XXL Nutrition

Peiling Tweede kamer verkiezingen november '23

Peiling Peiling Zo zal een nieuw kabinet eruit komen te zien

• Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 18 50,0%
  • Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC

Stemmen: 6 16,7%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC | BBB

Stemmen: 2 5,6%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC

Stemmen: 0 0,0%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | NSC

Stemmen: 1 2,8%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | BBB | SP | CDA

• Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 1 2,8%
  • Minderheidskabinet - PVV | NSC | BBB | FvD

Stemmen: 6 16,7%
  • Minderheidskabinet - PVV | VVD | BBB | FvD

• Geen formatie - Nieuwe verkiezingen

Stemmen: 2 5,6%

• Totaal stemmers
    36
  • Peiling gesloten .
Dom volk hier. Wederom vvd en dan dat vreselijke Pvda erbij.
Hoewel Omtzigt ook de optie van een minderheidskabinet open laat moet je wel aan behoorlijke aantallen komen om te kunnen regeren.

Overigens vind ik GL veel ernstiger dan de PvdA. In de PvdA zitten nog mensen die zich druk maken om de lagere sociaal-economische klassen.

Wat is, liefst op basis van een recente peiling, jouw alternatief?

Van de fragmenten die ik heb gezien had Timmermans duidelijk de oneliners te goed voorbereid. Volledig over the top gedoe.

Zo rechts mogelijk. Zeker geen pvda dus.
Er gaat zo niks veranderen aan de instroom van asielzoekers.

Van de fragmenten die ik heb gezien had Timmermans duidelijk de oneliners te goed voorbereid. Volledig over the top gedoe.

Ja en Omtzigt is bewust met hem dit debat aangegaan. Ik zeg niet dat Timmerfrans het niet wilde, maar Omtzigt heeft meermaals aangegeven niet op de wijze van de vorige keren de debatten op tv te willen doen.

Ik denk dat de meeste rechts georiënteerde mensen wel zouden berusten in NSC + VVD + BBB +PVV.

• Like
Waarderingen: Boca
Ja en Omtzigt is bewust met hem dit debat aangegaan. Ik zeg niet dat Timmerfrans het niet wilde, maar Omtzigt heeft meermaals aangegeven niet op de wijze van de vorige keren de debatten op tv te willen doen.
Ik heb niet het hele debat gezien, het meeste niet zelfs, maar redelijk inhoudelijk leek het wel.

Ook Omtzigt had wat voorbereide oneliners hoor: alle betrokkenen bij functie elders hebben na de verkiezingen een functie elders.

Ik heb niet het hele debat gezien, het meeste niet zelfs, maar redelijk inhoudelijk leek het wel.

Ook Omtzigt had wat voorbereide oneliners hoor: alle betrokkenen bij functie elders hebben na de verkiezingen een functie elders.
Ik denk alleen dat veel van de proteststemmers die naar Omtzigt leken te gaan hier door afgeschrikt zullen worden en dat zou Omtzigt zelf niet eens erg vinden.

wat zegt ie hier nou
versta er geen zak van
"Eindelijk mogen we kerncentrales", in een soort persiflage op mensen die wel inzien dat we het met alleen wind niet gaan redden. Iets dergelijks zei hij ook al bij het College Tour-debat.

Je verwoordt exact de onderliggende oorzaken van mijn gevoel van zwaar onbehagen t.a.v. de gang van zaken in de politiek.
Ik had t eigenlijk meer over peilingbureaus zoals die van De Hond, die met hun peilingen en 'onderzoeken' kiezers al laten voorsorteren op mogelijke coalities. Ik snap wel dat je wilt weten waar je aan toe bent als kiezer maar dit werkt echt strategisch stemmen in de hand imo. Ik vind peilingen an sich al een wat problematische, sturende rol spelen in het hele verkiezingscircus maar met het voorsorteren op coalities wordt de invloed op de daadwerkelijke uitslag (bijna) pervers imo.

Geert kan zeggen dat ie de rechtsstaat heus heel belangrijk vindt en wat puntjes offeren, dan kan Omtzigt het een kans geven.

Na de verkiezingen ziet alles er weer heel anders uit. Zie ook: "Hier scheiden onze wegen..."
Vind jij ook niet dat t heel erg om de persoon Omtzigt gaat, net als eerder bvb bij Baudet en vd Plas en langer geleden bij Fortuyn, en ben je niet bang dat dit ook weer instort? Vd Plas is ook behoorlijk door de mand gevallen en haar glans verloren.
Ik weet wel dat Omtzigt heel hard gaat op die bestaanszekerheid en vertrouwen in de overheid, maar als je puur kijkt naar het programma vind ik NSC gewoon CDA 2.0 of misschien zelfs CU 2.0. Echt een sociaal-conservatieve partij met behoorlijk christelijke grondslag ook weer.

Ik heb het ondertussen helemaal beluisterd en het komt er gemaakt over. De momenten dat de verschillen tussen beide partijen naar boven kwamen waren dun bezaaiden en er werd snel omheen geluld.

Als je tegen strategisch stemmen bent zou je ook tegen strategisch debatteren moet zijn en dan vallen deze twee heren imo af.

Vind jij ook niet dat t heel erg om de persoon Omtzigt gaat, net als eerder bvb bij Baudet en vd Plas en langer geleden bij Fortuyn, en ben je niet bang dat dit ook weer instort? Vd Plas is ook behoorlijk door de mand gevallen en haar glans verloren.
Ja, het gaat ook heel erg om de persoon. Itt tot de anderen die jij noemt heeft Omtzigt wel al politieke ervaring. Volgens mij probeert Omtzigt het wel over zijn programma te hebben. De andere kandidaten van de lijst zijn duidelijk minder in beeld.

Er is ook een rol van of wisselwerking met de pers. Die storten zich heel enthousiast op iets veelbelovend nieuws.

Na de verkiezingen zal moeten blijken of de partij van Omtzigt iets kan waarmaken. De verwachtingen zijn hooggespannen.
Ik weet wel dat Omtzigt heel hard gaat op die bestaanszekerheid en vertrouwen in de overheid, maar als je puur kijkt naar het programma vind ik NSC gewoon CDA 2.0 of misschien zelfs CU 2.0. Echt een sociaal-conservatieve partij met behoorlijk christelijke grondslag ook weer.
CDA 3.0, want 2.0 was BBB al?

Vertrouwen in de overheid is wel de essentie waar het onderscheid zit. Het zou eerder gek zijn als het programma van Omtzigt niet meer dan een beetje leek op het CDA.

Laatst bewerkt:
Ja, het gaat ook heel erg om de persoon. Itt tot de anderen die jij noemt heeft Omtzigt wel al politieke ervaring. Volgens mij probeert Omtzigt het wel over zijn programma te hebben. De andere kandidaten van de lijst zijn duidelijk minder in beeld.

Er is ook een rol van of wisselwerking met de pers. Die storten zich heel enthousiast op iets veelbelovend nieuws.

Na de verkiezingen zal moeten blijken of de partij van Omtzigt iets kan waarmaken. De verwachtingen zijn hooggespannen.

CDA 3.0, want 2.0 was BBB al.

Vertrouwen in de overheid is wel de essentie waar het onderscheid zit. Het zou eerder gek zijn als het programma van Omtzigt niet meer dan een beetje leek op het CDA.
De kracht van Omtzigt zit hem in de kritiek die hij heeft de huidige politiek, ik vraag me alleen af of veel van zijn potentiële stemmers zich wel voldoende (laten) informeren over (de gevolgen van) de veranderingen die hij wilt doorvoeren.

De kracht van Omtzigt zit hem in de kritiek die hij heeft de huidige politiek, ik vraag me alleen af of veel van zijn potentiële stemmers zich wel voldoende (laten) informeren over (de gevolgen van) de veranderingen die hij wilt doorvoeren.
Alsof het Nederlandse volk zich goed laat informeren.

90% liet zich vaccineren tegen covid :roflol:. Een groot deel zelfs nu nog.

Baudet heeft geen politieke ervaring?
Klopt, daarvoor is hij te weinig in de TK en drukker met bullshit dan met beleid. :p

Wat ik bedoelde was dat hij niet, op het moment dat hij heel groot werd met PS, de jarenlange ervaring heeft in parlement en bij de Raad van Europa die Omtzigt heeft.

Terug
Naar boven