XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Bezoekers in dit topic

Door NOS in scene gezet deze linkse demonstranten. Zelfde als die rent-a-muslims door CNN.
 
Hey kijk, een hypocriet

2405ihnmuiswinkel.jpg
 
Erik van Muiswinkel is een links gekkie.
 

Goed stuk in welk opzicht? Ik zie misselijkmakende bangmakerij waarbij medisch personeel zowat als moordenaars en orgaan dieven worden afgeschilderd.

Maar ook nog eens weinig met de huidige discussie te maken heeft namelijk het al dan niet standaard geregistreerd donor zijn. Waarbij mensen hoogstens een motivatie krijgen zelf na te denken en te beslissen maar nog steeds gewoon "NEE" in kunnen vullen.

Orgaan donatie en transplantatie gebeurt sinds de jaren vijftig. Mooi dat deze columnist nu al met zijn bezwaren komt.
 
Goed stuk in welk opzicht? Ik zie misselijkmakende bangmakerij waarbij medisch personeel zowat als moordenaars en orgaan dieven worden afgeschilderd.

Maar ook nog eens weinig met de huidige discussie te maken heeft namelijk het al dan niet standaard geregistreerd donor zijn. Waarbij mensen hoogstens een motivatie krijgen zelf na te denken en te beslissen maar nog steeds gewoon "NEE" in kunnen vullen.

Orgaan donatie en transplantatie gebeurt sinds de jaren vijftig. Mooi dat deze columnist nu al met zijn bezwaren komt.
Nou ja, er staan genoeg terechte bezwaren in. Al had ik liever ook gezien dat er wat meer cijfers in verwerkt stonden, maar misschien zijn die niet beschikbaar. In het bijzonder denk ik daarbij aan het %-misdiagnose van hersendood.

Ik snap zijn analogie bij probleem D overigens niet. Ik vraag me ook af wat hier van waar is:
De apneutest kan immers zelf ook onherroepelijke schade toebrengen, waardoor de kans op herstel dan inderdaad naar nul afglijdt.
Dit wordt in een gecontroleerde omgeving uitgevoerd, waarbij ook de zuurstofsaturatie wordt gemeten. Een arts zal deze nooit dergelijk laag laten belanden dat de persoon blijvende schade zal ondervinden. Daarnaast is het simpelweg een prima en eenvoudige manier om functie van de hersenstam te toetsen.

Edit:
Verdoving zou dus op zijn minst verplicht gesteld moeten worden en wederom, zou de overheid zorg moeten dragen voor de juiste informatievoorziening in dezen.
Volgens mij heeft ook dat een keerzijde. Verdoving luistert vrij nauw, en bij een hersendoodpatient allicht nog wat meer. Je kunt zo'n patient maar tot zoverre kunstmatig in leven houden; analgesische middelen verlagen ook de bloeddruk.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven