MuscleMeat

Peiling Tweede kamer verkiezingen november '23

Peiling Peiling Zo zal een nieuw kabinet eruit komen te zien

• Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 18 50,0%
  • Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC

Stemmen: 6 16,7%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC | BBB

Stemmen: 2 5,6%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC

Stemmen: 0 0,0%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | NSC

Stemmen: 1 2,8%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | BBB | SP | CDA

• Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 1 2,8%
  • Minderheidskabinet - PVV | NSC | BBB | FvD

Stemmen: 6 16,7%
  • Minderheidskabinet - PVV | VVD | BBB | FvD

• Geen formatie - Nieuwe verkiezingen

Stemmen: 2 5,6%

• Totaal stemmers
    36
  • Peiling gesloten .
Kieskompas

Schermafdruk van 2023-11-02 10-12-47.png

Pvv, puur omdat VVD al genoeg stemmen zal krijgen en ik door de gematigde/meer realistische doch zeer rechtse toon hoop dat ze mee mogen regeren. Al ben ik ook wel aardig gecharmeerd van Yesilguz. Maar zoals ik zei, die hebben al een aardige achterban. Een VVD/PVV combi staat mij wel aan.

En ik.denk dat PVV aardig ver zal komen. Hoor echt heel veel mensen die PVV gaan stemmen. En verkiezingen die tijdens of na crisissen worden gehouden( en we hebben momenteel aardig wat crisissen gehad en nog steeds) slaan historisch gezien flink naar rechts uit.

IMG_3767.png

Ik blijf het vreemd vinden NSC zo helemaal in het midden en het (misschien voor de bühne) zo goed kunnen vinden met PvdA/GL terwijl BBB er alles aan doet om NSC te paaien. Ook W. de Wither en S Kockelmann plaatsen NSC op centrum rechts naar aanleiding van het programma.

Lijkt dezelfde als van mij @Steks

De filmpjes van FVD zijn altijd kudt, maar om deze kan ik niet anders dan heel smerig lachen.

De filmpjes van FVD zijn altijd kudt, maar om deze kan ik niet anders dan heel smerig lachen.

Eigenlijk is het wel zielig, Bram is duidelijk in de war en heeft hulp nodig.

Dit soort types wordt door de NPO en D66 misbruikt om Thierry Baudet te pakken, maar het backfired enorm.

Hangt er wel vanaf naar welke media je kijkt. Volgens nogal wat media heeft Baudet hier electoraal last van en is Jettennde grote winnaar. :roflol:

Eigenlijk is het wel zielig, Bram is duidelijk in de war en heeft hulp nodig.

Dit soort types wordt door de NPO en D66 misbruikt om Thierry Baudet te pakken, maar het backfired enorm.

Hangt er wel vanaf naar welke media je kijkt. Volgens nogal wat media heeft Baudet hier electoraal last van en is Jettennde grote winnaar. :roflol:

In het VK wordt zelfs al gesproken over het aanpassen of verlaten van het EVRM om grip te krijgen op migratie. Dat vind ik wel vrij heftig, het EVRM en het Hof dat erbij hoort zie ik als iets overwegends positief.

Het gedoe rondom voorrang voor statushouders is een smerig politiek spel door politici in koopwoningen over de rug van asielzoekers en mensen die afhankelijk zijn van de sociale woningbouw.

Denk je een polticus op nationale tv in de zeik te nemen, word je vervolgens zelf door iedereen keihard uitgelachen voor de rest van je leven.

Het kan verkeren.

In het VK wordt zelfs al gesproken over het aanpassen of verlaten van het EVRM om grip te krijgen op migratie. Dat vind ik wel vrij heftig, het EVRM en het Hof dat erbij hoort zie ik als iets overwegends positief.

Het gedoe rondom voorrang voor statushouders is een smerig politiek spel door politici in koopwoningen over de rug van asielzoekers en mensen die afhankelijk zijn van de sociale woningbouw.

Misschien kijk ik er te zwart wit naar, maar waarom zou iemand niet willen dat asielopvang verbetert? Beter asielopvang betekent toch niet gelijk meer mensen opnemen als asielzoekers of asielzoekers sneller toegang tot woningen geven?

Imho betekent asielopvang verbeteren gewoon dat de asielzoekers die er zijn, niet in barre omstandigheden hoeven te zitten. Als dit niet ten koste gaat van bijvoorbeeld daklozen hulpverlening en opvang, snap ik niet waarom iemand 'nee' zou kiezen. Nja als je een buitenlander-hater bent wellicht.

Ik ken een hele goede manier van asielopvang.

Misschien kijk ik er te zwart wit naar, maar waarom zou iemand niet willen dat asielopvang verbetert? Beter asielopvang betekent toch niet gelijk meer mensen opnemen als asielzoekers of asielzoekers sneller toegang tot woningen geven?

Imho betekent asielopvang verbeteren gewoon dat de asielzoekers die er zijn, niet in barre omstandigheden hoeven te zitten. Als dit niet ten koste gaat van bijvoorbeeld daklozen hulpverlening en opvang, snap ik niet waarom iemand 'nee' zou kiezen. Nja als je een buitenlander-hater bent wellicht.
Jawel. Er zijn meer asielzoekers dan dat er capaciteit voor is. Je kan de omstandigheden verbeteren door de capaciteit uit te breiden, of door de toestroom te beperken.

Terug
Naar boven