MuscleMeat

Uitgescheurde huid?

Thomasco

Cool Novice
Waardering
0
Ik heb sinds een paar weken last van heel veel roode littekens op mijn biceps en nu ook een beetje op mijn triceps. Ik heb met een trainer op mijn sportschool gesproken en die heeft mij verteld dat dit dus een uitgescheurde huid is door het explosief toenemen van mijn massa.

Dat vind ik vreemd want ik eet nou niet echt veel eiwitten op 1 dag ( Ontbijte, appeltje, 2 kwarkjes, eiwitshake bij de sportschool en avond eten)
en train niet met gewichten die te zwaar voor me zijn. Toch worden de littekens erger naar mijn mening en die van mijn ouders. Zij zeggen dat ik mijn training moet minderen maar dat wil ik echt niet.

Kunnen jullie mij advies geven over wat ik het beste kan doen?

explosief:rolleyes:

In ieder geval, zoek maar eens op striae. Je kunt er volgens mij niet erg veel aan doen of je moet stoppen met trainen.

Ik denk dat je het gewoon moet accepteren en daarnaast regelmatig insmeren met creme(vitamine e).

Eet eens wat meer vetten (onverzadigd). Die striae kan ook zo erg zijn omdat je huid gewoon niet erg elastisch is ipv je enorm gegroeide biceps.
Vraag jezelf ook eens af waarom je die striemen niet op je benen hebt maar wel op je biceps. ;)

haha ik had deze week mn eerste 3 striemen van me hele leven. Op me bovenbenen. Komt denk ik omdat ik nu 2-3 weken squat :D

Ik heb striemen op mijn biceps, armomtrek is nochtans niet drastisch gestegen...

Gaan die dingen eigelijk weer weg? :eek:

Hmm vreemd want die van mij beginnen we te trekken ;)

Ik heb sinds kort ook mijn eerste striemen. Op mijn borst, ben er eigelijk best trots op. Alleen mijn vriendin vindt het minder:rolleyes:

dan is het geen striae

als het weg trekt is het wat anders..

ik heb het over de borst, en het gaat niet weg hoor!

gewoon blijven smeren met vaseline zodat t niet verder gaat

heb er zelf ook last van, het zal niet verdwijnen maar het vervaagd met de tijd.

Jah dat bedoel ik, het word minder maar is nog niet helemaal weg :)

Heeft IMO niets te maken met groeien (alsof dat beetje extra spiermassa je huid rekt) maar met rekken van de lederhuid bij sommige oefeningen. Dus wat minder spanning op de huid brengen kan voldoende zijn. Je ziet vaak mensen flyes doen met de dumbbells bijna tegen de grond, dan trekt men dus de lederhuid in scheuren aan de biceps en oksels. Veel pro's doen om die reden ook geen full rom zodat ze geen last krijgen van deze littekens.

Heeft IMO niets te maken met groeien (alsof dat beetje extra spiermassa je huid rekt) maar met rekken van de lederhuid bij sommige oefeningen. Dus wat minder spanning op de huid brengen kan voldoende zijn. Je ziet vaak mensen flyes doen met de dumbbells bijna tegen de grond, dan trekt men dus de lederhuid in scheuren aan de biceps en oksels. Veel pro's doen om die reden ook geen full rom zodat ze geen last krijgen van deze littekens.

Oh goed om weten, kreeg ze inderdaad nadat ik flyes gedaan had.

ik heb het op mijn onderrug van het groeien, niet in massa maar in lengte.

Welke van de oefeningen kunnen het bij mij veroorzaakt hebben? Ik heb striae gekregen op mijn lies en op m'n schouders (onder oksel).

Ik doe de volgende oefeningen:
-Bench Press
-dumbbell Press
-Cable Cross
-Triceps Push Down
-Triceps Extension on High Pully
-Squats
-Stiff Leg Deadlift
-dumbbell Lunge
-Military Press
-Arnold Press
-Shoulder Press
-dumbbell Row
-Pull Ups
-Deadlift
-Barbell Curl
-Hammer Curl
-Preacher Curl

Niet om je standpunt in tweifel te trekken maar ik heb gemerkt dat ik de striae op m'n schouders pas heb gekregen op het moment dat ik 8 reps/set ging doen. Er is dus geen verband tussen de manier van trainen en de hoeveelheid striae?

Alvast bedankt!:)

De foto's die je te zien krijgt als je striae intypt bij google, wat is daarvan precies de oorzaak?:eek:

Heb toevallig laatst gehoord van een trainingsmaat, hij deed dips en op een gegeven moment voelde hij iets branden wat niets met spieren te maken had.
Precies waar het brandde zat ineens striae.
Volgens hem zat het er daarvoor niet (niet gezien) en na het setje waar hij het voelde wel.
Ik weet niet of het waar is of niet, maar het klinkt wel logisch imo.

Terug
Naar boven