hier dan ook tegen.
Het heeft niets met homohaat te maken. Het heeft alles te maken met het beschermen van de kinderen in jouw samenleving van doorgeslagen achterlijke gay indoctrinatie. Goed dat ze het verbieden
Ja, daar is 'ie weer hoor, de aloude klassieker. We MoEtEn De KiNdErEn BeScHeRmEn! Hij hing al een tijdje in de lucht.
Ik vind zo'n uitspraak altijd getuigen van een pedagogische onkunde van jewelste, zeker omdat 'ie vaak gestaafd wordt door argumentatie die er op wijst dat dat beschermen gebeurt door ze af te houden van alles wat anders is dan het ideologische gedachtenpakket van de alwetende volwassene / ouder. Als we maar alles van die arme, tere kinderzieltjes weghouden dan groeien ze vast wel op tot evenwichtige volwassenen. En dan kun je met zo'n karikatuur aan komen van dat gedrocht dat kinderen voorleest op die afbeelding, maar dat is weer het andere uiterste. Er is een gulden middenweg waarbij kinderen de vrijheid krijgen en hebben om zich op alle mogelijke manieren te ontwikkelen, waarbij ze goed geïnformeerde keuzes op hun eigen niveau kunnen maken, waarbij ze niet geleerd wordt dat alles wat anders is vies en vreemd is en waarbij ze ook niet geleerd wordt dat jongetjes verplicht moeten gaan zitten tijdens het plassen. Ga je beide kanten op de uitersten opzoeken dan creëer je generaties die niet alleen elkaar niet begrijpen maar, erger nog, ook zichzelf niet begrijpen.
en goed dat ze pedo's keihard aan gaan pakken, go Hongarije.
Pedoseksuelen of pedofielen? Ja pedoseksuelen moeten aangepakt worden, alleen dat betekent niet dat homoseksuelen in die wetgeving op gelijke hoogte gesteld moeten worden met pedoseksuelen.
Ps. Nederland is de wereldwijde pedofielenhub bij uitstek. Het merendeel van die netwerken zit in dit land omdat de straffen zo ontzettend laag zijn (en omdat bepaalde ex-ministers van justitie ook wel van jonge (Turkse) jongetjes houden).. Als je wilt dat Hongarije iets wilt veranderen zou het handig zijn als je een ander land een statement laat maken. Nu bevestig je slechts dat waar ze mee bezig zijn goed is.
Nederland en Nederlanders zouden er goed aan doen eens hand in eigen boezem te steken en te beginnen met een grote schoonmaak in eigen land, alvorens zich te gaan bemoeien met de binnenlandse aangelegenheden van andere soevereine landen.
Ik snap dat je helemaal op het populaire draadje van pedofilie en pedoseksualiteit zit (twee verschillende dingen die je echt niet door elkaar moet halen) maar dat is niet echt waar het om draait hier.
En verder: voor zo ver ik weet is Hongarije nog steeds soeverein hoor. We vallen het land toch niet binnen? Wat is het punt van die soevereiniteit verder precies? Dat betekent volgens jou dat alles wat zich binnen de landsgrenzen afspeelt maar geoorloofd is? China is ook een 'soeverein land' en daar worden miljoenen Oeigoeren over de kling gejaagd.