XXL Nutrition

Peiling Tweede kamer verkiezingen november '23

Peiling Peiling Zo zal een nieuw kabinet eruit komen te zien

• Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 18 50,0%
  • Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC

Stemmen: 6 16,7%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC | BBB

Stemmen: 2 5,6%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC

Stemmen: 0 0,0%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | NSC

Stemmen: 1 2,8%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | BBB | SP | CDA

• Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 1 2,8%
  • Minderheidskabinet - PVV | NSC | BBB | FvD

Stemmen: 6 16,7%
  • Minderheidskabinet - PVV | VVD | BBB | FvD

• Geen formatie - Nieuwe verkiezingen

Stemmen: 2 5,6%

• Totaal stemmers
    36
  • Peiling gesloten .
Mentat zijn vriend in 2018

Maar Gremlin, dit is hoe het 'regeren' van Nederland tegenwoordig gaat: Achterkamertjes overleg wie waar een functie in de banen carousel gaat bekleden, binnen de marges schuiven met een miljoentje hier en daar en voor de rest voeren ze het plan uit dat ze opgedragen wordt door niet gekozen supra-nationale organisaties zoals de VN, WEF en EU.

Jij en ik hadden toch afgesproken dat Nederland een democratie is?

1700291287041.png
Is het voor jou nu echt zo moeilijk voor te stellen dat er een hoop mensen zijn die jouw mening niet delen?

Ach, onder druk van GL willen ze het burqa-verbod ook opheffen.

Dat is ware vrijheid... ofzo.

Nou ben ik zelf ook geen fan van burqa's en hoofddoeken (of elk ander opgedrongen regel), maar is het verbieden er van niet tegenstrijdig? Ene kant wil je dat vrouwen zich vrij voelen, maar aan de andere kant verbied je ze iets wat in de kern geworteld is. Waardoor zij zich juist niet vrij gaan voelen.

Ik heb zelf het idee dat de meeste mensen die hier leven vroeg of laat vanzelf de vrijheid zullen ervaren en een eigen keuze maken. Mits ze vervolgens niet naar een olie zandbak ontvoert worden dan. Hadden vrouwen ook niet zo lang geleden zelfs geprotesteerd in Iran tegen de verplichting van hoofddoeken?

Ik vind de zwarte rokjes, kousen en hoeden of pakken ook zo'n leuk ding hier in de biblebelt. Laatst een bruiloft gehad, toen 's avonds de muziek begon zag je alle refo's de benen nemen. Vrouwlief vertelde mij dat refo's geen muziek mogen op bruiloften, dus die gaan dan ook direct weg. Ik vind de regels die zij zichzelf stellen net zo'n tegenhanger voor vrijheid als hoofddoeken.
Maar rokjes zijn natuurlijk wel iets sexier dan hoofddoeken.. :eyebrow:

Nee. Als je voor gelijkheid bent, waarom moeten vrouwen dan anders behandeld worden?
De moslims die ik ken voelen zich juist onderdrukt hierdoor. Het zijn normen en waarden die diep in de cultuur geworteld zijn. Een oud collega van mij, Turkse jongeman, is afgelopen jaar zelfs uitgehuwd. Kon het mij haast niet voorstellen, maar hij was er gelukkig mee. Wie ben ik om te zeggen dat dat achterlijk is en een volledig gebrek aan vrijheid?

Zoiets lost zich vanzelf op, daar hoeven geen polariserende regels voor gesteld te worden. Zorgt alleen maar voor meer weerstand lijkt mij.

FVD is bij uitstek geschikt als controlled opposition.

De moslims die ik ken voelen zich juist onderdrukt hierdoor. Het zijn normen en waarden die diep in de cultuur geworteld zijn. Een oud collega van mij, Turkse jongeman, is afgelopen jaar zelfs uitgehuwd. Kon het mij haast niet voorstellen, maar hij was er gelukkig mee. Wie ben ik om te zeggen dat dat achterlijk is en een volledig gebrek aan vrijheid?

Zoiets lost zich vanzelf op, daar hoeven geen polariserende regels voor gesteld te worden. Zorgt alleen maar voor meer weerstand lijkt mij.
Heb je 'Ik ga leven' van lale gül toevallig gelezen? Zo ja, wat vond je er van? :)

Je voorbeeld van die vriend: prima als iemand zich daar gelukkig bij voelt. Dat er mensen zijn die zich daar goed bij voelen, daar twijfel ik niet aan. Maar wat nu als één van beiden dat niet is? Is er dan de ruimte om dat te uiten? Mag men überhaupt scheiden als het niet gaat?

Het zijn dan ook vaak de mannen die "onderdrukt" worden in die cultuur idd. :')

Nou ben ik zelf ook geen fan van burqa's en hoofddoeken (of elk ander opgedrongen regel), maar is het verbieden er van niet tegenstrijdig? Ene kant wil je dat vrouwen zich vrij voelen, maar aan de andere kant verbied je ze iets wat in de kern geworteld is. Waardoor zij zich juist niet vrij gaan voelen.

Ik heb zelf het idee dat de meeste mensen die hier leven vroeg of laat vanzelf de vrijheid zullen ervaren en een eigen keuze maken. Mits ze vervolgens niet naar een olie zandbak ontvoert worden dan. Hadden vrouwen ook niet zo lang geleden zelfs geprotesteerd in Iran tegen de verplichting van hoofddoeken?

Ik vind de zwarte rokjes, kousen en hoeden of pakken ook zo'n leuk ding hier in de biblebelt. Laatst een bruiloft gehad, toen 's avonds de muziek begon zag je alle refo's de benen nemen. Vrouwlief vertelde mij dat refo's geen muziek mogen op bruiloften, dus die gaan dan ook direct weg. Ik vind de regels die zij zichzelf stellen net zo'n tegenhanger voor vrijheid als hoofddoeken.
Het is al verboden bij de politie, net als andere zichtbare geloofsovertuigingen bij het dragen van je uniform, en terecht.

Daarom heet het ook een uniform.
Daefinition uniform: remaining the same in all cases and at all times; unchanging in form or character.

Burqa verbieden heeft toch ook met veiligheid te maken? Je ziet niet wie eronder zit. Zoals je niet met bivak mag lopen. Helm ook niet overal

Het is al verboden bij de politie, net als andere zichtbare geloofsovertuigingen bij het dragen van je uniform, en terecht.

Daarom heet het ook een uniform.
Daefinition uniform: remaining the same in all cases and at all times; unchanging in form or character.
Van Timmermans zou het wel mogen, de gek.

Het gaat niet over het verbieden van hoofddoeken an sich, het gaat over het verboden houden van zichtbare geloofsovertuigingen bij de politie, zoals hoofddoekjes, omdat de politie neutraliteit uit moet stralen.

Daarom dragen ze dus ook een uniform. Voor neutraliteit door uniformiteit.

De moslims die ik ken voelen zich juist onderdrukt hierdoor. Het zijn normen en waarden die diep in de cultuur geworteld zijn.
Dan moeten ze maar terug gaan naar hun eigen land als ze moeite hebben zich aan te passen aan de normen, waarden en cultuur van hun gastland.

Als ik naar Turkije emigreer en ik heb moeite met hun cultuur, moeten de Turken zich dan aanpassen aan mij, of ik aan hen?

Die ken ik niet, maar het was een knappe en liefdevolle vent, dus ze heeft het wel goed getroffen gok ik.
Het zijn dan ook vaak de mannen die "onderdrukt" worden in die cultuur idd. :')
Beetje flauw om een voorbeeld die er apart van staat er in te betrekken. Bedoelde vrouwen die hoofddoeken dragen, die jongeman was een ander voorbeeld mbt vrijheid.
Burqa verbieden heeft toch ook met veiligheid te maken? Je ziet niet wie eronder zit. Zoals je niet met bivak mag lopen. Helm ook niet overal
In dit geval was ik tegen het verbieden van hoofddoeken, burqa's sta ik idd wel in voor gezien de onherkenbaarheid.
Dan moeten ze maar terug gaan naar hun eigen land als ze moete hebben zich aan te passen aan de normen, waarden en cultuur van hun gastland.

Als ik naar Turkije emigreer en ik heb moeite met hun cultuur, moeten de Turken zich dan aanpassen aan mij, of ik aan hen?
Technisch gezien klopt dit niet. Veel mensen hadden hier al de vrijheid die ze wensen, maar die worden ineens verboden nadat ze jaren hier wonen. Als een Nederlander naar Turkije emigreert waar ze hagelslag voor ontbijt hebben, maar na 40 jaar zegt Turkije f**k die hagelslag en doet het in de ban, dan zullen veel Nederlanders daar wel een probleem van maken gok ik.

Technisch gezien klopt dit niet. Veel mensen hadden hier al de vrijheid die ze wensen, maar die worden ineens verboden nadat ze jaren hier wonen. Als een Nederlander naar Turkije emigreert waar ze hagelslag voor ontbijt hebben, maar na 40 jaar zegt Turkije f**k die hagelslag en doet het in de ban, dan zullen veel Nederlanders daar wel moeite mee hebben gok ik.
Welke vrijheid wordt er opeens verboden?

Terug
Naar boven