apfelstrudel
Superior Athlete
- Waardering
- 61.702
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Belachelijk dat ze mensen laten betalen naar gerealiseerde opbrengsten ipv een wilde schatting zoals nu. (/sarc)![]()
Nieuwe poging vermogensbelasting: zo gaat het werken
Volg het nieuws terwijl het gebeurt, blijf op de hoogte van alle entertainment-nieuwtjes en mis niets van je favoriete RTL-programma’s.www.rtlnieuws.nl
Wow. Inhalige motherfuckers. Als ik terugkom van vakantie ga ik een ledger halen.
Kga een beetje 35% belasting betalen over de winst van mijn crypto vermogen, koekoek.
Als je momenteel van 60k naar 20k gaat en dat vermogen boven de vrijstelling is betaal je er ook belasting over.Dus stel je gaat met een crypto investering van 20k naar 60k dan betaal je over die 40k winst 35% belasting?
Het is fucking inhalig dat ze de belastingvrije voet naar beneden halen..schandalig zelfs.Belachelijk dat ze mensen laten betalen naar gerealiseerde opbrengsten ipv een wilde schatting zoals nu.
Zeker omdat je het mogelijk kan verrekenen met andere jaren.
Momenteel zou je ook betalen bij een verlies.
Dan stel je het alleen maar uit totdat je het gaat uitcashen.![]()
Nieuwe poging vermogensbelasting: zo gaat het werken
Volg het nieuws terwijl het gebeurt, blijf op de hoogte van alle entertainment-nieuwtjes en mis niets van je favoriete RTL-programma’s.www.rtlnieuws.nl
Wow. Inhalige motherfuckers. Als ik terugkom van vakantie ga ik een ledger halen.
Kga een beetje 35% belasting betalen over de winst van mijn crypto vermogen, koekoek.
Iemand met wat spaargeld haalt niet snel 1k rendement, dus scheelt dat eigenlijk wel zoveel?Het is fucking inhalig dat ze de belastingvrije voet naar beneden halen..schandalig zelfs.
Dat gaat wss enkel gelden voor vastgoed en aandelen in niet-beursgenoteerde bedrijven. Ander vermogen wordt gewoon wel belasting over geheven. In mijn optiek is het eerlijker dan wat het nu is. Wel iets duurder, denk ik.Dan stel je het alleen maar uit totdat je het gaat uitcashen.
In slechte jaren, en met verrekening mogelijk daarna ook, betaal je niets. Ik ben wel benieuwd hoe dat uiteindelijk uitpakt voor iemand die gewoon wat geld in een tracker oid stopt.Dat gaat wss enkel gelden voor vastgoed en aandelen in niet-beursgenoteerde bedrijven. Ander vermogen wordt gewoon wel belasting over geheven. In mijn optiek is het eerlijker dan wat het nu is. Wel iets duurder, denk ik.
Dus ben jij voorstander voor meer inkomstenbelasting.Weet je wat pas eerlijk is?
Geen belasting betalen over je spaargeld omdat je al inkomstenbelasting hebt betaald.
Eerlijker.. 🤦♂️
Het blijft ook leuk als het bijvoorbeeld van 20k naar 60k naar 20k gaat. Gelukkig is crypto zo stabiel dat ik niet weet of dat wel zou kunnen gebeuren.Als je momenteel van 60k naar 20k gaat en dat vermogen boven de vrijstelling is betaal je er ook belasting over.
Er zijn tal van aandelen die de laatste maanden volatieler zijn dan de grote coins.Het blijft ook leuk als het bijvoorbeeld van 20k naar 60k naar 20k gaat. Gelukkig is crypto zo stabiel dat ik niet weet of dat wel zou kunnen gebeuren.
Dit is een argument voor het nieuwe systeem.Weet je wat pas eerlijk is?
Geen belasting betalen over je spaargeld omdat je al inkomstenbelasting hebt betaald.
Eerlijker.. 🤦♂️
*Ongerealiseerd trouwens, wat hetgeen ik schetste in mijn vorige post heel lelijk kan maken.Belachelijk dat ze mensen laten betalen naar gerealiseerde opbrengsten ipv een wilde schatting zoals nu. (/sarc)
Je bedoelt een snelle daling na het peilmoment?*Ongerealiseerd trouwens, wat hetgeen ik schetste in mijn vorige post heel lelijk kan maken.
Sinds wanneer betaal jij een noemenswaardige hoeveelheid inkomstenbelasting?Weet je wat pas eerlijk is?
Eerlijker.. 🤦♂️

Jup. Dacht dat Canada en USA dit ook deden wat in 2018 erg leuk was. Belasting betalen voor 1K->20K maar toen de rekening kwam was het alweer poef! gegaan.Je bedoelt een snelle daling na het peilmoment?
Dan zou je 14k moeten betalen van die 20k, als dat je enige vermogen is?
Nee.Dus ben jij voorstander voor meer inkomstenbelasting.
Hoe “moet” dan dat met beroepsbelegger en of -investeerders?