AndroidHealthClinic

Peiling Tweede kamer verkiezingen november '23

Peiling Peiling Zo zal een nieuw kabinet eruit komen te zien

• Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 18 50,0%
  • Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC

Stemmen: 6 16,7%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC | BBB

Stemmen: 2 5,6%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC

Stemmen: 0 0,0%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | NSC

Stemmen: 1 2,8%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | BBB | SP | CDA

• Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 1 2,8%
  • Minderheidskabinet - PVV | NSC | BBB | FvD

Stemmen: 6 16,7%
  • Minderheidskabinet - PVV | VVD | BBB | FvD

• Geen formatie - Nieuwe verkiezingen

Stemmen: 2 5,6%

• Totaal stemmers
    36
  • Peiling gesloten .
VVD gooit haar eigen glazen in, als ze nu niet eens over rechts in het kabinet gaan zitten. Ze negeren hiermee veel kiezers die wel een kabinet willen over rechts, met de VVD.

VVD gooit haar eigen glazen in, als ze nu niet eens over rechts in het kabinet gaan zitten. Ze negeren hiermee veel kiezers die wel een kabinet willen over rechts, met de VVD.
Ja, en aan de andere kant is de afgelopen kabinetten wel gebleken dat degene die als kleinere partij aan een coalitie gaat deelnemen bij de eerstvolgende verkiezingen helemaal de sjaak is. Ook dit is weer een strategische keuze, de PVV mag het nu gaan oplossen, de VVD zal hopen dat ze het verknallen zodat ze die kiezers weer terug pakken bij de volgende verkiezingen.

Ja, en aan de andere kant is de afgelopen kabinetten wel gebleken dat degene die als kleinere partij aan een coalitie gaat deelnemen bij de eerstvolgende verkiezingen helemaal de sjaak is. Ook dit is weer een strategische keuze, de PVV mag het nu gaan oplossen, de VVD zal hopen dat ze het verknallen zodat ze die kiezers weer terug pakken bij de volgende verkiezingen.
Regeren met de VVD doet de ander pijn idd, nu zijn ze zelf een keer geraakt. Zijn ze nu echt een machtspartij geworden, lijkt het oude CDA wel.

Deze van de SGP vatte het mooi samen.

Ook dit is weer een strategische keuze, de PVV mag het nu gaan oplossen, de VVD zal hopen dat ze het verknallen zodat ze die kiezers weer terug pakken bij de volgende verkiezingen.
Als je hierin gelijk krijgt, dan gaat het partijbelang dus boven het landsbelang voor de VDD. Pure machtspolitiek.

Ze hadden zoveel praatjes, maar lijken nu weg te lopen. Kan me niet voorstellen dat een echte VVD stemmer over links wil. Ook als er snel nieuwe verkiezingen komen, zit die kans er in. Met wie moet je anders over rechts een kabinet vormen.

Ze hadden zoveel praatjes, maar lijken nu weg te lopen. Kan me niet voorstellen dat een echte VVD stemmer over links wil. Ook als er snel nieuwe verkiezingen komen, zit die kans er in. Met wie moet je anders over rechts een kabinet vormen.
een echt rechts kabinet gaat via FvD , daar is NL nog niet klaar voor

Ook dit is weer een strategische keuze, de PVV mag het nu gaan oplossen, de VVD zal hopen dat ze het verknallen zodat ze die kiezers weer terug pakken bij de volgende verkiezingen.
Mocht dit werkelijk zo zijn toont dit toch exact aan wat er mis is met het politieke klimaat in Nederland? Je lacht je toch slap als je je bedenkt dat zo'n groepen over het paard getilde ratten een tactiek verzint om het land nu nog ff te saboteren in de hoop dat ze over een tijdje zelf de macht hebben. Als er ergens bewijs zou zijn van zo'n actie mag je wat mij betreft elke deelnemer eraan publiekelijk 100 zweepslagen geven of iets in die trend.

Ze hadden zoveel praatjes, maar lijken nu weg te lopen.
Even afwachten. Zoals hier ook al eerder genoemd, kan dit ook een bewuste tactiek zijn, om later alsnog weer aan te sluiten. Dus eerst PVV, NSC en BB even laten aanmodderen in de formatie, waarna ze hopen te worden gevraagd om pleeeeease weer aan te sluiten. Dan staan ze in een sterkere onderhandelingspositie. Zo zie ik het.

IMG_0599.jpeg

Mocht dit werkelijk zo zijn toont dit toch exact aan wat er mis is met het politieke klimaat in Nederland? Je lacht je toch slap als je je bedenkt dat zo'n groepen over het paard getilde ratten een tactiek verzint om het land nu nog ff te saboteren in de hoop dat ze over een tijdje zelf de macht hebben. Als er ergens bewijs zou zijn van zo'n actie mag je wat mij betreft elke deelnemer eraan publiekelijk 100 zweepslagen geven of iets in die trend.
Je weet dat ze het kabinet hebben laten klappen omdat ze dachten dat dit een goed moment was?

Lijfstraffen en de publiekelijke uitvoering daarvan dat is meer iets voor barbaarse landen in een primitieve staat van ontwikkeling.

Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Maar het kabinet laten klappen op migratie, en ondertussen vd Burgt wel aanhouden is per definitie al niet geloofwaardig. Vd Burgt is de man van de gedwongen opvang en al die ongein.

Het is in ieder geval niet omdat de kiezer dat wil, want rond de 80% van de VVD kiezers (en NSC) staat achter een coalitie met PVV.

Goed. Volgend jaar verkiezingen voor de EU. Ook daar gaat mijn stem naar Wilders

Is dit niet gewoon wat ze bedoelen met een nieuwe bestuurscultuur?

Terug
Naar boven