Fitness Seller

UB/LB check

sportertju

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
71kg
Vetpercentage
14%
Hey allemaal,

Mijn naam is Jeroen, 18 jaar oud en train nu ongeveer amderhalf jaar, en wil daar graag echt serieus mee bezig gaan.

Graag zou ik van jullie wat horen over mijn schema, volg dit nu een tijdje maar zou eigenlijk wel is willen weten wat jullie er van vinden. Het is zoals wat in de titel staat een UB\LB schema voor 4 dagen per week. Doel is massa, doe de oefeningen met setjes van 3, exclusief opwarmen en ongeveer 8-12 reps, ligt er een beetje aan welke oefening.

UB
Bench press
Overhead press
Bent-over row
Chest dips
Side raises
Pull ups
Skull crushers
Hammer curls

UB
Bench press
Overhead press
Bent-over row
Incline dumbell press
Upright rows
Pull ups
Cable pushdown
Preacher curls

LB
Sqaut
Deadlift
Leg curls
Leg (naam vergeten :()
Leg press
Back extensions
2-3 oefeningen voor de buik

Wissel regelmatig af met de reps etc, bijvoorbeeld de snelheid, hoeveel en gewicht.
De LB heb ik geen verandering met dag 1 en 2, is dit denken jullie nodig? Misschien de ene dag.focus op de Sqaut en de andere keer op de deadlift?

Ook ben ik bezig met een voedingsschema die ik hopelijk over 1-2 dagen kan posten!

Graag hoor ik wat van jullie, alvast bedankt!

Ik zou in UB 2 de overhead press eruit halen, 1 overhead press per week is voldoende. Je voorkant schouders worden ook al flink belast bij andere presses. Je zou ook nog kunnen variëren in bovenrug oefeningen op UB-dagen. Verder zou ik inderdaad, zoals je zelf zegt, de ene LB-dag op squat focussen en de andere LB-dag op deadlift.

Ziet er op zich prima uit.
Ik ben zelf altijd meer fan van variëren. Hier een idee hoe ik het er uit zou laten zien:

UB
Bench press
Bent-over row
Chest dips
Side raises
Chin ups
Skull crushers
Hammer curls

UB
Overhead press
Tbar- row
Incline dumbell flyes
Upright rows
Pull ups
Cable pushdown
Preacher curls

LB1
Squat
Leg extensions
Romanian deadlift (of Stiff legged deadlift)
Leg press
Back extensions
2-3 oefeningen voor de buik

LB2
Deadlift
Frontsquat
Legcurl
Legpress
- oefeningen voor buik

• Topic Starter Topic Starter
Top, beide bedankt voor jullie reacties!

Dat schema vind ik er wel leuk uitzien, ik denk dat ik me daar is mee bezig ga houden.

Bedankt!

Terug
Naar boven