XXL Nutrition

Typisch Nederlands: Marathon Rotterdam stilgelegd.

RawBas

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Waardering
194
Wat een betutteling weer zeg.
De Marathon van Rotterdam is vanmiddag stilgelegd omdat er mensen onwel zijn geworden, waaronder ook toeschouwers.

Ben ik nou gek of is iedereen verplicht om langs de kant te gaan staan kijken de hele dag?
Je weet toch dat het warm wordt, dus kleedt je je toch naar? Je zorgt toch dat je voldoende drinken bij je hebt? En als het dan toch te warm wordt, dan ga je toch de schaduw opzoeken of lekker naar huis?

En dat er ook atleten onwel zijn geworden. Hoort dat niet ook bij sport?
Ik neem aan dat je niet slecht voorbereid aan een marathon gaat beginnen? En als je dat wel doet, dan is het je eigen verantwoordelijkheid. Het is toch al de hele week bekend dat het vandaag heet zou worden.
Voel je je niet goed op den duur, dan stop je.

Het hele evenement afblazen is absurd. Je zult maar het hele jaar hiervoor getraind hebben!
Wat een betutteling toch weer.
Je hoeft geen eigen verantwoordelijkheid meer te nemen, dat doen anderen wel voor je!

wou beter dan de mensen laten verdrogen toch???

Je weet toch dat het warm wordt, dus kleedt je je toch naar? Je zorgt toch dat je voldoende drinken bij je hebt? En als het dan toch te warm wordt, dan ga je toch de schaduw opzoeken of lekker naar huis?

Ik neem aan dat je niet slecht voorbereid aan een marathon gaat beginnen? En als je dat wel doet, dan is het je eigen verantwoordelijkheid. Het is toch al de hele week bekend dat het vandaag heet zou worden.

jou verwachtingspatroon voor de gemiddelde mens is veel te hoog, de meeste mensen zijn dom ergo daar moet je wel voor denken anders zouden ze als lemmingen uitsterven

De gehele sport gaat naar de klote...alles draait ineens om de bezoekers ipv de atleten. Zover ik weet zijn er wel winnaars in deze marathon, dus in prinicpe is het al gespeeld.

• Topic Starter Topic Starter
jou verwachtingspatroon voor de gemiddelde mens is veel te hoog, de meeste mensen zijn dom ergo daar moet je wel voor denken anders zouden ze als lemmingen uitsterven

Hoe kunnen domme mensen ooit slim worden als anderen maar altijd voor ze beslissen?

Als je met uitdrogingsverschijnselen naar het ziekenhuis moet omdat de hele middag in de brandende zon, zonder voldoende drinken(of teveel alcohol) langs de kant staat, neem ik aan dat je daar van leert en nooit meer doet?
Hetzelfde geldt voor alle 'atleten' die denken even een marathon te kunnen lopen.

hij is toch pas stilgelegd nadat de eerste groep al binnen was?

maar toch belachelijk, ja..
net zoals de nijmeegse vierdaagse vorig jaar

Hup Holland Hup!

wanneer worden mensen nou eens verantwoordelijk voor hunzelf? bijna 30 graden in april met geen wolk in de lucht, en nog geen water drinken en slecht kleden ervoor?

Verstandig besluit, zo'n grote groep die op de weg is in zulke omstandigheden is vragen om problemen. Warmtestuwing kan ook voorkomen bij degenen die goed getraind zijn, maar is wel iets wat dodelijk kan zijn.

sinds er met die hitte van vorig jaar enkele hartstilstanden waren zullen ze het zekere voor het onzekere nemen he... mij boeit het niet echt als ik eerlijk ben..

Het besluit is ook genomen op het moment dat de snellere lopers al binnen waren of voorbij het 30 Km punt. Die langzamere lopers hebben dus al een aardige tijd gelopen op het warmste van de dag, om ze dan nog minimaal een uur te laten lopen is vragen om problemen. Doden tijdens een marathon zit niemand op te wachten.

• Topic Starter Topic Starter
Verstandig besluit, zo'n grote groep die op de weg is in zulke omstandigheden is vragen om problemen. Warmtestuwing kan ook voorkomen bij degenen die goed getraind zijn, maar is wel iets wat dodelijk kan zijn.

Een klapband krijgen op de snelweg kan ook Eric, vooral met warm weer, maar dat wil niet zeggen dat je met z'n allen de weg maar niet meer op mag.
Je kunt niet alle risico's uitbannen in het leven.

De mensen die deelnamen aan de marathon of gingen kijken waren al meer dan een week op hoogte van de omstandigheden waarin ze moesten lopen.
Ruim de tijd voor iedereen om maatregelen te nemen en om voor zichzelf te bepalen of ze het vergrote risico op complicaties aan wilde gaan.

Dat er op zoveel tienduizenden deenemers en toeschouwers een aantal mensen onwel worden is uiteraard heel vervelend maar alleen volledig te vermijden door dit soort evenementen helemaal niet meer te organiseren. Geen vierdaagse meer, geen marathons, triathlons etc.

Bij extreme inspanningen zoals een marathon zullen altijd slachtoffers vallen. Gelukkig is een ieder vrij om daar wel of niet aan deel te nemen.
Zelfs tijdens de wedstrijd is een ieder vrij om te stoppen.
Ik zou het behoorlijk waardeloos vinden als ik een jaar mezelf hierop voorbereid had en een ander ging bepalen of ik wel of niet door mocht.

Er zit wel een groot verschil tussen een evenement als de Marathon van Rotterdam als deelname aan het dagelijks verkeer. In het eerste geval is de organisatie mede verantwoordelijk voor de veiligheid van degenen die meedoen, in het andere geval ligt de verantwoordelijkheid bij de weggebruiker (met enige verantwoordelijkheid voor degenen die de weg onderhoudt).

Het is nu uitzonderlijk warm voor de tijd van het jaar, beetje overtrokken om te stellen dat je dit soort evenementen helemaal niet moet organiseren dan. Juist de maand april is meestal de aangewezen maand voor marathons, normaal gesproken is het weer dan aangenaam genoeg om de veiligheid voor een ieder te kunnen garanderen.

Tegen warmtestuwing kan je overigens amper maatregelen nemen, buiten uitstappen. In principe zou dus een ieder die langer dan 3 1/2 uur onderweg was dan moeten uitstappen, want het risico op warmtestuwing is vrij groot aanwezig. Beter is dan dat de organisatie dat besluit neemt, iemand die meer dan 4 uur bezig is met een volledige marathon behoort nou ook weer niet tot de top. Een groot aantal recreanten is benadeeld, maar het blijft een recreatieve loop. Big deal dat ze moesten stoppen.

Verstandig besluit. Dat mensen zich gaan doodlopen is onverantwoord.

Inderdaad verstandig besluit. Hardlopers horen geen Doodlopers te zijn!

Zelfs mijn A-sportieve vader moest erom lachen...
:roflol:

De gehele sport gaat naar de klote...alles draait ineens om de bezoekers ipv de atleten. Zover ik weet zijn er wel winnaars in deze marathon, dus in prinicpe is het al gespeeld.

Als het om de toeschouwers had gedraaid, hadden ze de atleten net zo goed door kunnen laten lopen. Denk dat het meer sensatie oplevert als er 1 voor je neus out gaat dan wanneer ze langs komen huppelen.

Hoe kunnen domme mensen ooit slim worden als anderen maar altijd voor ze beslissen?

Als je met uitdrogingsverschijnselen naar het ziekenhuis moet omdat de hele middag in de brandende zon, zonder voldoende drinken(of teveel alcohol) langs de kant staat, neem ik aan dat je daar van leert en nooit meer doet?
Hetzelfde geldt voor alle 'atleten' die denken even een marathon te kunnen lopen.

Niet :thumbs:

hij is toch pas stilgelegd nadat de eerste groep al binnen was?

maar toch belachelijk, ja..
net zoals de nijmeegse vierdaagse vorig jaar

Inderdaad, hadden ze beter door kunnen laten gaan met nog meer doden de volgende dag.

+1

Op bepaalde plaatsen bleef de warmte hangen (o.a. bij de kubuswoningen) waardoor de temperatuur opliep naar boven de 30 graden. Da's vragen om problemen. En het is nogal moeilijk om als loper zijnde te trainen met zulke temperaturen aangezien het hier niet zo vaak warm is. Verstandig besluit dus.

M'n ouders hebben hem gelukkig wel uitgelopen ondanks dat het een slijtageslag was.

Dat is netjes, dan hebben ze dus onder de 4 uur gelopen neem ik aan?

Terug
Naar boven