MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Dus stel je gaat met een crypto investering van 20k naar 60k dan betaal je over die 40k winst 35% belasting?

Wow. Inhalige motherfuckers. Als ik terugkom van vakantie ga ik een ledger halen.

Kga een beetje 35% belasting betalen over de winst van mijn crypto vermogen, koekoek.
Belachelijk dat ze mensen laten betalen naar gerealiseerde opbrengsten ipv een wilde schatting zoals nu. (/sarc)

Zeker omdat je het mogelijk kan verrekenen met andere jaren.

Momenteel zou je ook betalen bij een verlies.

Zo wordt het probleem alleen maar groter

In april was het al zo'n puinhoop dat ze prinsjesdag een half jaar wouden opschuiven

Belachelijk dat ze mensen laten betalen naar gerealiseerde opbrengsten ipv een wilde schatting zoals nu.

Zeker omdat je het mogelijk kan verrekenen met andere jaren.

Momenteel zou je ook betalen bij een verlies.
Het is fucking inhalig dat ze de belastingvrije voet naar beneden halen..schandalig zelfs.

En belasting betalen over elke euro waar je al belasting over hebt betaald om vervolgens weer belasting te betalen als je em spendeert.
Ik word schijtziek van die corrupte inhalige tyf**lijers in Den Haag.

Laatst bewerkt:

Wow. Inhalige motherfuckers. Als ik terugkom van vakantie ga ik een ledger halen.

Kga een beetje 35% belasting betalen over de winst van mijn crypto vermogen, koekoek.
Dan stel je het alleen maar uit totdat je het gaat uitcashen.

Creatief boekhouden

• Like
Waarderingen: Xrp
Dan stel je het alleen maar uit totdat je het gaat uitcashen.
Dat gaat wss enkel gelden voor vastgoed en aandelen in niet-beursgenoteerde bedrijven. Ander vermogen wordt gewoon wel belasting over geheven. In mijn optiek is het eerlijker dan wat het nu is. Wel iets duurder, denk ik.

Dat gaat wss enkel gelden voor vastgoed en aandelen in niet-beursgenoteerde bedrijven. Ander vermogen wordt gewoon wel belasting over geheven. In mijn optiek is het eerlijker dan wat het nu is. Wel iets duurder, denk ik.
In slechte jaren, en met verrekening mogelijk daarna ook, betaal je niets. Ik ben wel benieuwd hoe dat uiteindelijk uitpakt voor iemand die gewoon wat geld in een tracker oid stopt.

De eerlijkheid spreekt mij wel aan.

Weet je wat pas eerlijk is?

Geen belasting betalen over je spaargeld omdat je al inkomstenbelasting hebt betaald.

Eerlijker.. 🤦‍♂️

Als je momenteel van 60k naar 20k gaat en dat vermogen boven de vrijstelling is betaal je er ook belasting over.
Het blijft ook leuk als het bijvoorbeeld van 20k naar 60k naar 20k gaat. Gelukkig is crypto zo stabiel dat ik niet weet of dat wel zou kunnen gebeuren.

Weet je wat pas eerlijk is?

Geen belasting betalen over je spaargeld omdat je al inkomstenbelasting hebt betaald.

Eerlijker.. 🤦‍♂️
Dit is een argument voor het nieuwe systeem.

In het huidige systeem betaal je belasting op basis van je vermogen, in het nieuwe op basis van de aanwas.

Waarom zou een belegger geen belasting hoeven te betalen en een verpleger wel?

*Ongerealiseerd trouwens, wat hetgeen ik schetste in mijn vorige post heel lelijk kan maken.
Je bedoelt een snelle daling na het peilmoment?
Dan zou je 14k moeten betalen van die 20k, als dat je enige vermogen is?

Dan ben ik wel benieuwd over welke termijn je kan compenseren en in hoeverre dat op de lange termijn verschilt met het huidige systeem.

Je bedoelt een snelle daling na het peilmoment?
Dan zou je 14k moeten betalen van die 20k, als dat je enige vermogen is?
Jup. Dacht dat Canada en USA dit ook deden wat in 2018 erg leuk was. Belasting betalen voor 1K->20K maar toen de rekening kwam was het alweer poef! gegaan.

Dus ben jij voorstander voor meer inkomstenbelasting.

Hoe “moet” dan dat met beroepsbelegger en of -investeerders?
Nee.

Ik ben voorstander van minder belasting op alles. Begrotingstekort? Dan moet je snijden in overheidsuitgaves.

Niet meer en meer overheidsuitgaves waardoor je belastingen moet verhogen. Dat is de omgekeerde wereld en het probleem verergeren.

Stoppen met de groene waanzin, alle vluchtelingen eruit, stoppen met uitkeringen, beginnen met allerlei troep de grens over te trappen, geen 3e wereldland steun meer.

Taadaa

Terug
Naar boven