XXL Nutrition

twijfel tussen 2 schema's

wimmer

Novice
Waardering
0
Graag jullie mening.

Ik doe al jaren aan fitness en de laatste 4 maanden intensief aan krachttraining. Ik train 3 x per week alle spiergroepen.
ik merk dat dit nu niet echt goed meer werkt, moet nl. steeds langer trainen om voor mijn gevoel resultaat te halen.

Nu twijfel ik tussen de volgende schema's:

1) 2 x per week trainen, maa. en don.Alle spiergroepen 1 oefening van 5 of 6 sets van 8-12 herhalingen.

2) 3 x per week trainen met bv. volgend schema

Maa. Borst en Biceps, elk 3 oefeningen van 4 sets 8-12 herhalingen
Woe.Rug en Triceps. elk 3 oefeningen van 4 sets 8-12 herhalingen
Vry. Schouders en buik, elk 3 oefeningen van 4 sets 8-12 herhalingen

Voor mijn gevoel werkt het beter elke spiergroep 2x per week aan te pakken (schema 1) dan 1x per week, maar de meningen verschillen nogal hierover.

Graag julie mening.

P.s. mijn benen train ik regelmatig per week op de racefites en Mountainbike

Ben zelf ook een voorstander van spiergroepen iets frequenter en minder intensief aan te pakken. Je traint je benen door te fietsen?:rolleyes:
Geen wonder dat je niet meer vooruit gaat.

oh boy
icon13.gif

Als je het zo van plan hebt, no doubt nummer 1, maar ik veronderstel wel dat je bij één alle spiergroepen traint, en niet 80% van de spieren van je lichaam verwaarloosd... en je schema 1 is ook maar bagger

3x p.w fullbody met zware compounds

Het 2e schema zou ook mijn voorkeur genieten, als er benen bijstonden !!!

Mengeling van 1 en 2: drie keer per week fullbody, met natuurlijk squats als rode draad

• Topic Starter Topic Starter
bedankt,

valt nog niet mee, de 1 kiest voor nchema 1 en de ander voor schema 2

Maak gewoon een nieuw schema (lees eens rond om meer informatie te vinden over hoe je een goed schema kan samenstellen) je komt van 3x per week fullbody en je wil iets anders?

Dan kan je bv. push/benen/pull doen
Ma: OH press / Bench press / dips

WOe: Squats/Calf raises

Vrij: Deadlift/Chins/Rows

Zoiets in de aard, dagen kan je zelf kiezen, oefeningen kan je beetje variëren of vervangen, zolang je maar compound oefeningen gebruikt.
Is vrij eenvoudig en toch train je alles, wat niet het geval was met de door jouw gemaakte schema's

Terug
Naar boven