XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.881
Dat denk ik ook, drie hoeraatjes dus voor Discrepantie66.
Dit vond ik wel geestig (en ja ook flauw op elke taalfout een korrel zout te leggen maar care het is allemaal verpakking inhoud is er niet).

Amanda Kluveld over het krakkemikkige Nederlands van Kajsa Ollongren
Ollongren stelt de Grondwet zélf ter discussie!
Jonkvrouw Ollongren beweert dat Artikel 1 van grondwet op groepen slaat | ThePostOnline

Jonkvrouw Ollongren is iemand die van Amsterdam een republiek wilde maken indien Wilders premier zou worden. En daar nog altijd pal achterstaat. Te krankzinnig voor woorden. Succes trouwens met Amsterdam dan, heeft €4,2 MILJARD schuld.

Laatst bewerkt:

En dat is dus niet waar. In de meesten landen waar het ADR-systeem actief is, is er een hoger precentage donoren. Er zijn inderdaad uitzonderingen zoals oa Polen, maar dit komt niet door het ADR-systeem ansich. De reden is een gebrekkige structuur van de donorregistratie en een matig zorgniveau. Maar als al die structuren op een hoog niveau zijn, zoals in Nederland al het geval is dan gaat dat met de loop der jaren meer donoren opleveren.

Zie Bron:
https://www.nvn.nl/files/nvn_nl/Rapport Het orgaandonorregistratiesysteem in Europese landen.pdf

• #1.883
We gaan het zien komende jaren. Er zal een behoorlijk goede voorlichting moeten komen zodat mensen weten waar ze voor kunnen kiezen. Zodra er onduidelijkheden komen te bestaan en er ontstaat ruis in de media of op social media kan het snel gaan. Is een preciar onderwerp. Ik ben het overigens wel eens dat er iets moet gebeuren. En eenmaal een paar jaar verder zal dit meer een gewoonte worden. Ik zelf heb alleen moeite met hoornvlies afstaan en ogen. Verder mogen ze alles hebben, inclusief mijn brein (apart geregeld).

We gaan het zien komende jaren. Er zal een behoorlijk goede voorlichting moeten komen zodat mensen weten waar ze voor kunnen kiezen. Zodra er onduidelijkheden komen te bestaan en er ontstaat ruis op social media kan het snel gaan. Is een preciar onderwerp.

Dat ben ik absoluut met jou eens. Er valt nog heel veel te winnen als het gaat om voorlichting. Dat was overigens ook het geval in het oude systeem. Maar zoals gezegd, ik ben gelukkig dat deze wet wel is aangenomen ondanks alle weerstand. En ik hoop/denk dat mensen milder zullen worden naar mate de jaren verstrijken omtrent dit onderwerp.

• #1.885

Oxfam Nederland zou het al sinds 2012 hebben geweten. ‘De informatie was schokkend,’ zegt Karimi – directeur van Oxfam Nederland – woensdag tegen BNR. Ze verwijst naar de seksfeesten op Haïti.

De ngo heeft de informatie volgens haar gedeeld met het ministerie van Buitenlandse Zaken en de Algemene Rekenkamer. ‘In onze rapportage van 2012 hebben we wel een incident gemeld, maar niet gezegd dat het om seksueel misbruik ging,’ aldus Karimi.

----------

Druk om te integreren, bleef in de Lubbers-jaren uit
Een bijzonder hoofdstuk is Lubbers’ verantwoordelijkheid op het gebied van de immigratie, de integratie en de islam. Het is een weinig lovenswaardig hoofdstuk. Ten tijde van Lubbers’ eerste kabinet werd na maatschappelijke druk afgezien van het stellen van eisen aan wie een bruid of bruidegom uit landen als Turkije en Marokko wilde halen, wat massale huwelijksmigratie op gang bracht. Pas in 1993 kwam er een (bescheiden) inkomenseis voor wie een huwelijkspartner wilde halen.

Enige druk om te integreren, bleef in de Lubbers-jaren uit. Het multiculturele idee prevaleerde, wat onder meer resulteerde in subsidies voor onderwijs in de taal van het herkomstland. Toen Lubbers toch aandacht kreeg voor de uitblijvende integratie van vooral Marokkanen en Turken, liet hij zich ompraten om de dubbele nationaliteit voor deze voormalige gastarbeiders en hun nazaten mogelijk te maken.

Dat leverde een probleem op – Nederlandse staatsburgers die onderhorig zijn aan een ander land – dat tot op de dag voortduurt. En de islam, die kon zich volgens Lubbers prima ontwikkelen in een aparte ‘zuil’. In latere jaren, als ambteloos burger, ijverde Lubbers herhaaldelijk voor meer ‘diversiteit’ en de komst van meer asielzoekers naar Nederland, omdat het vergrijzende land die goed zou kunnen gebruiken

Druk om te integreren, bleef in de Lubbers-jaren uit
Een bijzonder hoofdstuk is Lubbers’ verantwoordelijkheid op het gebied van de immigratie, de integratie en de islam. Het is een weinig lovenswaardig hoofdstuk. Ten tijde van Lubbers’ eerste kabinet werd na maatschappelijke druk afgezien van het stellen van eisen aan wie een bruid of bruidegom uit landen als Turkije en Marokko wilde halen, wat massale huwelijksmigratie op gang bracht. Pas in 1993 kwam er een (bescheiden) inkomenseis voor wie een huwelijkspartner wilde halen.

Enige druk om te integreren, bleef in de Lubbers-jaren uit. Het multiculturele idee prevaleerde, wat onder meer resulteerde in subsidies voor onderwijs in de taal van het herkomstland. Toen Lubbers toch aandacht kreeg voor de uitblijvende integratie van vooral Marokkanen en Turken, liet hij zich ompraten om de dubbele nationaliteit voor deze voormalige gastarbeiders en hun nazaten mogelijk te maken.

Dat leverde een probleem op – Nederlandse staatsburgers die onderhorig zijn aan een ander land – dat tot op de dag voortduurt. En de islam, die kon zich volgens Lubbers prima ontwikkelen in een aparte ‘zuil’. In latere jaren, als ambteloos burger, ijverde Lubbers herhaaldelijk voor meer ‘diversiteit’ en de komst van meer asielzoekers naar Nederland, omdat het vergrijzende land die goed zou kunnen gebruiken

Er was in die jaren eigenlijk geen enkele druk of controle, o.a. de dubbele nationaliteit heeft het mogelijk gemaakt om op grote schaal te frauderen.

Dat is overigens geen ongefundeerde zwartmakerij: Ik ken persoonlijk flink wat Turken en Marokkanen, die o.a. van uitkeringen en subsidies in Nederland de meest prachtige huizen in hun land van herkomst hebben gekocht of laten bouwen.

Dit land oogst slechts, wat het zelf jarenlang gezaaid heeft.

Dit wordt steeds weer opnieuw pijnlijk duidelijk.

Zag de nodige kritiek vanuit Boris van der Ham. Ik dacht ik Google even wat hij tegenwoordig doet.

2817aps.jpg

• #1.891
Bosma: De Penthouse Profeet & volgens Balkenende de minister van spek & bonen.

Terlouw is het er ook mee oneens;
Terlouw zei: ,,Laat ik even doen aan zelfkritiek. Het kabinet is het referendum aan het afschaffen. In de eerste beginselen van D66 stond 'een fundamentele democratisering van de samenleving; een van de middelen: een referendum, als je tenminste eenvoudige, begrijpelijke vragen kunt stellen. Nou ik weet er een: 'Bent u voor of tegen het afschaffen van het referendum?' Simpeler kan het toch niet."

,,Maar nee hoor", vervolgde Terlouw ,,die vraag gaat niet gesteld worden. Vind ik ernstig. Mijn eigen partij doet het, onze minister. Vind ik ernstig. En zo zie ik overal de democratie verzwakken, in plaats van versterken."

Cookies op AD.nl | AD.nl

-------------------------
Dit is de mail die Niesco Dubbelboer donderdagochtend stuurde aan de D66-fractie over het afschaffen van het referendum

Niesco Dubbelboer (Ooit PvdA Kamerlid) stond ooit aan de wieg van deze wet en probeert hem te behouden. Hij stuurde vanmorgen daarom deze mail aan de Tweede Kamerfractie van D66.

“Beste leden van de fractie van D66,

Met deze mail roep ik jullie op om de koninklijke weg te volgen bij de procedure om het referendum af te schaffen. Natuurlijk wil ik ook proberen jullie in dit late stadium te overtuigen om de wet raadgevend referendum in zijn geheel te laten voortbestaan, met hart en ziel zelfs, maar ik realiseer me dat de afschaffing van dit democratisch recht vastgebeiteld zit in het regeerakkoord. Maar wat ik onbegrijpelijk vind, is waarom de bevolking zich hierover niet mag uitspreken van D66? In de eerste plaats hebben jullie je in het coalitieakkoord hier niet op vastgelegd en zijn jullie dus vrij om hierover zelf – los van de coalitiepartners – een afweging te maken. In de tweede plaats is de juridische constructie die het Kabinet heeft bedacht rechtstatelijk zeer bedenkelijk (prof. Wim Voermans noemt het zelfs illegaal) en voedt het wantrouwen en cynisme in de politiek. Indien het Kabinet dit doorzet, zullen wij zeker naar de civiele rechter stappen om dit tegen te houden, met alle schadelijke gevolgen voor het wetgevingsproces an sich.

Ik begrijp werkelijk niet waarom het maatschappelijke debat hierover niet gevoerd mag worden van jullie en waarom burgers hierover geen advies over zou mogen geven in de context van een raadgevend referendum? Ik kan het niet treffender zeggen dan dat Alexander Pechtold deed: “Het [referendum geeft] de bevolking een noodrem om de wetgever te corrigeren of tussentijds bij te sturen, als die bevolking het in groten getale oneens is met de volksvertegenwoordiging die bijvoorbeeld door compromissen en coalities is afgedreven van de kiezersuitspraak.” Laat dat nou exact het geval zijn bij dit wetsvoorstel om het referendum af te schaffen! Zoals prof. Tom van der Meer in de hoorzitting van eergisteren zei, blijkt uit verschillende onderzoeken dat de steun voor het referendum onverminderd hoog is, namelijk gemiddeld net boven de 70% (SCP 2017, NKO 2017). Alleen onder de groep hoogst opgeleiden (WO) is de steun gezakt tot onder de 50%, overduidelijk naar aanleiding van het Oekraine-referendum. Als je kijkt naar de verkiezingsprogramma’s van de partijen die pro raadgevend referendum waren, bezetten deze partijen 90 zetels in de Tweede Kamer. Jullie programma is het allerduidelijkste van alle partijen: “Wanneer er voor het eerst gebruik gemaakt wordt van een nieuw instrument als het raadgevend referendum, dan omarmen we dat en leren we ervan. Wij staan niet als de andere partijen -die tijdens de campagne schitterden in afwezigheid- vooraan om te pleiten voor het afdanken van deze vernieuwing.”

Het verwijt dat D66 krijgt van ‘leeg leiderschap’ door tegenover de afschaffing werkelijk niets substantieels aan andere inspraakmogelijkheden te zetten, of met nieuwe wetgeving te komen waarin de bezwaren die er leven tegen de huidige wet (adviserend, drempel en internationale verdragen) te ondervangen, is zeer terecht. Het lijkt of D66 zich er bij neerlegt dat we in Nederland nu eenmaal in een bestuurdersdemocratie leven waarbij bevolking terecht op afstand staat. Maar laat de strijd tegen de bestuurdersdemocratie nu juist net de reden zijn geweest voor de oprichting van D66, namelijk om dat te veranderen, ‘op te blazen’ zelfs!

Het stoort mij natuurlijk mateloos dat er met oneigenlijke argumenten en onwaarheden en daardoor met een gemakzuchtige, niet kritische houding beargumenteerd wordt waarom de wet raadgevend referendum afgeschaft zou moeten worden. Een van de grootse onwaarheden betreft het argument dat nu het bindende referendum het niet gehaald heeft in de tweede lezing, de wet raadgevend referendum ook niet meer hoeft ‘want het was slechts een opstap naar het bindende referendum’. Van deze redenering gaan mijn haren recht overeind staan, vanwege de overduidelijke onjuistheid ervan. Ik hoor het Thom de Graaf in de Eerste Kamer nog samenvatten toen wij de wet aldaar verdedigden: “D66 begrijpt dat de initiatiefnemers dit raadgevend referendum als losstaand instrument zien, niet gerelateerd aan het decisief referendum waarvoor nu een grondwetswijziging voorligt. Dat de initiatiefnemers voor twee ankers willen gaan liggen is begrijpelijk: als onverhoopt de grondwetswijziging niet tot stand komt, is er altijd nog het raadgevend referendum waarvoor een grondwettelijke regeling niet noodzakelijk is”. En zo is het van het begin af aan geweest. We weten toch hoe moeizaam democratische vernieuwing is? D66 is er voor opgericht!

Ik vind dat jullie je moeten aantrekken dat het cynisme en wantrouwen in de politiek verder gevoed wordt door het afschaffen van het referendum. Het is niet te begrijpen dat het juist D66 is, met de democratische vernieuwing in jullie DNA, dit nu met zoveel gemakzucht laat gebeuren.

Ik ben zelf Kamerlid geweest en weet dat je soms tegen je zin moet meestemmen met voorstellen. Ik neem aan dat dit ten aanzien van het afschaffen van het referendum zo’n punt is. Maar wat ik niet snap is dat jullie los van het regeerakoord, niet gaan staan voor je volksvertegenwoordigende plicht om in ieder geval de bevolking zeggenschap te geven op het afschaffen ervan.

Ik roep jullie daarom op om de koninklijke weg te volgen en de kiezers in dit land in een vrij debat de kans te geven een zwaarwegende, adviserende uitspraak te doen over het afschaffen van dit zo belangrijke democratisch recht.

Speciaal voor jullie hebben we “Tien redenen voor behoud van het referendum” geschreven. Lees deze hier:

Democratie is macht en tegenmacht. Tegenmacht is altijd ongemakkelijk, maar als de mogelijkheden voor die tegenmacht worden beperkt, ondermijnt het uiteindelijk de democratie.

Niesco Dubbelboer

Meer Democratie

Laatst bewerkt:
D66 gaat waarschijnlijk niet eens moeite doen om het te lezen.

• #1.895

FvD over royeren drie partijleden: 'Ze bleven de confrontatie zoeken'

De drie leden van Forum voor Democratie (FvD) werden vrijdag geroyeerd omdat ze de confrontatie bleven zoeken, zowel binnen de partij als in de media. Dat laat het partijbestuur van FvD in een verklaring aan TPOweten.

“Het drietal was onderdeel van de groep van circa 10-20 leden die het niet eens waren met de door het partijbestuur ingezette koers van gecontroleerde groei; zij wilden daarentegen doorgaan op de lijn van voormalig VVD-prominent De Haze Winkelman die een VVD-achtige structuur wilde invoeren bij FVD. Het drietal bleek zich niet met de door het bestuur ingeslagen koers te kunnen verzoenen.”

Bij die supermarkt doe ik vaak boodschappen :roflol:

Contrast tussen echte mensen en ingeseinde partij politiek geneuzel

Terug
Naar boven