XXL Nutrition

Uiensap

Aangezien men in die experimenten met uiensap en massa van de testis ed. aangeeft dat het effect mogelijk door de anti-oxidatieve werking van de flavonen ligt, verwacht ik zo dat het effect van uienpoeder heel erg veel minder zo niet afwezig zal zijn.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18759442

edit: Of uienpoeder bij mensen hetzelfde effect heeft is btw redelijk eenvoudig met een semi-wetenschappelijk studietje uit te proberen. Als een soort cross-over trial zonder controle (dwz. maar 1 groep, ipv 2): bij een kleine groep (bijv. 10 man) wordt 2x bloed geprikt voor testen van testosteron met een week ertussen ofzo. Dan nemen alle deelnemers per dag dezelfde hoeveelheid uienpoeder en op dag 1 van week 3 en 4 test je weer serum testosteron.

Laatst bewerkt:
Ja de uitslag is er. Het was redelijk goed, maar helaas niet uitzonderlijk hoog.

Ik weet jammer genoeg niet wat normale waardes zijn voor mij. Ik heb het testosteron niveau nog maar twee keer eerder laten meten in het kader van onderzoek naar vermoeidheid. Die twee eerdere uitslagen waren lager maar toen voelde ik me ook afgemat. Geen goed vergelijkingsmateriaal.

Na deze laatste keer bloed prikken heb ik het uiensap verder laten staan. Ik kan me vergissen, maar ik voel me iets minder scherp dan met uiensap. Zou de T weer lager zijn? Ik heb geen idee. Daarvoor is mijn lichamelijk gesteldheid te variabel. ;-)

Ik wil het uiensap binnenkort weer oppakken en dan over een paar maanden me me weer laten testen. Het wordt een 'kuur' met diverse voedingsmiddelen en supplementen (en zonlicht :cool: ).

Kris

Ik ben benieuwd of je het uiensap weer opgepakt hebt en je testestoron getest hebt?

Uiensap is erg heftig voor het darmstelsel. Helaas heb ik het daarom niet meer gebruikt.

Kris

Terug
Naar boven