Ik denk dat hij NSC een kans wilde geven.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik denk dat hij NSC een kans wilde geven.
Mijn vorige keus was Omtzigt bij het CDA, wat moet ik anders?Ik hoop dat heel veel mensen die dachten op NSC te gaan stemmen weer terug gaan naar hun vorige keus.
Terug naar het CDA, of misschien BBB of SGP, maar een. stem op NSC voelt nu als een stem op PvdA/GL.Mijn vorige keus was Omtzigt bij het CDA, wat moet ik anders?
Dat strategische stemmen is m.i. de grootste fout die je kan maken. Vraag maar aan de mensen bij Rutte II.Terug naar het CDA, of misschien BBB of SGP, maar een. stem op NSC voelt nu als een stem op PvdA/GL.
De gewenste regeringscoalitie
Er zijn vier regeringscoalities voorgelegd met de vraag hoe graag men die coalitie wel of niet wil. Daarbij wordt getoond wat de kiezers van de huidige 5 grootste partijen van de verschillende coalities vinden.
Dit is het percentage kiezers per coalities, dat positief reageert op die coalitie:
47% – NSC + VVD + BBB +PVV
21% – NSC + VVD + PvdA/GroenLinks
11% – NSC + VVD + PvdA/GroenLinks + BBB
6% – NSC + VVD + PvdA/GroenLinks + BBB +PVV
Het is duidelijk dat bij de kiezers de combinatie met PVV en zonder PvdA/GroenLinks veruit het populairst is. Bij alle kiezers van de “deelnemende” partijen reageert een meerderheid positief: NSC (54%, VVD 66%)
Daar zou ik tevreden mee zijn, ben jij dat als Timmermans gaat meeregeren?Dat strategische stemmen is m.i. de grootste fout die je kan maken. Vraag maar aan de mensen bij Rutte II.
Als jij gewoon VVD stemt, dan koersen we gewoon af op een coalitie met BBB en (gedoogsteun van) PVV.
![]()
Na start campagne duidelijke stijging NSC
Na start campagne duidelijke stijging NSC. Maurice de Hond. Zondag jl. was het eerste "debat" met vier lijsttrekkers in College Tours.www.maurice.nl

Dat heeft Omtzigt dan toch echt aan zichzelf te danken.Dus gaat iedereen 'strategisch' vvd stemmen. Daar zitten me toch een paar campagneleiders een partij champagneflessen te ontkurken op t moment, daar word je ongelukkig van. Je hoeft niet eens een debat te voeren en wordt zo de troon op gehesen.
Heb je dat plaatje gezien van het "kieskompas" uit de link bij Maurice de Hond? Dat zegt wmb meer dan genoeg.Daar zou ik tevreden mee zijn, ben jij dat als Timmermans gaat meeregeren?
Omtzigt idd. Maar als ik daarmee GroenLinks -pvda aan een coalitie help, bedank ik vriendelijk.
![]()
Na start campagne duidelijke stijging NSC
Na start campagne duidelijke stijging NSC. Maurice de Hond. Zondag jl. was het eerste "debat" met vier lijsttrekkers in College Tours.www.maurice.nl
Je helpt GL/PvdA aan een coalitie door op GL/PvdA te stemmen, en op geen enkel andere manier.Omtzigt idd. Maar als ik daarmee GroenLinks -pvda aan een coalitie help, bedank ik vriendelijk.
Nee, ik zal kijken, maar ik heb het niet zou op de Hond en dat was van voor het "debat" met Timmerfrans.Heb je dat plaatje gezien van het "kieskompas" uit de link bij Maurice de Hond? Dat zegt wmb meer dan genoeg.
Omtzigt moet zich ook schikken naar de verkiezingsuitslag.Omtzigt wilt toch helemaal niet met PVV? Dus dat valt dan sowieso al af
Je bedoelt dat ie gaat draaienOmtzigt moet zich ook schikken naar de verkiezingsuitslag.
Hij heeft inderdaad bij herhaling gezegd niet te willen regeren met partijen die de rechtsstaat niet serieus nemen en daarbij de PVV genoemd, daar zit nog wel rek in.

Geert kan zeggen dat ie de rechtsstaat heus heel belangrijk vindt en wat puntjes offeren, dan kan Omtzigt het een kans geven.
We stevenen af op een coalitie met NSC, PvdA en VVD. Dan is vooral van belang wie de grootste wordt, wmb is dat NSC.Dat coalitie gesmeed van tevoren vind ik trouwens ook maar niks, en je stem bepalen aan de hand van mogelijke coalities al helemaal niet.
Dom volk hier. Wederom vvd en dan dat vreselijke Pvda erbij.We stevenen af op een coalitie met NSC, PvdA en VVD. Dan is vooral van belang wie de grootste wordt, wmb is dat NSC.