Fitness Seller

Peiling Tweede kamer verkiezingen november '23

Peiling Peiling Zo zal een nieuw kabinet eruit komen te zien

• Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 18 50,0%
  • Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC

Stemmen: 6 16,7%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC | BBB

Stemmen: 2 5,6%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC

Stemmen: 0 0,0%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | NSC

Stemmen: 1 2,8%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | BBB | SP | CDA

• Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 1 2,8%
  • Minderheidskabinet - PVV | NSC | BBB | FvD

Stemmen: 6 16,7%
  • Minderheidskabinet - PVV | VVD | BBB | FvD

• Geen formatie - Nieuwe verkiezingen

Stemmen: 2 5,6%

• Totaal stemmers
    36
  • Peiling gesloten .
Ik denk dat we ons om te beginnen moeten losmaken van de hardnekkige illusie dat de zittende lieden iets onvervangbaars bieden.
Kan me namelijk niet herinneren dat ik eerder zoveel onkunde heb gezien en/of capaciteiten die op verkeerde posities werden geplaatst.

Kijkend naar het gemiddeld ernstig gebrek aan kennis, kwaliteit en er ervaring op de ministersposten op dit moment, zie ik hier weinig problemen.
M.a.w. veel erger dan het nu is, kan het haast niet worden, eerder beter.
Het gaat mij ook niet persé om de poppetjes op de ministersposten, maar om gehele structuur daarachter.

Het gaat mij ook niet persé om de poppetjes op de ministersposten, maar om gehele structuur daarachter.
Ik begrijp je punt wel en ten dele ben ik het er mee eens.
Aan aan de andere kant is het mogelijk ook goed als die structuur een keer op de schop gaat een opnieuw wordt opgebouwd.

Ik begrijp je punt wel en ten dele ben ik het er mee eens.
Aan aan de andere kant is het mogelijk ook goed als die structuur een keer op de schop gaat een opnieuw wordt opgebouwd.
Dat doen ze bij mij op het werk ook zo nu en dan, zonder overleg met de werkvloer of inbreng van de vorige leidinggevende m.a.g. veel dezelfde fouten.

maar dan moeten ministersposten allemaal gevuld worden uit PVV, NSC en BBB waar amper ervaring daarin te vinden is waardoor de kans op links een kabinet van GL/PvdA NSC en nog wat restpartijen ineens een reëele optie is.
Help mij even, welke VVD minister is dan een gemis?

Vd Burgt van asiel?
Vd Wal van stikstof?
De Vries van toeslagen?
Adriaanse van klimaat?

Volgens mij is Marielle Paul de enige die geen spoor van vernieling heeft achtergelaten. Het grootste gedeelte is daar ook nieuw.

• Like
Waarderingen: Vonk
Omdat loze verkiezingsbeloften en waterige compromissen nog wel bij het normale politieke spel horen en voorafgaand aan een verkenning zelf bepalen niet mee te gaan regeren niet. Daarnaast is zonder VVD een kabinet met PVV niet mogelijk, hoogstens als minderheid met gedoogsteun van ze, maar dan moeten ministersposten allemaal gevuld worden uit PVV, NSC en BBB waar amper ervaring daarin te vinden is waardoor de kans op links een kabinet van GL/PvdA NSC en nog wat restpartijen ineens een reëele optie is.
Het poppetje minister zegt niet zo heel veel, er zijn nog een lading ambtenaren er achter. verder zijn er veel die ook gemeentelijk in de politiek zijn. niet zomaar uit de autowasstraat geplukt

Help mij even, welke VVD minister is dan een gemis?

Vd Burgt van asiel?
Vd Wal van stikstof?
De Vries van toeslagen?
Adriaanse van klimaat?

Volgens mij is Marielle Paul de enige die geen spoor van vernieling heeft achtergelaten. Het grootste gedeelte is daar ook nieuw.

Ouwe zure draaikont. zoals ik al direct zei, die kon beter in Brussel blijven

Het poppetje minister zegt niet zo heel veel, er zijn nog een lading ambtenaren er achter.
Dat kan het zowel beter als slechter maken.
verder zijn er veel die ook gemeentelijk in de politiek zijn. niet zomaar uit de autowasstraat geplukt
Als mensen ervaring hebben in de echte wereld is dat een voordeel, maar enige ervaring in de Haagse politiek helpt ook wel.

Niets erger dan van die Sophie Hermans-types die alleen maar bij fracties, in fracties, op een ministerie of andere dienst en tussen lobbykantoren gerouleerd hebben.

Als bestuurslid van de vakbond. Niet iedereen is een Jette, die van kinds af aan in de politiek zit. maar goed ook, want dat is juist de categorie die niet weet wat er tussen de bevolking leeft.
Jetten heeft bij ProRail gewerkt.

Vanuit de vakbond kwamen van oudsher de linkse politici: Jan Marijnissen, Paul Rosemuller, Wim Kok.

Laatst bewerkt:
De VVD, dat is de partij die het nog altijd heeft over dat de PVV de gedoogconstructie om politiek gewin zou hebben laten klappen.

De VVD, die nu eerst voor politiek gewin de coalitie deed klappen en nu vanwege politiek gewin hard to get speelt. Het lijken wel D66'ers!

De VVD traineert verder en/of speelt het spelletje met verve.

• Haha
Waarderingen: Vonk
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.475
De post op GeenStijl over Kanaleneiland...:roflol:

Dat is natuurlijk heel errug voor een arbeiderspartij. Beter nemen ze een voorbeeld aan de VVD, en nemen ze iemand die drie jaar heeft moeten zitten voor deelname aan de hofstadgroep als deradicaliseringsexpert.
Ík vind het ook geen probleem, het was slechts een reactie op ze niet zomaar uit de autowasstraat plukken.

Ik ben voor een betere en bredere vertegenwoordiging van de samenleving.

Ik denk dat we ons om te beginnen moeten losmaken van de hardnekkige illusie dat de zittende lieden iets onvervangbaars bieden.
Kan me namelijk niet herinneren dat ik eerder zoveel onkunde heb gezien en/of capaciteiten die op verkeerde posities werden geplaatst.

Kijkend naar het gemiddeld ernstig gebrek aan kennis, kwaliteit en er ervaring op de ministersposten op dit moment, zie ik hier weinig problemen.
M.a.w. veel erger dan het nu is, kan het haast niet worden, eerder beter.
Als de politiek iets leert dan is het wel de les dat het altijd erger kan.

Slecht, kut, erger, vvd, ergst, d66....

Terug
Naar boven