AndroidHealthClinic

Peiling Tweede kamer verkiezingen november '23

Peiling Peiling Zo zal een nieuw kabinet eruit komen te zien

• Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 18 50,0%
  • Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC

Stemmen: 6 16,7%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC | BBB

Stemmen: 2 5,6%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC

Stemmen: 0 0,0%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | NSC

Stemmen: 1 2,8%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | BBB | SP | CDA

• Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 1 2,8%
  • Minderheidskabinet - PVV | NSC | BBB | FvD

Stemmen: 6 16,7%
  • Minderheidskabinet - PVV | VVD | BBB | FvD

• Geen formatie - Nieuwe verkiezingen

Stemmen: 2 5,6%

• Totaal stemmers
    36
  • Peiling gesloten .
Ik hoop dat heel veel mensen die dachten op NSC te gaan stemmen weer terug gaan naar hun vorige keus.
Mijn vorige keus was Omtzigt bij het CDA, wat moet ik anders?

Bovendien is hij de enige die iets aan bestuurlijke vernieuwing wil doen.

Ik overweeg wel een stem op Sandra Palmen.

Dus gaat iedereen 'strategisch' vvd stemmen. Daar zitten me toch een paar campagneleiders een partij champagneflessen te ontkurken op t moment, daar word je ongelukkig van. Je hoeft niet eens een debat te voeren en wordt zo de troon op gehesen.

Terug naar het CDA, of misschien BBB of SGP, maar een. stem op NSC voelt nu als een stem op PvdA/GL.
Dat strategische stemmen is m.i. de grootste fout die je kan maken. Vraag maar aan de mensen bij Rutte II.

Als jij gewoon VVD stemt, dan koersen we gewoon af op een coalitie met BBB en (gedoogsteun van) PVV.

De gewenste regeringscoalitie
Er zijn vier regeringscoalities voorgelegd met de vraag hoe graag men die coalitie wel of niet wil. Daarbij wordt getoond wat de kiezers van de huidige 5 grootste partijen van de verschillende coalities vinden.

Dit is het percentage kiezers per coalities, dat positief reageert op die coalitie:

47% – NSC + VVD + BBB +PVV
21% – NSC + VVD + PvdA/GroenLinks
11% – NSC + VVD + PvdA/GroenLinks + BBB
6% – NSC + VVD + PvdA/GroenLinks + BBB +PVV
Het is duidelijk dat bij de kiezers de combinatie met PVV en zonder PvdA/GroenLinks veruit het populairst is. Bij alle kiezers van de “deelnemende” partijen reageert een meerderheid positief: NSC (54%, VVD 66%)

Dat strategische stemmen is m.i. de grootste fout die je kan maken. Vraag maar aan de mensen bij Rutte II.

Als jij gewoon VVD stemt, dan koersen we gewoon af op een coalitie met BBB en (gedoogsteun van) PVV.
Daar zou ik tevreden mee zijn, ben jij dat als Timmermans gaat meeregeren?

Dus gaat iedereen 'strategisch' vvd stemmen. Daar zitten me toch een paar campagneleiders een partij champagneflessen te ontkurken op t moment, daar word je ongelukkig van. Je hoeft niet eens een debat te voeren en wordt zo de troon op gehesen.
Dat heeft Omtzigt dan toch echt aan zichzelf te danken.

Daar zou ik tevreden mee zijn, ben jij dat als Timmermans gaat meeregeren?
Heb je dat plaatje gezien van het "kieskompas" uit de link bij Maurice de Hond? Dat zegt wmb meer dan genoeg.

Ik wil dat NSC de grootste wordt en een stempel kan drukken, ongeacht een eventuele coalitie partner. De VVD is voor mij net niet zo waardeloos als PvdA/GL.

Heb je dat plaatje gezien van het "kieskompas" uit de link bij Maurice de Hond? Dat zegt wmb meer dan genoeg.
Nee, ik zal kijken, maar ik heb het niet zou op de Hond en dat was van voor het "debat" met Timmerfrans.

Edit: Ik snap niet op welke plaatje je doelt.

Omtzigt wilt toch helemaal niet met PVV? Dus dat valt dan sowieso al af
Omtzigt moet zich ook schikken naar de verkiezingsuitslag.

Hij heeft inderdaad bij herhaling gezegd niet te willen regeren met partijen die de rechtsstaat niet serieus nemen en daarbij de PVV genoemd, daar zit nog wel rek in.

Omtzigt moet zich ook schikken naar de verkiezingsuitslag.

Hij heeft inderdaad bij herhaling gezegd niet te willen regeren met partijen die de rechtsstaat niet serieus nemen en daarbij de PVV genoemd, daar zit nog wel rek in.
Je bedoelt dat ie gaat draaien ;)

Dat coalitie gesmeed van tevoren vind ik trouwens ook maar niks, en je stem bepalen aan de hand van mogelijke coalities al helemaal niet.

Je bedoelt dat ie gaat draaien ;)
Geert kan zeggen dat ie de rechtsstaat heus heel belangrijk vindt en wat puntjes offeren, dan kan Omtzigt het een kans geven.

Na de verkiezingen ziet alles er weer heel anders uit. Zie ook: "Hier scheiden onze wegen..."

Dat coalitie gesmeed van tevoren vind ik trouwens ook maar niks, en je stem bepalen aan de hand van mogelijke coalities al helemaal niet.
We stevenen af op een coalitie met NSC, PvdA en VVD. Dan is vooral van belang wie de grootste wordt, wmb is dat NSC.

Terug
Naar boven