Een vergelijkbare strekking.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ewald Engelen, de stem die roept in de woestijn: eigenlijk is het allemaal klassenstrijd en hoe de winst van het kapitaal het verlies van ons allemaal is.
Google Podcasts is niet meer beschikbaar
podcasts.google.com
Nog meer Ewald en Wierd:
Hoe Nederland zichzelf het beste land van de wereld blijft vinden.
"Overheidsdiensten alleen voor armen, worden arme diensten"
Vanaf de jaren 80, de verplaatsing van de politiek (naar internationale organisaties, ngo's, supranationale organisaties, de rechter, lobby van multinationals en de postcodeloterij)
Die garantie geven ze niet.![]()
BVNL wil garantie dat contant geld gehandhaafd blijft
In de Tweede Kamer is vandaag het tweeminutendebat over de mogelijke invoering van een digitale euro. BVNL vraagt om de harde garantie dat contant geld gehandhaafd blijft en dat Nederland nooit zal deelnemen aan een programmeerbare digitale euro. Daarnaast pleit Kamerlid Olaf Ephraim voor een...bvnl.nl
Nog meer Ewald en Wierd:
Vanaf de jaren 80, de verplaatsing van de politiek (naar internationale organisaties, ngo's, supranationale organisaties, de rechter, lobby van multinationals en de postcodeloterij)
Nog meer Ewald en Wierd:
Nog meer Ewald en Wierd:

Dat is eigenlijk een goede vraag.Waarvan wederom akte, maar eigenlijk behoeft dit concrete actie.
En nu?
Ga jij nu ook je best doen om de noodzakelijke meerderheid uit hun onverschilligheids-lethargie en ontkenningsfase te halen?
Maar is de huidige situatie echt de schuld van "rijk links" (ik snap wel dat ze het zo willen), of van de gewone burger die te lang van de zijlijn heeft staan toe te kijken en waarvan velen dat nog steeds doen?Dat is eigenlijk een goede vraag.
Het is mij eigenlijk niet heel erg duidelijk wat ik hieraan nog meer zou kunnen doen. Er is op dit moment geen partij of beweging waar ik een waardevol alternatief in zie om op te stemmen of zelfs actief te worden. Voor Pieter Omtzigt is het nog maar de vraag wat er rond PS- en TK-verkiezingen kan gebeuren.
Je komt al snel sociaal-economisch links/progressief uit en cultureel rechts. Kort door de bocht: meer steun aan de onderkant en geen legalisering van drugs. Dat is geen positie waarvoor bijvoorbeeld op het forum veel enthousiasme te vinden is.
Veel mensen die het (nu nog) net iets beter gaat merken door een nieuwe verzuiling of kloof weinig van het ongeluk dat anderen overkomt, hoogstens zien ze het op het nieuws. Men is (niet onterecht) drukker met het eigen leven en ach dan kopen we wat bijles en gaan we wat minder uit eten.
Voor zover ik tijd en gelegenheid heb probeer ik in mijn omgeving mensen te helpen met het lezen van brieven of met Nederlandse woorden. Het is niet veel, eigenlijk heel weinig, maar het geeft in ieder geval het gevoel dat ook ik iets kan doen.
De meeste mensen hebben het druk genoeg met de dagelijkse beslommeringen en voor de meeste beslissingen wordt de macht verplaatst naar de EU, andere organisaties, belangengroepen of de rechtbank. Een deel van de kritiek daarop is ook de kritiek van Baudet en FvD, maar die zitten er alleen o. Zichzelf te verrijken.Maar is de huidige situatie echt de schuld van "rijk links" (ik snap wel dat ze het zo willen), of van de gewone burger die te lang van de zijlijn heeft staan toe te kijken en waarvan velen dat nog steeds doen?
Ja, maar zolang de meerderheid van de stembusgangers het wel goed vindt heb je ook niets aan goede suggesties.De meeste mensen hebben het druk genoeg met de dagelijkse beslommeringen en voor de meeste beslissingen wordt de macht verplaatst naar de EU, andere organisaties, belangengroepen of de rechtbank. Een deel van de kritiek daarop is ook de kritiek van Baudet en FvD, maar die zitten er alleen o. Zichzelf te verrijken.
Vroeger was de PvdA er voor de gewone burger en ook bij de meer verzuilde partijen was er in de zuil contact tussen de economische klassen en werden ook de belangen van degenen onderin behartigd.
Wat ik wel jammer vind is dat Wierd Duk wel mooi kan vertellen wat mensen ervaren en hoe het zo gekomen is, maar ik heb van hem zelden het begin van een oplossing gehoord. Ewald Engelen kan niet alleen mooi duiden hoe, door wie en door wat het is fout gegaan, maar komt ook nog met suggesties voor het begin van oplossingen.
Is dit een oproep tot geweldspleging?Maar is de huidige situatie echt de schuld van "rijk links" (ik snap wel dat ze het zo willen), of van de gewone burger die te lang van de zijlijn heeft staan toe te kijken en waarvan velen dat nog steeds doen?
(Begrijpend) lezen gaat jou nog slechter af dan mij.