MuscleMeat

Twijfelachtig voedingsschema

Xatnos

Novice
Waardering
0
Beste allemaal :)

Ik ben nu zowat een jaar serieus aan het trainen, Ik probeer ook op mijn voeding te letten. Zo heb ik nu ook een voedingsschema in elkaar gezet.
Echter nu ik hem zo bekijk heb ik het idee dat ik veel te weinig eet ?

Ik heb de Harris-Benedict formule gebruikt en dan kom ik uit op ongeveer 2100 kcal. Echter is het me dan onduidelijk hoe het precies zit met de verhouding van koolhydraat eiwitten en vetten. (Ik zie bijvoorbeeld veel 40/40/20 maar wat betekent dit precies ?)

Mijn stats nu:
20j
1.90m
95kg
19% vet

Mijn doel is om eerst af te vallen of ieder geval lager in vet percentage te gaan en vervolgens vooral focussen op krachttraining.
Ik doe nu 4 dagen per week sporten 2 Cardio en 2 Krachttraining.

Mijn vraag is moet ik mijn voedingsschema nog aanpassen en zo ja op welke tijdstippen moet ik wat toevoegen kwa voeding?

Bijlagen

hee, ik zou de maaltijd van 10.00 en 8.00 omdraaien,

verder bedoelen ze met ze verhouding van 40-40-20, dat 20% van je innamen vet moet zijn, en de andere 40% proteine en koolhydraten zijn.

ik hoop dat je er wat aan hebt :)

je eet naar mijn mening te weinig.

40% koolhydraten van 2100 cals is 840 cals kh = 210 gr kh per dag. 1 gr kh = 4 cals
40% eiwitten is hetzelfde als je koolhydraten
20% vetten van 2100 cals is 420 cals = 47 gram vetten per dag. 1 gr vet = 9 cals

In elke maaltijd kun je ongeveer dezelfde verdeling aanhouden, kwestie van uitproberen.
Zorg dat je niet te veel onder onderhoud gaat zitten, met opbouw van spiermassa ga je sowieso steeds sneller afvallen. Zo heb ik het ook gedaan. succes!

oh en let dus op de vetten! daar zit je volgens je schema veel te hoog in...

Laatst bewerkt:
ik ben niet zo'n voorstander van die procentuele verdeling. Ik ga liever uit van wat je lichaam nodig heeft.
Je hebt ongeveer 1gr vet, en 2-2,5 gr eiw per kg lichaamsgewicht nodig.
de rest van je cal... haal je dan uuit KH.

als je daarvan uitgaat zit je kwa vetten precies goed, eiwitten zou nog iets omhoog mogen en totaal aantal cal ook.

ergens nog een eiwitbron toevoegen dus ;) blikje tonijn?

Terug
Naar boven