MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Vind het ook een beetje vreemd als hij nog een heel jaar moet in de EU Commissie. Of gaat hij dan beiden doen als ze de grootste worden? Of kunnen we er dan nu vast op voorsorteren dat de formatie sowieso 8 maanden gaat duren? Zoveel vragen, beter sterft hij gewoon aan een aneurysma voor ik antwoorden krijg op die vragen.

Hij heeft wel meer ervaring met voortijdig zijn post verlaten. Volgens mij moet de Nederlandse regering in dat geval zelf zorgen voor een vervanger.
Op zich wel een bijzondere overgang, wordt binnen het politieke bestuur toch wel gezien als een stap terug denk ik, van Europese politiek naar nationale. Zeker als hij in de Kamer terecht zou komen.

Hij heeft wel meer ervaring met voortijdig zijn post verlaten. Volgens mij moet de Nederlandse regering in dat geval zelf zorgen voor een vervanger.
Op zich wel een bijzondere overgang, wordt binnen het politieke bestuur toch wel gezien als een stap terug denk ik, van Europese politieke naar nationale. Zeker als hij in de Kamer terecht zou komen.

Tja, dat weerhoudt hem er kennelijk niet van.

1689848629350.png

Zonder Omtzigt zijn we gewoon fucked en hebben we straks nog 4 jaar klimawoke ellende zoals we nog niet eerder hebben meegemaakt.

Ik heb eigenlijk geen idee waar Omtzigt staat in het klimaatvraagstuk. Eerst maar eens afwachten of hij zich überhaupt kandidaat gaat stellen en zo ja, met welk program.

in elk geval iets minder fucked dan, helemaal als er een coalitie over midden/rechts mogelijk is.
Ik denk dat niemand nog kan bevatten wat het echt betekent als die klimaatpaus ons land gaat besturen.

Verder ben ik bang dat Omtzigt niet met een partij gaat komen, indien wel dan ambieert hij zelf geen premierschap gok ik, dus dan wordt de grote hamvraag, wie dan wel?

in elk geval iets minder fucked dan, helemaal als er een coalitie over midden/rechts mogelijk is.
Ik denk dat niemand nog kan bevatten wat het echt betekent als die klimaatpaus ons land gaat besturen.

Verder ben ik bang dat Omtzigt niet met een partij gaat komen, indien wel dan ambieert hij zelf geen premierschap gok ik, dus dan wordt de grote hamvraag, wie dan wel?
Wat ik bedoelde is dat het niet heel duidelijk is wat er moet gebeuren als een partij meer zetels krijgt dan dat er mensen op de lijst staan.

Ik heb daar laatst wat mensen over horen discussiëren en ook voor Wim Voermans was het niet helder.

Wat ik bedoelde is dat het niet heel duidelijk is wat er moet gebeuren als een partij meer zetels krijgt dan dat er mensen op de lijst staan.

Ik heb daar laatst wat mensen over horen discussiëren en ook voor Wim Voermans was het niet helder.

Maar met deze peilingen van diverse onderzoekers, is het toch niet zo moeilijk om in dit geval voor Omtzigt een man/vrouw of 55 te vinden? Ergo dit probleem is toch makkelijk te voorkomen?

Maar met deze peilingen van diverse onderzoekers, is het toch niet zo moeilijk om in dit geval voor Omtzigt een man/vrouw of 55 te vinden? Ergo dit probleem is toch makkelijk te voorkomen?
In het geval dat Omtzigt een partij zal oprichting is het nog maar de vraag of er wel 55 mensen aan zijn eisen kunnen voldoen.

In het geval dat Omtzigt een partij zal oprichting is het nog maar de vraag of er wel 55 mensen aan zijn eisen kunnen voldoen.

Tja, liever dan 10 extra die minder voldoen dan in een situatie komen waarbij je mogelijk de zetels weer kwijtraakt aan alle andere partijen?

Het is inmiddels bijna een zekerheidje dat Timmermans lijstrekker wordt, nu naast Klaver ook Kuiken, Aboutaleb en Moorman hebben aangegeven het niet gaan doen. Ik wens @Vonk, @apfelstrudel en gelijkgestemden veel sterkte met dit vooruitzicht.
Waarom wil die engnek dat? Als voorzitter van de EU heeft hij toch meer macht en inkomsten?

Ik vraag me af of hij nog wel PvdA genoeg is om veel stemmen binnen te halen.

Waarom wil die engnek dat? Als voorzitter van de EU heeft hij toch meer macht en inkomsten?

Hoho vice voorzitter. En het enige wat hij in die hoedanigheid heeft mogen doen is die greendeal. Die is nu volgens mij helemaal rond, dus kan hij zijn biezen weer pakken om vanuit Nederland de boel van binnenuit nog verder uit te hollen én om zichzelf verder te spekken.

Hoho vice voorzitter. En het enige wat hij in die hoedanigheid heeft mogen doen is die greendeal. Die is nu volgens mij helemaal rond, dus kan hij zijn biezen weer pakken om vanuit Nederland de boel van binnenuit nog verder uit te hollen én om zichzelf verder te spekken.
In hoeverre zou hij als lijsttrekker ervoor kunnen zorgen dat de EU meer macht krijgt? Hij was toch altijd voorstander van één superstaat, en GroenLinks niet vies van communisme?

Misschien gaat het hem niet om macht en geld.

:roflol:
Geloof je het zelf? :roflol:

Als lijsttrekker niet natuurlijk, als premier wel. En ik zie ze zomaar de grootste worden als er niet nog een aardverschuiving plaatsvindt voor november, bijvoorbeeld met Omtzigt.

Het is inmiddels bijna een zekerheidje dat Timmermans lijsttrekker wordt, nu naast Klaver ook Kuiken, Aboutaleb en Moorman hebben aangegeven het niet gaan doen. Ik wens @Vonk, @apfelstrudel en gelijkgestemden veel sterkte met dit vooruitzicht.
Heel Nederland bedoel je. Je moet wel wereldvreemd zijn als je zit te wachten op die engnek.

Bij nader inzien misschien max half Nederland.

• Haha
Waarderingen: Vonk
Als lijsttrekker niet natuurlijk, als premier wel. En ik zie ze zomaar de grootste worden als er niet nog een aardverschuiving plaatsvindt voor november, bijvoorbeeld met Omtzigt.
Ik kan me echt niet voorstellen dat ze met hem grootste worden.

En zowel dan dient het Nederlandse volk 4 jaar lang gestraft te worden.

Terug
Naar boven