apfelstrudel
Superior Athlete
- Waardering
- 61.702
Ik ben trots op je mien jong.Nu weten ze dat ik het ben ☹️. Ik heb wel weer een ban te pakken op Nu.nl 😂
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik ben trots op je mien jong.Nu weten ze dat ik het ben ☹️. Ik heb wel weer een ban te pakken op Nu.nl 😂
Deze verschrikking zijn we ook kwijt na de verkiezingen.
Volgens mij gaat ze er nog prat op ook dat ze uit de zorg komt.Aan die onderste vrouw kan je meteen zien dat ze ongeschikt is.
10/10Iemand die er zo bijloopt praat 9 van de 10 keer poep.
Is de capaciteit nu trouwens terug naar 900 omdat het flexibel is en af/bijschaalt naar de behoefte? Of is ook dat minder gemaakt dan bijvoorbeeld ten tijde van corona mogelijk was?
2020 zei:Een tekort aan gekwalificeerde IC-verpleegkundigen zorgde er in het begin dit jaar reeds voor dat slechts 900 van de 1150 intensive care bedden daadwerkelijk beschikbaar waren.
nu zei:Op dit moment zijn er genoeg IC-verpleegkundigen voor ongeveer 900 IC-bedden.
..
In juni vorig jaar heeft de Tweede Kamer ingestemd met een motie om de basis IC-capaciteit te verhogen naar 1150 bedden.
NCIV zei:In het kort, op dit moment bestaat de basiscapaciteit van de IC uit 925 IC-bedden waarvoor goed gekwalificeerde professionals beschikbaar zijn. Er kan, gedurende een korte periode, opgeschaald worden met eigen IC professionals tot 1.064 bedden. Mocht een verdere opschaling nodig zijn, vraagt dit om hulp van zorgprofessional van andere afdelingen. We kunnen, met hulp, kortdurend opschalen tot 1.200 IC bedden,
Welke capaciteit bedoelt ze nu en wat is daar mis mee dan? Er wordt marktwerking geroepen maar dit is toch gewoon flexibele inzet naar wat nodig is? Er is in de zomer echt niks te doen, wat wil je dan dat die extra mensen gaan staan doen? Wil ze gaan praten over de tijdelijke opschaling die elk jaar vanzelf gedaan wordt alsof het zonder benoemen door politici dit jaar niet zou gebeuren? Wil ze gaan praten over meer mensen opleiden zodat niet nu maar pas over 2-3 jaar die basiscapaciteit zo bezet kan worden? Wat heeft dat buiten de winter voor zin dan?
Nee joh.De meeste zwakke uit de samenleving zijn in elk geval de afgelopen 3 jaar wel begraven.
Nee joh.
Tot 2038 neemt de vergrijzing toe. Een kwart is dan 65+ en rond 2050 is 1 op de 10 inwoners 80+.
Die mensen zijn ook allemaal iemands ouders heDat snap ik, het een sluit het ander niet uit helaas. Ook als je 20% van de ouderen en zwakkeren nu nog aftopt en begraaft, blijft dat een bestaand probleem.
Dit is ook een interessant punt, als je kijkt naar wat voor covid gevallen op de ICs kwamen en wat hun kansen en leven erna nog was. Dat daarvoor reguliere (IC) zorg werd afgezegd/uitgesteld... Maar permanent een bezetting om dat niet te hoeven doen gaat het sowieso niet worden.We moeten gewoon minder mensen in leven proberen te houden, kostte wat het kost. Het kaf is de afgelopen 3 jaar wel van het koren gescheiden, dus logisch dat het nu "record rustig" is op de IC's met ongeveer 60% bezetting van de bedden, waarbij de ene IC de andere natuurlijk niet is, dus onderlinge verschillen zullen er zeker zijn. De meeste zwakke uit de samenleving zijn in elk geval de afgelopen 3 jaar wel begraven.
Ik ben er ook niet perse voor om ze dan maar af te schrijven, maar de realiteit is wel dat er bij capaciteitsproblemen iemand afgeschreven gaat worden en die keuze nu ligt tussen of veelal een 80er+ met morbide obesitas en 3 comorbiditeiten of reguliere IC zorg. En dan achteraf afvragen waar al die oversterfte vandaan komt.
Wat een onzin. Er is al een tijd geen oversterfte meer. Met morbide obesitas haal je de 80 vaak niet eens. En idealiter zou een volwassen vent die niets mankeert, niet alleen maar gebruik maken van de sociale voorzieningen, maar ook zelf iets bijdragen.Ik ben er ook niet perse voor om ze dan maar af te schrijven, maar de realiteit is wel dat er bij capaciteitsproblemen iemand afgeschreven gaat worden en die keuze nu ligt tussen of veelal een 80er+ met morbide obesitas en 3 comorbiditeiten of reguliere IC zorg. En dan achteraf afvragen waar al die oversterfte vandaan komt.
Idealiter zou je beiden doen maar dat kan niet. Dan moet beleid tenminste zo gericht zijn dat het zich niet de ruimte permiteerd die ten koste van de reguliere zorg gaat.
Wat een onzin. Er is al een tijd geen oversterfte meer. Met morbide obesitas haal je de 80 vaak niet eens. En idealiter zou een volwassen vent die niets mankeert, niet alleen maar gebruik maken van de sociale voorzieningen, maar ook zelf iets bijdragen.