Fitness Seller

Peiling Tweede kamer verkiezingen november '23

Peiling Peiling Zo zal een nieuw kabinet eruit komen te zien

• Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 18 50,0%
  • Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC

Stemmen: 6 16,7%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC | BBB

Stemmen: 2 5,6%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC

Stemmen: 0 0,0%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | NSC

Stemmen: 1 2,8%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | BBB | SP | CDA

• Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 1 2,8%
  • Minderheidskabinet - PVV | NSC | BBB | FvD

Stemmen: 6 16,7%
  • Minderheidskabinet - PVV | VVD | BBB | FvD

• Geen formatie - Nieuwe verkiezingen

Stemmen: 2 5,6%

• Totaal stemmers
    36
  • Peiling gesloten .
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.442
Een variant die niet heel voor de hand liggend was idd. Slap gelul wel verder maar goed.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.449
Zolang ze het aan zichzelf kunnen verkopen, zullen ze het altijd doen.

Omdat loze verkiezingsbeloften en waterige compromissen nog wel bij het normale politieke spel horen en voorafgaand aan een verkenning zelf bepalen niet mee te gaan regeren niet. Daarnaast is zonder VVD een kabinet met PVV niet mogelijk, hoogstens als minderheid met gedoogsteun van ze, maar dan moeten ministersposten allemaal gevuld worden uit PVV, NSC en BBB waar amper ervaring daarin te vinden is waardoor de kans op links een kabinet van GL/PvdA NSC en nog wat restpartijen ineens een reëele optie is.

De zogenaamde angst en paniek voor Wilders is compleet overtrokken.
VVD speelt een spelletje door te zeggen nee wij willen niet, dan zegt wilders ja maar dat wil ik en dat heb ik nodig voor meerderheid waardoor VVD kan zeggen oke maar wel met deze eisen.

Omdat loze verkiezingsbeloften en waterige compromissen nog wel bij het normale politieke spel horen en voorafgaand aan een verkenning zelf bepalen niet mee te gaan regeren niet. Daarnaast is zonder VVD een kabinet met PVV niet mogelijk, hoogstens als minderheid met gedoogsteun van ze, maar dan moeten ministersposten allemaal gevuld worden uit PVV, NSC en BBB waar amper ervaring daarin te vinden is waardoor de kans op links een kabinet van GL/PvdA NSC en nog wat restpartijen ineens een reëele optie is.
Dit was precies waar ik ook aan dacht bij het nieuws dat de VVD niet mee gaat doen:
Waar gaan PVV, NSC en BBB al die capabele ministers vandaan halen?

De VVD, dat is de partij die het nog altijd heeft over dat de PVV de gedoogconstructie om politiek gewin zou hebben laten klappen.

De VVD, die nu eerst voor politiek gewin de coalitie deed klappen en nu vanwege politiek gewin hard to get speelt. Het lijken wel D66'ers!

hoogstens als minderheid met gedoogsteun van ze, maar dan moeten ministersposten allemaal gevuld worden uit PVV, NSC en BBB waar amper ervaring daarin te vinden is

Ik denk dat we ons om te beginnen moeten losmaken van de hardnekkige illusie dat de zittende lieden iets onvervangbaars bieden.
Kan me namelijk niet herinneren dat ik eerder zoveel onkunde heb gezien en/of capaciteiten die op verkeerde posities werden geplaatst.

Kijkend naar het gemiddeld ernstig gebrek aan kennis, kwaliteit en er ervaring op de ministersposten op dit moment, zie ik hier weinig problemen.
M.a.w. veel erger dan het nu is, kan het haast niet worden, eerder beter.

Terug
Naar boven