XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

"Hoekstra kocht zijn aandeel in 2009 en verkocht het voordat hij in 2017 minister werd. Hij was op dat moment nog wel lid van de Eerste Kamer. Aan Trouw en het FD laat Hoekstra weten dat hij zijn belang in de brievenbusfirma altijd heeft gemeld bij de Belastingdienst. Ook zegt hij zich wel altijd aan alle regels te hebben gehouden, en dat hij nooit winst heeft overgehouden aan de investering."

Klinkt plausibel..
LiveLeak-dot-com-StatlerAndWaldorfMuppetslol_1581700748.gif

"Hoekstra kocht zijn aandeel in 2009 en verkocht het voordat hij in 2017 minister werd. Hij was op dat moment nog wel lid van de Eerste Kamer. Aan Trouw en het FD laat Hoekstra weten dat hij zijn belang in de brievenbusfirma altijd heeft gemeld bij de Belastingdienst. Ook zegt hij zich wel altijd aan alle regels te hebben gehouden, en dat hij nooit winst heeft overgehouden aan de investering."

Klinkt plausibel..
Zou knap/retarded zijn... toevallig precies de bodem tot het herstel van de kredietcrisis.

1633356503668.png

Haha die gast is echt full of shit. Naast compleet ongeloofwaardig ook nog eens incompetent voor zijn functie als minister van financiën.

Dit kabinet is door en door verrot.

Mwa, dit valt best mee imo. Dergelijke fiscale constructies zijn gewoon legaal. Als hij inderdaad alles keurig heeft aangegeven bij de Belastingdienst, is er werkelijk niks aan de hand. Dat hij het ook keurig heeft aangegeven, is zeer waarschijnlijk. Het gaat in totaal namelijk om ca. 29k (dacht ik). Dat is nauwelijks meer dan 100 euro aan vermogensbelasting. Dat is echt de moeite niet waard. Niet om te ontduiken en ook niet om daarover te liegen.

@chrisk Dat geldt alleen voor beursgenoteerde bedrijven. Als ik een BV'tje had opgericht met mijn spreekwoordelijke buurman, is het echt niet vanzelfsprekend dat die in waarde stijgt. Laat staan dat die vrij verhandelbaar zijn. De winst is verder geschonken aan een goed doel.

Kortom: storm in een glas water imo.

Dat hij het heeft verzwegen toen hij in de Eerste Kamer zat, is dan weer wel bedenkelijk. Maar dat senatoren bijbaantjes verzwijgen e.d. is echt algemeen bekend.

Dat gaat misschien op voor een normale burger, maar niet voor de minister van financiën.

Wopke functie elders. Die gaan we binnenkort uitzwaaien.

@chrisk Dat geldt alleen voor beursgenoteerde bedrijven. Als ik een BV'tje had opgericht met mijn spreekwoordelijke buurman, is het echt niet vanzelfsprekend dat die in waarde stijgt. Laat staan dat die vrij verhandelbaar zijn. De winst is verder geschonken aan een goed doel.
Beursgenoteerde bedrijven stijgen ook niet vanzelfsprekend in waarde mee met de markt. Andere bedrijven zijn ook gewoon vrij verhandelbaar, alleen niet op de beurs.

Ging mij om de timing samen met de markt tijdens een globale economische crisis, niet dat het AEX aandelen zouden zijn geweest.

Dat hij het heeft verzwegen toen hij in de Eerste Kamer zat, is dan weer wel bedenkelijk.
Nou dan.

Laatst bewerkt:
Ik snap die hele waardering voor die gast niet. Als ie een beetje ballen had gehad had ie de hele CDA fractie laten splijten. Dan was het halve CDA fractie elders geweest.

Sorry maar kvind em maar een p*ssy.
Hij zit in de politiek om dingen te bereiken, niet om te laten zien hoe groot z'n ballen zijn. Weinig Kamerleden in het algemeen en van de coalitie in het bijzonder die hun taak zo serieus nemen als Omtzigt.

Hij zit in de politiek om dingen te bereiken, niet om te laten zien hoe groot z'n ballen zijn. Weinig Kamerleden in het algemeen en van de coalitie in het bijzonder die hun taak zo serieus nemen als Omtzigt.
En wat heeft hij dan allemaal bereikt? Uiteindelijk is ie uitgekotst door zijn eigen partij.

Klinkt plausibel..
Maar Hoesktra stuurt tenminste geen racistische prive whatsappjes naar mensen die zich als zijn vrienden voordoen :rolleyes:

Dat is helaas zo.

Ik denk wel dat een oa een heleboel slachtoffers in de toeslagenaffaire en Maltezers erg blij zijn met wat hij heeft bereikt.

En onze eigen apfelstrudel zou er ook blij mee moeten zijn, want zonder Omtzigt was dat hele gedoe nooit naar boven gekomen en was het kabinet dus ook niet gevallen. Overigens was er dan ook geen 'functie elders' uitgelekt. Dat resulteerde in de hele discussie over een nieuwe bestuurscultuur en het fragmenteren van het CDA. Nou is die nieuwe bestuurscultuur nog niet van de grond gekomen, maar er is inmiddels in ieder geval een grotere oppositie, die hierop blijft hameren. Het blijft natuurlijk vechten tegen de bierkaai, maar Omtzigt heeft zeker iets bereikt.

En onze eigen apfelstrudel zou er ook blij mee moeten zijn, want zonder Omtzigt was dat hele gedoe nooit naar boven gekomen en was het kabinet dus ook niet gevallen. Overigens was er dan ook geen 'functie elders' uitgelekt. Dat resulteerde in de hele discussie over een nieuwe bestuurscultuur en het fragmenteren van het CDA. Nou is die nieuwe bestuurscultuur nog niet van de grond gekomen, maar er is inmiddels in ieder geval een grotere oppositie, die hierop blijft hameren. Het blijft natuurlijk vechten tegen de bierkaai, maar Omtzigt heeft zeker iets bereikt.
Je bedoelt dat kabinet dat was gevallen wat nu gewoon een doorstart maakt? Hij had het CDA kunnen opbreken maar heeft dat verzuimd. Daardoor verandert er nu dus gewoon niks.

Ik weet wat hij heeft gedaan bij MH17 en de toeslagenaffaire (en tal van andere zaken), maar los van het feit dat er vrijwel niks verandert is (hetgeen ligt aan de cultuur niet aan hem), snap ik zijn hele verheerlijking niet. Hij stemde keer op keer mee met de partij. Dan heb je geen ruggengraat.

Als je bij debatten en op tv hard tegen iets ageert, maar vervolgens keer op keer wel doodleuk mee stemt, dan heb je boter op je hoofd.

ah wat zeg je dat lief

Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: Pren
Je bedoelt dat kabinet dat was gevallen wat nu gewoon een doorstart maakt? Hij had het CDA kunnen opbreken maar heeft dat verzuimd. Daardoor verandert er nu dus gewoon niks.

Ik weet wat hij heeft gedaan bij MH17 en de toeslagenaffaire (en tal van andere zaken), maar los van het feit dat er vrijwel niks verandert is (hetgeen ligt aan de cultuur niet aan hem), snap ik zijn hele verheerlijking niet. Hij stemde keer op keer mee met de partij. Dan heb je geen ruggengraat.

Als je bij debatten en op tv hard tegen iets ageert, maar vervolgens keer op keer wel doodleuk mee stemt, dan heb je boter op je hoofd.
Het is een kwestie van geven en nemen, politiek is ook compromissen sluiten.

Door vaak met de fractie mee te stemmen kreeg hij de ruimte om van de fractie af te wijken en het fractiestandpunt meer zijn kant op te krijgen. Hierdoor kreeg hij itt Wilders en Baudet dingen voor elkaar.

• Like
Waarderingen: Pren
Terug
Naar boven