XXL Nutrition

UB/LB advies

pieter3204

Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
88kg
Vetpercentage
12%
Hi guys,

Ik zit momenteel in de cleanbulk (ong. 300 kcal boven onderhoud) en wil de aankomende winter eens wat massa winnen! Ik heb voorheen altijd met een split getraind, maar wil nu eens een UB/LB schema gaan proberen.
Ik heb nog totaal geen ervaring met dit soort schema's, hebben jullie kritiek, aanpassingen of advies?

Maandag UB 1:

Bench Press: 3-4 x 6-8
Bent over Row: 3-4 x 6-8
Incline DB press: 2-3 x 10-12
Seated cable row: 2-3 x 10-12
Lateral raises: 2-3 x 10-12
Dips: 3 x max (ben hier nog niet sterk op, dus kom meestal op de 5/6 reps per set)
Hammercurls: 1-2 x 12-15

Dinsdag LB1:

Squat: 3-4 x 6-8
Stiffed leg deadlift: 3-4 x 6-8 (even wennen, nog nooit gedaan, voel meer onderrug dan hamstrings)
Leg press: 2-3 x 10-12
Leg curl: 2-3 x 10-12
Standing calf raise: 3-4 x 6-8
Seated calf raise: 3-4 x 6-8
Leg raises (abs) 3-4 x max

Woensdag = off

Donderdag UB 2:

Incline bench press: 3-4 x 6-8
Bent over row: 3-4 x 6-8
Bench press (dumbbels) 2-3 x 10-12
Optrekken brede grip: 3x max
DB press (schouders): 2-3 x 10-12
Bench press smalle grip (triceps) 1-2 x 12-15
Scott curl: 1-2 x 12-15

Vrijdag LB 2:

Deadlift: 3-4 x 6-8
Front squat: 3-4 x 6-8
Leg curl: 2-3 x 10-12
Leg press: 2-3 x 10-12
Standing calf raise: 3-4 x 6-8
Seated calf raise: 2-3 x 10-12
Leg raises 3-4 x max

Laatst bewerkt:
Ziet er heeeeel goed uit bro! Eenzelfde schema heb ik ontzettend veel resultaat mee geboekt. LUISTER NAAR JE LICHAAM. All i can say. Cheat niet teveel op rustdagen want je lichaam heeft dan ook de juiste voeding en rust nodig (hield ik me dus NIET aan, elke keer hardstyle feestjes etc. het breekt je op).

Succes ermee!

EDIT: hoeveel rust tussen setjes? Laag volume hoog gewicht is lang rust ;) Verder hoe voer je de oefeningen uit? 1-1-2s? En een laatste tip: ik deed bijv uppebody A laag volume hoog gewicht, upperbody B hoog volume lager gewicht. Hierdoor pak je weer op een andere manier je spier aan ;)

• Topic Starter Topic Starter
Thanks man! Heb nu de eerste twee dagen gehad, beetje aanvoelen, na de trainingen had ik een lekker vol gevoel. Vandaag rustdag, voel mn onderrug wel wat strak staan, maar niet ernstig. Voeding hou ik me zeker aan op rustdagen!

Qwa rust tussen setjes, dat doe ik op gevoel, zodra ik merk dat ik weer kan ga ik, hou het meestal niet te lang, meestal rond de minuut!
Wat bedoel je met 1-1-2s? Nog nooit van gehoord;-)

Goed tip van dat volume wisselen, ik doe eerst even twee weken aanvoelen, ik zal volgende week even kijken hoe dat bevalt, zodat ik het goed kan vergelijken met deze week en dan een beslissing kan nemen!
Thanks iig!

Terug
Naar boven